Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Äitini kuoli yllättäen kolme viikkoa sitten 12.11. Juttelin hänen kanssaan puhelimessa viikonloppuna, sekä lauantaina että sunnuntaina. Huomasin hänen olevan masentunut, hän valitti yksinäisyyttään. Ei kuitenkaan pyytänyt minua perheineen sinne ja minulla oli ”kiireinen” viikonloppu enkä tarjoutunut hänen seurakseen. Yritin piristää puhelimitse. Tuloksena äidin kuolema maanantaina, alkoholin yliannostukseen. Nyt tunnen suurta…
Elämä tuntuu suoraan sanottuna jonninjoutavalta. Vedän pakolliset kuviot läpi ja pitäisi olla kiitollinen niistäkin, mutta ei vain tunnu miltään. Joka aamu melkein itkua puskee töihin lähtiessä. Väsyttää koko ajan, harrastan liikuntaa mutta sepä siinä, muun ajan nukun, torkun, en tee mitään. En osaa selittää.
Joulukin alkaa lähestyä pikkuhiljaa ja minua alkaa stressaamaan vaan enemmän, varsinkin kun ei ole rahaa. Olen vuoden ollut työttömänä ja sairastuin masennukseen…nyt ei millään löydä pääsyä pois tästä ahdigosta. Mulla on kaksi ylä-aste ikäistä lasta, yritän heille olla äiti joka tukee ja kasvattaa parhaansa mukaan. Suurin huoleni on raha ja…
mulla on ongelma. tai se on aika ristiriitanen.. mulla on mielenterveys ongelmia ja syön lääkkeitä ja tarviisin terapiaa..mutta toisaalta välillä tulee semmonen olo että auttajat on idiootteja lähden suutuspäissäni pois terapiasta ja uhkaan olla tulematta enää koskaan.. mut sitten kun lähden, niin parin päivän päästä olo ihan hirvee… tiedän et…
yksin
2haluaisin tutustua ihmisiin ja liikkua luonnossa.mutta pelkään että joku raiskaaja tai tappaja vaanii minua.olen eristäytynyt muista ihmisistä.tapaan ainoastaan työssä työkavereitani.olisiko muita samanlaisesti tuntevia ihmisiä?
Minulla on hyvä terapia vaikka en paljon puhukaan siellä. se siitä. Mutta haluaisinkin puhua siitä tunnista mikä on terapian jälkeen. Minulla on todella paha olo, välillä oksennankin ja tunnen oloni sairaaksi. Kuten kävi eilenkin ja tuntui, että kuolen ja olin vielä yksin. Jos vanhempani ovat kotona, yleensä he hakevat minut…
Etsin siis vähän informaatiota, miten lähteä hoitamaan sairaslomalta käsin käytännön asioita, kun tuntuu että sairasloman varsinaista tarkoitusta; olon paranemista häiritsee käytännön järjestelyt, jotka kasaantuvat ja lisäävät ahdistusta. Olen sairauslomalla tällä hetkellä, nykyiseen työpaikkaan ei ole aikeita palata monista eri tarkkaan harkituista syistä, keskustelu sairauslomaa määränneen lääkärin kanssa jäi häiritsemään, sillä…
Elämäni on hajutonta, mautonta ja väritöntä. Kuinka hankkia ystäviä? Kun asun 6km päässä keskustasta, missä suurin osa ihmisistä, eikä keskustan ja kotini välillä ole mitään aktiviteetejä. Minä en voi käyttää polkupyörää, koska 2-pyöräisellä en pysy pystyssä, eikä minulla ole varaa opiskelijana bussilla hurrutella noin vaan kun 2,70e maksaa suunta. Jos…
Voi sinua ressukkaa Minä tunnistan kyllä nuo kaikki tunteet Se on alussa ihan luonnollista että mieli heilahtelee yhtenä päivänä yhtä toisena toista Hyvä että olet saanut Maijun puolison hakemaan apua Miehet on aina jotenkin hankalampia saada avun piiriin En tiedä mikä siinäkin on Luulevat kai että ei saa olla heikko…
mulle on tapahtunut paljon ikäviä asioita pienessä ajassa.. syön nyt rauhoittavia ja tuntuu et olo on useemmin ja useemmin alakuloinen, voiko olla et mieleni työstää tapahtumia? vai miksen aiemmin reagoinu mihkään tapahtuneeseen? onko varsinainen romahdus vasta tulossa?