Masennus&sen jakaminen

Masennus&sen jakaminen

Käyttäjä rocroc18 aloittanut aikaan 08.12.2012 klo 14:56 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä rocroc18 kirjoittanut 08.12.2012 klo 14:56

Olen 18 vuotias nuori nainen. Haluisin kertoa vähän tunteistani ja ajtuksisatani tällä hetkellä.. Lapsuuteen kuuluu monenlaista ikävää asiaa, mutta vanhenpani lähti minun ympäriltä kun olin ihan pieni aika lailla vauva vielä. Minut annettiin sitten minun isoäidilleni. Olen asunnut nytten isoäitini luona 18 vuotta, koko ikäni siis. Vanhenpiani ei nyt hirveästi ole kiinostanut minun elämäni ainakaan minun äitiäni. Soitteleekin vain humalapäissään. Tämän hetkinen elämäntilaanteeni on tosi huono. Minulla on tosi vaikea masennus.. Vaikea elämäntilanne on siihen syynsä. Kotona vaan me riidellään nykyään koko ajan, ja syytetään tosiamme, ehkä minua enemmän syyllisetään asioista joita mitä en ole edes tehnyt!. Syytän itseäni välillä siitä että vanhenpani jättivät minut. Ajattelen että oliko minussa jotain vikaa silloin, kun ne ei minua halunnnut tai pystynyeet hoitamaan. Ajattelen myös, itsetuhoisia ajatuksia aina silloin tällöin päivittäin. Ajattellen että ihmisten on parempi ilman mua, että niiille ei tuu enenpää paskaa niskaan, kun minä sen niille kuulema aiheutan. Mitä mun pitäisi tehdä???? oon tosi hukassa ja yksin tämän asian kanssa. ☹️😑❓

Käyttäjä kirjoittanut 08.12.2012 klo 15:36

Ei sinussa todennäköisesti ole mitään vikaa. Jotkut vanhemmista eivät vaan sovi vanhemmiksi. Oliko sulla hyvä lapsuus mummosi luona?
Sun pitäisi saada ammattiapua oloosi. Ehkä voisit ensin kirjoittaa tukinetin tukihenkilölle?

Voimia ja jaksamista elämääsi..

Käyttäjä rocroc18 kirjoittanut 08.12.2012 klo 16:23

joo, lapsuus oli huoletonta, mutta nykyään ei ookkaan niin huoletona, kaikki huolet pistetään mun niskaan, ja sit ku puhun niistä muille ku kotona. tai mun läheisille, ni se on rikos ja hirvee väärin.. ja mulla ei ole oikeutta puhuu kenenkään kanssa. ☹️

Käyttäjä kirjoittanut 08.12.2012 klo 17:38

On sulla ainakin oikeus tänne kirjoittaa ja kertoa asiasi. Hyvä, kun aloitit ihan oman ketjun.
Missä sinä nyt asut?

Lisäksi jos tulee oikein paha olo voit soittaa

"Puhelinnumeroon 116 111 voit soittaa maksutta koko maassa joka päivä. Puhelimen toisessa päässä on koulutettu vapaaehtoinen aikuinen, jolla on aikaa kuunnella.

Voit kysyä tai keskustella luottamuksellisesti mistä tahansa sinua mietityttävästä asiasta. Puhelimen aikuiset päivystäjämme ovat vaitiolovelvollisia.

Normaalit päivystysajat ovat maanantaista perjantaihin kello 14 - 20 ja lauantaisin ja sunnuntaisin kello 17 – 20."

Käyttäjä rocroc18 kirjoittanut 08.12.2012 klo 17:55

Joo kiitos otin ylös.. ja asun viel isoäitini kanssa.... Mutta niinku jo sanoin niin tilanne on todella hankala ja vaikea. ☹️

Käyttäjä kirjoittanut 09.12.2012 klo 05:18

Haluisitko kertoa miksi tilanne on hankala tai jos et halua julkisesti, niin kirjoita net-tukeen.
Haluaisitko muuttaa omaan kämppään tms?

Käyttäjä rocroc18 kirjoittanut 09.12.2012 klo 14:05

Meil on vähän raha ongelmia, ei oikein riitä kaikkeen, kun meijän pitää maksaa muitten velkoja ja laskuja, meijän omien laskujemme päälle, hyvä et just ja just raha riittää omaan ruokaan. ja En tiedä haluunko vielä muuttaa omilleni tai siis olenko valmis vielä muuttamaan yksin asumaan. Ja tästä rahasta meille tulee paljon riitaa, kun mulla ei oo kuulema oikeutta puhuu kelleen, ja sitten kun pidän kaiken sisällä, tulee niitä pahoja ajatuksia mieleen

Käyttäjä kirjoittanut 09.12.2012 klo 15:55

No voi hitsi, raha-asioissa olen sangen huono neuvoja. Mutta kyllä minusta sinulla on oikeus siitäkin puhua.
En mie tarkoittanut että sun pitäisi muuttaa pois kotoa, kun vaan kysyin.

Käyttäjä rocroc18 kirjoittanut 09.12.2012 klo 19:51

nii minunkin mielestäni, jokasella pitäs olla se oikeus, saada puhuu kenen tahansa kanssa, oli se sitten kodin ulko puolinen tai ei.. mutta ei tässä huussollissa kaikki pitää pitää sisällään, siihen viimeseen asti ☹️