Miten tukea avopuolisoa??

Miten tukea avopuolisoa??

Käyttäjä surusilmä80 aloittanut aikaan 26.11.2010 klo 10:44 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä surusilmä80 kirjoittanut 26.11.2010 klo 10:44

Vähän taustaa kirjoitukseen. Tutustuin 10 kk:tta sitten tosi mukavaan mieheen.
Sain selville puolivahingossa hänen mielialalääkkeistään.
Hän lopettikin lääkityksen pian,koska ei tarvitse niitä,kun on tavannut minut. Näin puhui myös kaikille sukulaisilleen ja ystävilleen.
Hänellä oli psykoosi 2,5 vuotta sitten ja joutui silloin osastohoitoon.
Viime kevät ja kesä meni loistavasti, oli tietty riitojakin.

Nyt viime viikolla tapahtu pahin,hän rupesi puhumaan minulle kuinka mustalaiset tietävät kaiken meidän parisuhteesta,yrittävät pilata sen.
Sanoin silloin että lähden ulos,ei minun ole pakko tuollaista kuunnella,siis pelästyin. Mieheni sanoi minulle kun puin vaatteita päälle,että ei suosittele ulos lähtö,se ei ole fiksu veto.
Alkuviikosta hän otti lopputilin vakituisesta työstä,syynä työpaikalla irvistely ja paskanpuhuminen seläntakana.
Viime viikonloppuna laittoi kännipäissään pomolleen viestejä,joissa omien sanojen mukaan testasi pomoaan. Eilen saimme pienen painostuksen jälkeen hakemaan lääkkeet. Hän vaan väittää koko ajan,että ei ole mitään hätää ja että asiat järjestyvät. Nyt en tiedä mitä minun pitäisi tehdä,kun hän ei enää vastaa soittoihin tai tekstareihin,vaikka itse toivoi eilen,että laitetaan kivoja viestejä ja soittaa saa jos on ongelmia. Pitääkö minun antaa hänen nyt olla vai mitä teen??