pikalainojen velkakierre

pikalainojen velkakierre

Käyttäjä pilalla aloittanut aikaan 12.08.2008 klo 09:42 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä pilalla kirjoittanut 12.08.2008 klo 09:42

Olen ihan loppu. Aloin aikoinaan ottamaan pikalainoja, kun niitä sai helposti, kun oli rahantarve ja pitkään sain ne myös kunnialla maksettua. Kierre syveni, otin lisää lainoja, pikalianoja ja vakuudettomia lainoja ja nyt on tilanne se, että luottotiesot ovat menossa, ulosotto uhkaa ja mieli on pirstaleina. En kykene avaamaan postia, en vastaa puhelimeen, jos en tunne nroa ja olen päivittäin posteljoonia vastassa, että saan laitettua laskut sivuun, ennenkuin mieheni näkee ne, sillä hän ei tiedä tästä kaikesta mitään!
Olen aivan loppu ja miettinyt moneesti, mikäolisi helpoin, nopein ja varmin tapa lopettaa tämä elämä. Joitain maksusopimuksia sain lopulta tehtyä, mutta en ole varma kykenenkö niitäkään hoitamaan, jos alkaa ulosotto.
Mä en jaksa enää, kukaan ei tiedä tästä ja on aina vain vaikeampaa yrittää esittää muille, että kaikki on ok, mutta en pysty puhumaan kenellekään tästä.
Pahin velkakierre alkoi ehkä siitä, että jouduin olemaan koko kesän sairaslomalla, jolloin tuloni myös pienenivät roimasti…
Älkää vain tehkö samaa virhettä kuin minä ja langetko helppoihin lainoihin.
Yritän päästä jossain vaiheessa työterveyslääkärille, jos saisin jotain lääkettä, että pysyisin kasassa…

Käyttäjä valentinas kirjoittanut 12.08.2008 klo 15:51

Hyvä "pilalla"

et varmaan ole yksin tuollaisen ongelman kanssa. Lainalla lainojen hoitoa tekee nykyisin moni ja jossain vaiheessa ollaan totuuden edessä.

Puhu miehesi kanssa!! (muista ihmisistä nyt just viis) Hän joko ymmärtää tai sitten ei, (tai ei ihan heti, vaan kotvan kuluttua niinku miehet ylleensä) mutta ihan varmaa on, että ajaudut muihinkin ongelmiin jollet avaudu hänelle. Noin suuri stressi kun sinulla on näkyy hänellekin päin ja laittaa vaikka mitkä kuvitelmat liikkeelle...

Raha on kuitenkin vain rahaa ja yhdessä selviitte kun kaksi maksajaa, toivon niin 🙂👍 ja keskustelua avittaa jos voit miettiä miten itse suhtautuisit jos tilanne olis toisinpäin 🙂🌻

rohkeutta matkaan ja selviytymistä tilanteesta
- val

Käyttäjä helemi kirjoittanut 12.08.2008 klo 22:01

Mene pankkiin keskustelemaan lainasta, jota voit lyhentää pienillä kuukausierillä, vai onko sekin mahdollisuus jo käytetty? Toimi, ennekuin ulosotto iskee kyntensä, nillä silloin sinulla on kaikki tiet tukossa. Siis heti tänään!

Käyttäjä angergo kirjoittanut 13.08.2008 klo 20:47

Hei, minulla oli vuosien luottokorttikierre. Lopuksi olin siinä tilanteessa että maksoin lainalla vanhoja lainoja. Olin myös ihan loppu, en millään jaksanut hoitaa asioitani.
Minä otin yhteyttä kunnan velkaneuvontaa, sitä kautta hain Takuu-säätiöltä lainatakausta, oli rankka homma ja kestikin lähes vuoden, mutta lopulta sain takauksen ja luottokorttivelat maksettua.
Nyt sitten on yksi velka pankkiin, pienellä korolla ja kohtuullisella kuukausilyhennyksellä. Tämä tietysti vaatii että tuloista jää kohtuullisesti lyhennysvaraa tuohon lainaan, Takuu-säätuiö on hyvin tarkka näitten kanssa, velkaneuvojani joutui kolmeen kertaan selvittelemään erilaisia maksusuunnitelmia ennenkuin vihdoin onnistui. Ja luottotietoihin vapaaehtoinen luottotietomerkintä, siis velkaa en saa tehtyä ennenkuin lainan olen maksanut takaisin, nyt on hyvää aikaa opetella elämään ihan käteisellä rahalla, sillä mikä ihan oikeati on minull käytettävissä.
En tiedä onnistuisiko tämä sinulta, oletko ottanut yhteyttä velkaneuvontaan?
Jos kuitenkaan et tällaista maksujärjestelyä pysty saamaan, ei elämä lopu siihen että luottotiedot menee ja ulosottomies vie osansa. Sinulle on kuitenkin jäätävä suojaosuus, sekä sen jälkeen saat sosiaalivirastosta toimeentulotukea jos suojaosuus ei riitä pakollisiin menoihin. Eihän se elämä helppoa ole pienillä rahoilla, mutta jotenkin sitä kuitenkin sinnittelee.
Toivon että et anna periksi, pidät huolta itsestäsi ja teet sen minkä jaksat.

Käyttäjä pilalla kirjoittanut 29.08.2008 klo 09:15

Kiitos teille tuesta ja neuvoista.
Keskustelin asiasta pitkään vanhempieni kanssa ja pyysin heitä takaajiksi lainaa, jotta saan sotkuni selvitettyä, mutta he päätyivät lainaamaan minulle tarvitsemani rahat ja sanoivat, että maksan sitten omien kykyjeni mukaan. Nyt on kaikki maksettu pois, luottotiedot puhtaat ja mieleni keventynyt, kun sai purkaa pahan olon ja sain apua.
Toivon teille kaikille jaksamista! Itseni piti vetää oma oloni aivan pohjalle, ennen kuin sain pyydettyä apua, mutta nyt uskoni tulevaan on jo vahvempi

Käyttäjä Tiitiäinen kirjoittanut 04.09.2008 klo 11:07

Hei!

Juttusi oli kuin suoraan omasta elämästä...asiat on aika solmussa täälläkin. Olen itsekin
sotkenut raha-asiani täysin ja olen vielä työtön. En osaa tehdä asioille mitään tai jaksa.
Olo on vaan tosi turta ja tyhjä. Mies ei tiedä mitään, hänen rahoillaan elämme kun on
päivätyössä.

En usko että tästä enään noustaan...odotan vaan että tulisi jo päätös siitä että luottotiedot
on mennyt niin loppuisi tämä löysäsääs hirressä roikkuminen. Kaikki tunteet kadonneet.
En usko että pääsen tästä enään mihinkään. Ja häpeän tunne on aika kova. Olen
lainannut kerran vanhemmiltani, mutta siitä syntyi mieletön soppa ja mielummin olen
luottotiedoton kuin puhun kenellekkään. Ei ihminen ikinä opi.