Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Olemme kaksi henkilöinen perhe eikä meillä ole rahaa jouluksi. Mistä voisimme kysyä joulu ruoka avustusta tai ruoka korttia? Entä jakaako lähellä keski-pohjanmaata kukaan ruokakasseja?
En oikeasti tiedä mistä aloittaa, ongelmaa on ongelman päälle ja kaikki on pelkkä sekava vyyhti. Ahdistunut olen ollut niin kauan kuin muistan. Nyt on kuitenkin ollut jonkin aikaa, muutamia kuukausia kai, niin että päällimmäinen tunne on ollut masennus eikä ahdistuneisuus. Olen saanut BDI-testistä yli kuuttakymmentä pistettä ja näin. Ja se…
Taitaa olla ensimmäinen kerta kun virtuaalisesti avaudun, mutta enpä nyt näe parempaakaan vaihtoehtoa enään. Elikkä asiaan: Olen aina ollut ujo, mutten ole kärsinyt mistään esiintymispeloista, enkä sosiaalisten tilanteiden peloista ja aina olen uhkaavissakin tilanteissa pystynyt pitämään puoleni. 1,5 vuotta sitten kuitenkin sattui ikävä välikohtaus nakkikioskilla, jossa en suostunut eräälle tuntemattomalle…
terapeuttini suositteli että hakisin sairaslomaa, vaikka olen siis työttömänä työnhakijana. vointi on ollut sen verran huono ja ahdistunut,että hädin tuskin pystyn huolehtimaan itsestäni,kodista ja lapsista. joten en ole työkykyinen. lääkäri kirjoitti mielestäni oikein hyvän lausunnon Kelaan, vaan Kela on sitä mieltä että olen työkykyinen!☹️ Kyllä itku tuli lukiessani päätöstä…. itse…
Tervehdys, Olen käynyt reilut 4 vuotta terapiassa ja diagnooseja on aika paljon. Uusimman diagnoosin jonka sain on psykoottinen masennus. Paniikkihäiriö on todettu kanssa. Aloteitaampan lääkkeistä, aamulla menee 50mg citalopramia ja illalla 1mg risperdolia (tarv. opamox) Olen neljässä vuodessa kerennyt kokeilla montaa eri psykoosilääkitystä ja mikään ei tunnu sopivan vaikka annokset…
Minulle määrättiin tuo lääke kokeiltavaksi. Käytössäni on Efexor, mutta se ei ole tarpeeksi tehokas ahdistusoireisiin, enkä oikein voi bentsojakaan käyttää joka päivä… Tämän lääkkeen pitäisi auttaa ahdistusoireisiin. Toinen lääkäri oli enemmän Buspironin kannalla, mutta hoitava psykiatrini päätyi kuitenkin siihen,että kokeillaan ensin tätä… Minua epäilyttää ja ahdistaa kovasti,kun olen allerginen niin…
Elämä tuntuu nyt liian raskaalta mutta tuntuu ettei mistään enää saa apua. Olen jo nuorena aloittanyt yksilöterapian jota kävin 4 vuotta, ollut sairaalahoidossakin ja sen jälkeen asunut kuntoutuskodissa, nyt jonkun aikaa käynyt ryhmäterapiassa. Ongelmanani on siis ollut jo yli 10 vuotta masennus ja sosiaaliset pelot. Välillä olen kokenut voivani paremmin…
Jos kaikki on niin ongelmaisia ja asiat on huonosti, niin miten kaikilla voi olla joku seurustelusuhde?? Missä minä voin tavata naisen, joka kiinnostuu minusta? Muut vaan saa ja saa ja saa ja saa, millon on mun vuoro?
Olen vajaa 30v nainen ja sairastan masennusta. Minulla on lisäksi sosiaalisissa tilanteissa vaikeuksia, ja masennukseen liittyvää ahdistusta ja unettomuutta, sekä ajoittain ainakin esiintyvää epävakautta. Olen tällä hetkellä työvoimapalvelukeskuksen asiakas ja sairauslomalla mutta en saa Kelan sairauspäivärahaa..Käyn psykiatrian polilla. Mietin juuri omaa kuntoutumistani ja tilanteeni on se, että psykiatrian polilla hoitava…
Ahdistaa
3Hei! Mieheni lähti firman risteilylle eilen . Hänestä ei ole kuulunut mitään sen jälkeen. Yleensä on edes kerran soittanut. Odotin tätä soittoa koko illan ja valvoin yön miettien. Miten risteilyllä ilman vaimoaan olevat miehet käyttäytyvät? Entä naiset? Nyt jännitän iltaa,kun hän tulee kotiin.