Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Minulla todetiin krooninen kiputila ja masennus kipupolilla jonne vihdoin ja viimein sitten pääsin🙂. Lääkäri haastatteli, kuunteli ja tutki joka oli tosi ihanaa muissa😀 . Lääkityksenä sitten aloitettiin panacod ja noritren joka on mulle ihan outo lääke, onko kenelläkään kokemuksia tästä lääkkeestä. Meinas että tämä Noritren auttaa sopeutumaan kipuun ja auttaa…
Minä en tiedä ymmärtääkö kaikki mitä sana vellominen on mutta en keksi mitään muuta sanaa. tarkotan tällä jutullani sitä, että on heikkoutta jos aikuinen ihminen ei pääse irti lapsuudestaan. Vaan lähes jokaisesta oneglmastaan ja jopa mt-sairaudestaan syyttää vanhempiaan ja lapsuuttaan. Käy vuosikausia terapiassa puhumassa, kun äiti ei ottanyt syliin tai…
Minulla on ollut ilo elää vaikka olo on psyykkisesti ja fyysisesti ristiriitainen kunnes sairastun vakavasti ja siitä olen toipunut onnistuneesti vaikka koko perhe joutui todella kovan paineen alle koska sairauteeni seurattiin tarkasti mutta minkäs teet . Omassa toipumisessa aloin työstämään menneisyyttä ja sitä on piisannut tähän päivään saakka. Olen ylpeä…
😎vietin vuoden kolme ensimmäistä viikkoa auringon lämmössä. mielikin vähän virkistyi. nyt arkikuviot astuneet kuvaan. yksinäisiä päiviä. ei puhetta, puoliso töissä paljon. aika rajoittunutta elämää. mihin sitä menee ihminen itsekseen. lenkille yksin. joskus joku pappa kulkee koiransa kanssa pururadalla kierroksen minun kanssani. siinähän sitä jo on. vaihdetaan muutama sana. kai sekin…
Minulla jäi kesken puheet livessä tästä asiasta. Minua on vaivannut asia, että minä häpäisen vainajaa, kun oikein innostunun terapiassa ottamaan kantaa äitini itsemurhaan ja siitä millainen äiti se välillä olikaan.
Olen miettinyt, miten muut jaksavat elää jatkuvassa epävarmuudessa. Omat voimani alkavat olla aika lopussa, kaikki aika menee laskujen kanssa luovimiseen sekä tietenkin työnhakuun. On vaikea uskoa enää, että minua oikeasti tarvittaisiin missään, vaikka on ihan hyvä koulutus ja paljon kokemusta. Kaikkeen työhön on joko liikaa tai liian vähän koulutusta, kokemusta…
moi mä sain omalta terapeutiltani neuvon käydä lääkärillä ja koittaa jotain masennuslääkettä pienin annoksin nostamaan mielialaa ja pääsemään takas jaloilleen (takana elämän kovin vuosi). välillä tuntuu että en mä tarvitsis mitään lääkettä mutta välillä alakulo valtaa mielen, oon huomannu vaikeutta tarttua asioihin ja pinna on käytännössä lähes olematon. se askarruttaa…
Hei. Noin kuusi vuotta sitten minua kohtasi elämäni suurin ”onnettomuus” ja siitä lähtien itsetuntoni on kadonnut vähitellen olemattomiin…. Olen elänyt lapsuuteni ja nuoruuteni erittäin rakastavassa ja hyvässä perheessä. Koin paljon onnistumisia; olin hyvä koulussa, pärjäsin urheilulajissa kuin lajissa, minulla on aina ollut paljon ystäviä ja olen ollut aina koulussa ”suosittu”…
En ole itse päihderiippuvuudesta kärsinyt, mutta jos todella apua kaipaat niin AA-kerhoja on useita. Netistä löytyy varmasti sinua lähinnä oleva. Puhelinapu on niin kallista, että sinne ei kannata soittaa, jos on taloudellisia ongelmia. Jaksaminen on ihan omasta päästä kiinni. Tunteiden purkaminen näille sivuille on hyvä askel. Täällä ei moralisoida! Sulje…
Minä olen aivan täynnä terapiassa käyntjä, olen jo käynyt lähes viisi vuotta. Ensi viikolla minun pitäisi lähteä kahdeksi viikoksi kuntoutuspaikkaan, koska olen liian paljon yksin ja minun pitää oppia sosiaaliseksi. Koskaan en saa varmaa tietoa milloin minä olen sopvia ihminen, ilman mitään kuntoutusta ja ilman lääkitystä. Minä en mielestäni en…