Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Eli ongelma seuraava: olen elänyt muutaman vuoden avoliitossa, ja nyt kumppanini on aloittanut jonkin sortin biletys-putken, ja epäilen että avovaimoni pettää minua… Kerran hän on jo jäänyt kiinni, ja silloin kun puhuimme, oli hän todella pahoillaan, pyysi anteeksi ja sanoi rakastavansa minua. Olin jo aikaisemmin ollut huolestunut hänen alituisesta juhlimisesta,…
yksin
6miksi minun pitää olla tällainen?? olen niin yksin mutta kuitenkaan en tilaisuuden tullen pysty menemään ja tekemään tuttavuutta. En vain kertakaikkiaan pysty. Sitten hakkaan päätä seinään kun en tehnyt sitä ja syytä itseäni. No, minun vikahan se onkin, mutta en pysty. En edes tiedä mikä siinä loppujen lopuksi on se…
Olen avioliitossa elävän 4 pienen tyttären isä. Vaimo alkoi kipuilla fibromyalgian kanssa joskus vajaan 10 vuotta sitten. Lääkkeitä hän käytti paljon ja eri hoitoja, väliin mahtui myös yksi eri diagnoosi hänen sairaudestaan, joka osoittautui vääräksi. Noin 4 vuotta sitten siskoltani leikattiin syöpä, samaan aikaan tyttäreni sairastui chornintautiin. Äitini sairastui myös,…
hei, pelkään etten saa enää ikinä töitä. 12 vuoden aikana olen ollut 1 osa-aikaisessa tukityössä ja vuoden työharjoittelussa. olen koko ajan opiskellut työttömänäkin kasvatusalan korkeakoulututkintoa ja puuhannut yhdistyksessä. olisin omasta mielestä tosi hyvä ope, mutta ei. vuosi vuoden jälkeen lähetän paikalliseen koulutoimeen hakemuksia ja aina on ilmoitus työvoimatoimiston www-sivuilla. minusta…
Heippa kaikki, Olen ollut puolisen vuotta sairaslomalla vakavan masennuksen takia ja nyt muutama viikko takaperin minulla todettiinkin kaksisuuntainen mielialahäiriö tyyppiä2 ja tunne-elämän epävakaa persoonallisuushäiriö. Molemmat tuli täysin yllätyksenä. Tahtoisin tietää onko täällä muita saman (toisen tai molempien) diagnoosin omaavia? Ja kuinka te selviydytte arjen pienistä ja suurista asioista? Olen yrittänyt…
Minulla oli työpaikalla vaikeuksia,työnantaja on sellainen julma ja kova ihminen käyttää kaikkia hyväkseen niin myös minua.Kaikessa täytyi olla samaa mieltä kaikki täytyi tehdä hänen tavallaan omia visioita ei saanut esittää vaikka ne olisivat kuinka hyviä.Koskaan ei saanut kiitosta mistään,mutta häntä piti kehua alvariinsa. Hän haukkui asiakkaita takanapäin ja oli edessä…
Kun tuntui että eilen livessä jäi keskustelu kesken, niin teen ketjun, jos haluatte jatkaa. Tai yleensä, jos kukaan haluaa puhua ei tarvihe olla eilinen keskustelija. Minä kerroin kuinka mun terppa haluaisi tulla joku kerta mun kanssani äidin haudalle. En ole siihen vielä suostunut, eilen sitten sanoin livessä, että ehkä sittenkin…
olen tapaillut mua nuorempaa miestä puolisen vuotta. Kaikkien huonojen mieskokemusteni, joita onkin tuuleteltu täällä, jälkeen olen ollut hyvinkin epävarma ja epäluuloinen häntä kohtaan. On ollut vähän on-off menoa mutta vihdoinkin viime viikot ovat tuntuneet aivan tajuttoman hyviltä ja olen vihdoin ruvennut ajattelee että ehkä tässä onkin jotain mistä pitää kiinni.…
Olen jäänyt ihmisenä melko näkymättömäksi meidän perheessä. Totuttu roolini on kuitenkin käynyt tätä nykyä aivan liian rankaksi, vie musta kaikki mehut ja sinulta hyvä lukija, toivoisin mielipidettäsi, mitä ihmettä tekisin tilanteelle. Olen yli 30 v. Oon kuudes lapsi perheessämme ja kaikki sisareni ovat 10-20 vuotta minua vanhempia. Siihen aikaan, kun…
hei! asuin melkein 30 vuotta ulkomailla, siitä yli puolet euroopan ulkopuolella, työn vuoksi. pari vuotta sitten palasin enkä kadu sitä – mutta olen myös huomannut, että olen täälläkin ulkopuolinen. maailmalla olin sitä, koska OLIN ulkomaalainen; täällä olen ulkopuolinen, koska elämäni oli niin pitkään muualla ja hyvin erilaista kuin arki täällä.…