Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Olin tosi tosi iloinen tuossa jonkin aikaa sitten kun sain myönteisen takauspäätöksen Takuu-Säätiöltä velkojeni järjestelyyn. Velkaneuvojakin soitti ja onnitteli ja sanoi että kohta helpottaa ku saa asiat jonkilaiseen järjestykseen. Ja ei kun tämä likka innolla tilipankkiin lainaa pyytämään. Kuinka suuri olikaan pettymys kun ei lainaa myönnettykkään. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?…
Olen huomannut että vastoinkäymisteni jälkeen minun on todella vaikea sisäistää asioita ja keskittyä niihin. En ota asioita tosissani. Tiedän ja tiedostan esimerkiksi työasian, mutta mieleni ei vaan pysty keskittymään ja oikeasti sisäistämään sitä. Ajatukseni harhailee ja tuntuu että elän tavallaan sumussa. Kaikkea tapahtuu ympärillä mutta silti en muista hetki sitten…
Oletteko koskaan miettineet miten monta roolia teillä on ja mikä niistä on se todellinen minä? Itse olen alkanut epäillä että sitä ei enää ole, tai sitten en tunnista sitä vaikka joskus siihen törmäisin. Aloitin roolien vetämisen jo koulussa. Olin hyvä oppilas. Kotona olin huomaamaton ja kiltti. Murrosiässä otin sankan kapinoitsijan…
Mulla on tosi huono itsetunto. Se heijastuu musta ulos ja olen usein yksinäinen. Parisuhteet on aina loppuneet melko lyhyeen, pisin kesti nelisen vuotta. Olen 47-vuotias nainen, mulla on aikuinen poika. Mulla on ollut aika rankka elämä, vanhemmat on kuolleet kun olin 18 ja 24. Sisaruksia on, mutta välit on etäiset,…
Kertokaa minkälaisia seksiongelmia teillä on tai on ollut ja miten olette hoitaneet sen tai aijotte hoitaa?
Sinä joka olet kohdannut väkivaltaa, miten selvisit? Miten pääsit peloistasi? Voiko murhayrityksen jälkeen elää järjissään? Vanhempani murhattiin, itse jäin taistelun jäkeen eloon. Käyn terapiassa, mutta silti elämä tuntuu mitäänsanomattomalta. Väkivaltaa tapahtuu vain kokoajan lisää ja missään ei ole mitään järkeä. Kerro minulle miten sait taas elämänilostasi kiinni?
Olen juuri toista kertaa eronnut keski-ikäinen työssä käyvä nainen. Ensimmäinen avioliitto kesti 15 v. ja heti sen perään aloitin suhteen ja se kesti 11 v. Molemmat mieheni olivat alistavia ja kärsin henkisestä väkivallasta. Nyt viimein pääsin eroon tästä toisesta liitosta. Ja nyt olen todella yksin. Minulla ei ole yhtään ainutta…
Sunnuntaina on taas isänpäivä. Oman isäni kuolemasta on jo kohta kolmekymmentä vuotta enkä käynyt hänen haudallaan vuosikausiin. Nyt käyn usein, koska äitinikin on haudattu samaan hautaan ja muistan häntä usein, koska rakastin häntä syvästi. Suhteeni isääni oli aina hyvin vaikea. Hän käytti paljon alkoholia ja kuoli äkillisesti. Minä pelkäsin häntä…
Onko kenellekään muulle tullut vastaan tilanne jossa joutuu olemaan aloittamatta tai lopettamaan kesken terapian liian kovien maksujen vuoksi? Itse en voi aloittaa terapiaa koska Kelan korvausten jälkeen jää liian suuri summa omavastuuta kuukaudessa. Työmatkoihin menee kuussa sen verran paljon (200 km/pv), ettei tuo omavastuu mahdu enää budjettiin. Terapiaa suosittelivat työterveyslääkäri,…
Tartteisin mielipiteitä, kannustusta, apua yms.. sillä olen aivan yksin tilanteessa, minulla ei ole ketään jolle puhua. Kesällä tuli avoero. Syynä se, että petin miestäni. Tosin päätin erota ,koska koin pettämisen olevan väärin. Rakastuin tähän uuteen mieheen joka halusi perustaa perheen kanssani. Muutimme yhteen ja koko kesä oli mielettömän ihanaa olimme…