apua?!

apua?!

Käyttäjä teini3 aloittanut aikaan 29.11.2012 klo 22:07 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä teini3 kirjoittanut 29.11.2012 klo 22:07

Hei!
Vanhempani erosivat maaliskuun lopussa, ja minua masentaa edelleen. Olen siskoni ja veljeni kanssa viikon isällä ja viikon äidillä vuorotellen. Äidilläni on uusi mies ja isälläni uusi nainen. Vihaan äidin miesystävä, aluksi hän oli mukava mutta nyt jälkeen päin hän on hirveä valittaja niin kuin äitinikin. Isän naisystävä on kiva ja mukava, kivempi kuin oma äitini! Aina kun tulemme sunnuntaisin äidille se huuto alkaa, joudun aina kuuntelemaan sitä huutoa, riitelen itsekkin äidin kanssa hyvin paljon koska välit äitiini on hyvin jäätävät. Veljeni on kohta jo 16 ja minä itse kohta 14 vihaamme kummatkin äitiä ja hänen miesystäväänsä. Olemme aina pitäneet yhtä vaikka välillä toisiamme kiusaamme leikillä. Sen sijaan kun olemme isällämme tunne ”ahh vihdoin kotona” juttelemme isälle kaikkea ja haluaisimme olla isällämme koko ajan ettei tarvitsisi mennä äidille. Vanhemmillani on yhteihuoltajuus, enkä pidä siitä…
Voisiko isäni hakea yksinhuoltajuutta? Onko se mahdollista? En tunne oloani turvalliseksi äidillä ja muutenkin äidin miesystävä on käynyt päälleni. Aina viikon ajan oloni on perseestä enkä odota mitään muuta sen enempää kuin että pääsisin isälleni. Koulu menee joka toinen viikko huonlsti ja taas hyvin…
Auttakaa jos tiedätte voiko isäni hakea yksinhuoltajuutta tässä tilanteessa, kannattaako minun kertoa isälleni että haluan hänen hakevan sitä mahdollisimman piaan..? ☹️

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 01.12.2012 klo 08:11

Hei!

Maanantaina 3.12. klo 17-19 Tukinetissä on Ensi- ja turvakotien liiton järjestämä Uskalla puhua! - liveryhmä nuorille. Liveryhmän eli chatin teemana on: Väkivallasta selviytyminen. Ryhmään mahtuu kerrallaan 12 osallistujaa. Ryhmän ohjaajina toimivat Ensi- ja turvakotien liiton asiantuntijat.

Tervetuloa mukaan juttelemaan!

Käyttäjä kirjoittanut 01.12.2012 klo 12:43

Tietenkin isäsi voi hakea yksinhuoltajuutta ja teitä lapsia pitää kuunnella missä haluatte olla.
Oletko kertonut isälle ettet halua mennä äidin luo? Kerro ja sano mikset halua ja käske isäsi tehdä jotain asialle.
Älä suostu menemään äidillesi ensi kerralla, niin asialle varmasti aletaan tekemään jotain.