Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Kertokaa minkälaisia seksiongelmia teillä on tai on ollut ja miten olette hoitaneet sen tai aijotte hoitaa?
Sinä joka olet kohdannut väkivaltaa, miten selvisit? Miten pääsit peloistasi? Voiko murhayrityksen jälkeen elää järjissään? Vanhempani murhattiin, itse jäin taistelun jäkeen eloon. Käyn terapiassa, mutta silti elämä tuntuu mitäänsanomattomalta. Väkivaltaa tapahtuu vain kokoajan lisää ja missään ei ole mitään järkeä. Kerro minulle miten sait taas elämänilostasi kiinni?
Olen juuri toista kertaa eronnut keski-ikäinen työssä käyvä nainen. Ensimmäinen avioliitto kesti 15 v. ja heti sen perään aloitin suhteen ja se kesti 11 v. Molemmat mieheni olivat alistavia ja kärsin henkisestä väkivallasta. Nyt viimein pääsin eroon tästä toisesta liitosta. Ja nyt olen todella yksin. Minulla ei ole yhtään ainutta…
Sunnuntaina on taas isänpäivä. Oman isäni kuolemasta on jo kohta kolmekymmentä vuotta enkä käynyt hänen haudallaan vuosikausiin. Nyt käyn usein, koska äitinikin on haudattu samaan hautaan ja muistan häntä usein, koska rakastin häntä syvästi. Suhteeni isääni oli aina hyvin vaikea. Hän käytti paljon alkoholia ja kuoli äkillisesti. Minä pelkäsin häntä…
Onko kenellekään muulle tullut vastaan tilanne jossa joutuu olemaan aloittamatta tai lopettamaan kesken terapian liian kovien maksujen vuoksi? Itse en voi aloittaa terapiaa koska Kelan korvausten jälkeen jää liian suuri summa omavastuuta kuukaudessa. Työmatkoihin menee kuussa sen verran paljon (200 km/pv), ettei tuo omavastuu mahdu enää budjettiin. Terapiaa suosittelivat työterveyslääkäri,…
Tartteisin mielipiteitä, kannustusta, apua yms.. sillä olen aivan yksin tilanteessa, minulla ei ole ketään jolle puhua. Kesällä tuli avoero. Syynä se, että petin miestäni. Tosin päätin erota ,koska koin pettämisen olevan väärin. Rakastuin tähän uuteen mieheen joka halusi perustaa perheen kanssani. Muutimme yhteen ja koko kesä oli mielettömän ihanaa olimme…
Olen viimeisen kuukauden aikana saanut seuraavanlaisia oireita selkeästi kolme kertaa: – Kroppani läpi menee pistelevä kuuma aalto joka jättää jälkeensä heikkoa oloa, vapinaa ja huimaavaa oloa (huimausta ei ole kuitenkaan) Tämän jälkeen kun mitaan paineet niin tulos on seuraava: verenpaineeni on n. 150/85 ja pulssi yli 90. Normi arvoni ovat…
Mikä saa toisen äidin elämään lastensa vuoksi ja miksi toinen äiti ei viitsi elää edes lapsensa vuoksi?
Hei kaikille. Ihan kaikkia viestejä en jaksanut selata rivi riviltä, käsiteltäisiinkö jo omani kaltaista tilannetta jossakin niistä. En nimittäin jaksa uskoa, tai ainakaan halua, että olisin yksin tilanteeni kanssa. Elämäni on sanotaanko kymmenen vuoden sisällä kokenut valtavia mullistuksia, joista olen mennyt läpi siten, että nyt seison pystössä lievästi kyynisenä, mutta…
Mistä voimaa olla? Tuntuu, ettei mikään innosta tai kiinnosta. On ilkeää seurata vierestä kuinka puoliso kärsii katsoessa omaa eloani. Miten saada toinen ymmärtämään, ettei masennus/alakulo/puhumattomuus johdu tai ole riippuvainen hänestä? Kovasti etsin itselleni vertaistukea; ryhmää, kummia -ihan mitä vain! Jos joku tietää ryhmistä Turun alueella??? 😯🗯️ Töistä olen ollut poissa…