Pitkä toipuminen

Pitkä toipuminen

Käyttäjä Nymphalis Antiopa aloittanut aikaan 25.02.2008 klo 11:58 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 25.02.2008 klo 11:58

Hei.

Haluaisin tietää kuinka pitkään te muut olette sairastaneet masennusta. Minulla tuntuu että tämä ei lopu koskaan…😭 aina vaan on lääkityksestä huolimatta yhtä vaikeaa pakertaa eteenpäin päivästä toiseen. Taitaa olla ihan tyhmä kysymys koska jokaisella toipuminen etenee omaa vauhtia mutta jotain kokemuksia, olkaa niin kivoja 😑❓

Käyttäjä Kaisla kirjoittanut 25.02.2008 klo 14:42

Minä olen sairastellut ainakin viisi vuotta. Välillä olen ollut siinä kunnossa etten ole jaksanut muuta kuin nukkua. Mutta välillä olen aika hyvässä kunnossa ja jaksan hoitaa lapset ja jopa opiskella. Viime vuosina olen kyllä sairastellut fyysisestikin.

Toisaalta minä voi olla tämmöinen luonteeltakin; olisin syntymävikainen masentunut. Minun perusvikani kyllä on se etten ota kovin vakavasti masennustani eli lääkärin mukaan en sitoudu mihinkään hoitoon. En lääkitykseen enkä terapiaan. Ja lääkärit ovat jo kyllästyneet minuun ja nykyisin saa aika rauhassa olla siinä olossa mikä minäkin päivänä sattuu osumaan kohdalleni.

Käyttäjä mamma83 kirjoittanut 25.02.2008 klo 21:33

olen sairastanut masennusta 3 vuotta suunnilleen. yhden kerran olen sairaalassa viettänyt viikon. lääkkeittä kun on vaihettu, niin silloin on tosi vaikeeta monta viikkoo. mielialani heilahtelee miten saattuu, vaikeeta se on, mut pakko jaksaa.

Käyttäjä Micasso kirjoittanut 26.02.2008 klo 05:48

Minulla on ollut ja tulee varmastikin olemaan vielä myös pitkä tie edessäni tämän masennukseni kanssa. Joku pienikin asia saattaa innostaa ja tuntuu että taas elämä voittaa mutta aina takaiskun vastaanottaminen on yhä raskaampaa.
Silti lääkärini, useampikin sanoo että masennus on sairaus josta voi parantua. Aikaa se tosin tuntuu ottavan.
Voimia sinulle!

Käyttäjä Ilosilmä surullisena kirjoittanut 26.02.2008 klo 06:34

Hei!

Omalta kohdaltani en voi sanoa kokemuksesta koska en ole koskaan ollut masentunut.. mutta eräs erittäin läheinen ihminen on.. Sitä hän on ollut noin 7 vuotta eikä loppua tahdo näkyä. Hänellä on paljon muitakin ongelmia joita mm. alkoholin liiallinen käyttö 7 vuotta sitten aiheutti (esim sai sydänlääkkeet vaikka on kovin nuori, alle 50). Hän on maanis-depressiivinen ja kovasti aina yritän auttaa ja piristää mutta ei se taida siitä kummemmaksi muuttua, hoitokodissa kun hän on. Eikä minulla ole itselläni resursseja ottaa häntä kontolleni kotiini koska hän ei yksin pärjää. Että tällaisia kokemuksia.. Toivotaan että sinulla pian masennus helpottaisi! 🙂👍