Nuorten foorumi
Keskusteluryhmä, jossa nuoret voivat jutella mieltä painavista ja pohdituttavista asioista kuten ahdistuneisuudesta, itsetuhoisuudesta, ihmissuhteiden tai opiskelun kriisitilanteista jne.
Sopii Nuoret
Nuorten foorumi
Nuorten foorumi aiheet
Kaikki aihealueet
Purkaus tänne, jossa olen vielä toistaiseksi melkein anonyymi. Minulla on lääkitys. Minulla on hoitokontakti. Minulla on viikottainen tukiryhmä. Minulla on avopuoliso. Minulla on perhe. Minulla on ystäviä. Silti on kurjaa. Minulla on takana vuosia ahdistusta, paniikkikohtauksia, univaikeuksia, syömisongelmia, itseinhoa, itsetuhoisuutta ja vuosien saatossa vakavaksi muodostunut masennus. Olin amiksessa reilun vuoden,…
Olen 18 vuotias nuori nainen. Haluisin kertoa vähän tunteistani ja ajtuksisatani tällä hetkellä.. Lapsuuteen kuuluu monenlaista ikävää asiaa, mutta vanhenpani lähti minun ympäriltä kun olin ihan pieni aika lailla vauva vielä. Minut annettiin sitten minun isoäidilleni. Olen asunnut nytten isoäitini luona 18 vuotta, koko ikäni siis. Vanhenpiani ei nyt hirveästi…
Mun vanhemmat eros ku olin seittemän vuotias. Siskoni ja minä lähdimme äidin mukaan ja veljeni meni isän mukaan. Siitä lähtien elämäni on mennyt aina vaan aallon pohjalla. Ensin piti kestää sitä ramppausta isän ja äidin välillä. Joka toinen viikonloppu siellä ja seuraava taas toisaalla. Ero johtui lähinnä siitä, että isä…
Eli siis olen juuri päässyt ammatti-kouluun olen 16v tyttö Joidenkin mielestä olen todella lapsellinen, kirjoittaessani tätä tänne mutta.. Minä olen kärsinyt masennuksesta ja nyt tuntuu, että se tulee takaisin ☹️ Yksi ihminen aloitti keksimällä yhdelle pojalle lempinimen mangusti. Sitten hän veti läppää yhden kaverinsa kanssa siitä, kunnes keksi että hetkinen:…
Hei, puolen vuoden sisällä olen kokenut paljon surullisia hetkiä sekä hyvin iloisia hetkiä. Alkuvuodesta erosin pitkäaikaisesta suhteesta, koska tuntui siltä että suhde oli pelkkää pahaa oloa ja pelkäämistä. Ero oli itsekullekkin raskas, sillä itselläkin oli ollut pitkän aikaa jo se käsitys että minut on laitettu tähän eikä minulle ole muuta…
Kuten niin monta kertaa aikaisemminkin olen nyt taas ajautunut useiden eri tekijöiden johdosta kriisiin – kriisiin, josta on niin vaikea nähdä ulospääsyä. Ensimmäisen masennusdiagnoosini sain 16-vuotiaana. Nyt olen 21 eikä masennus ole vieläkään hellittänyt. Välillä on ollut hyviä kausia, jolloin masennus on tuntunut kaukaiselta, mutta yksikin epäonnistuminen on aina laukaissut…
apua?!
2Hei! Vanhempani erosivat maaliskuun lopussa, ja minua masentaa edelleen. Olen siskoni ja veljeni kanssa viikon isällä ja viikon äidillä vuorotellen. Äidilläni on uusi mies ja isälläni uusi nainen. Vihaan äidin miesystävä, aluksi hän oli mukava mutta nyt jälkeen päin hän on hirveä valittaja niin kuin äitinikin. Isän naisystävä on kiva…
Minulla on 12- vuotias poika, joka ei enää juttele minulle oikeastaan ollenkaan asioistaan. Haluaisin kuulla hänen kaikki kuulumisensa… ilot, surut ja arkisetkin asiat. Mitä voisin äitinä tehdä, että saisin keskusteluyhteyden takaisin? Saisinko teiltä nuorilta apua?🙂
ahdistaa
2hei! Olen nähnyt saman unen jo kaksi kertaa peräkkäin. Uneni kertoo isäni serkusta joka murhattin parikytä vuotta sitten. Näen unta siitä että olen samasssa tilanteessa ja mä menen ottaan siltä murhaajalta sitä asetta pois ja se ase laukeaa kaadun maahan ja uni päättyy siihen kun murhaaja lähtee pois ja jättää…
Mulla on ollu jo jtn kuukaus tätä pahaa oloa.. Itkeny suunnilleen joka toinen päivä, vatsassa tyhjä tunne ja ahistaa.. Tuntuu etten saa henkee ja kaikki kaatuu päälle.. Koulussa ku oon niin se on vaa pintaa, hymyilen, mut oikeesti itken sisältä.. Huominen pelottaa ja en tiiä miten jatkan, tuntuu et oon…