Pakko kysyä? Pääseekö näistä ajatuksista ja mietteistä ikinä eroon (raiskauskokemus)

Pakko kysyä? Pääseekö näistä ajatuksista ja mietteistä ikinä eroon (raiskauskokemus)

Käyttäjä pomegranate aloittanut aikaan 02.01.2011 klo 09:08 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä pomegranate kirjoittanut 02.01.2011 klo 09:08

Kun tuntuu, että ne ajatukset ja muistot palaavat taas mieleen. Nousevat hiljalleen koko kehon jännitykseksi, jatkuvaksi likaisuuden tunteeksi, solmuksi vatsassa, pakkoajatuksina, päivittäisinä rituaaleina ja keinoina olla ajattelematta mitään. Loppuukohan tämä ikinä? Onko toivoa päästä oman itsensä rouvaksi? Tai ainakin saada keskittymiskykyä elämään ja opiskeluun, kun kaikki toiminta pysähtyy taas hiljalleen.

Käyttäjä VimmaVamma kirjoittanut 03.01.2011 klo 10:25

Muistoista ei koskaan pääse eroon ja hyvä niin, täytyyhän sinun muistaa mitä sinulle on tapahtunut. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö sinulle voisi tulla uusia hyviä muistoja. Lopulta, kun tapahtuneesta on kulunut riittävästi aikaa ne painavat enemmän kuin raiskaus. Rakkaus on raiskaukseen paras lääke.

Itseltäni meni pitkään ennen kuin uskalsin seurustella. Viisi vuotta olin yksin. Nyt näen sen ajan itsetutkiskelun aikana ja henkisenä kasvuna. Kaikille tekee hyvää olla vähän aikaa yksin. Sen ajan mietin mitä tein väärin. Lopulta kavereideni yllyttämänä uskalsin hakea seuraa netistä. Nyt olen naimisissa ja meillä on kaunis vauva. Löysin myös vastauksen kysymykseen mitä tein väärin: En mitään, en kerta kaikkiaan mitään. Se oli joku muu, joka siinä väärin teki.

Käyttäjä pomegranate kirjoittanut 04.01.2011 klo 10:10

Olen pohtinut päivän ja yhdistellyt asioita ja tapahtumia mistä tämä voisi johtua. Yleisesti jännitys ja ahdistuneisuus on stressin vuoksi lisääntynyt, kiire painaa, olen taas maailman tyhmin, laiskin ja saamattomin ihminen. Mieliala on laskenut, mikä vaikuttaa toimintakykyyn, jään jumiin asioihin. Hakeudun tekemään en yksinkertaisesti mitään tärkeää pitääkseni huonoa oloa kurissa. Olen joutunut sivuttamaan väkivaltaan ja raiskauksiin liittyviä aiheita monesta eri paikasta tässä vähän ajan sisällä. Se yhdistettynä masennusajatusjumiin varmaan saa sen vinyylin jumahtamaan. Ajatukset kiertää kuuluisaa kehää ilman ratkaisua.

Onhan minulla hyviä ajatuksia, muistoja ja hetkiä paljonkin elämässä. Kyse ei ole mistään kovin tuoreesta vammasta. Kyse on monien vuosien takaisista minän loukkauksista ja yksityisten rajojen rikkomisesta. Jossain väärissä hetkissä muistoja palaa, sellaisissa kun pitäisi olla turvassa. Tuntuu kuin olisin petturi, kun en pysty erottamaan sitä tilannetta siitä rikotusta hetkestä. Kiertosanoja, minun on hankala suorilla sanoilla tästä.

Tunnen itseni niiiiiin tyhmäksi.

Käyttäjä TuonenJoutsen kirjoittanut 04.01.2011 klo 11:15

Hei!

Minulla tästä ikävästä kokemuksesta on aikaa reilut 4 vuotta. Vaikka aina asiaa ei tietoisesti ajattelisikaan, niin keho jaksaa muistuttaa: paniikkihäiriöitä, sydämentykytystä, hengenahdistusta yms. Minun ongelmani oli, etten hakenut heti apua. Parisuhdetta en pystynyt muodostamaan, käytin ihmisiä hyväksi, alkoholista tuli ongelma ja harrastin yhden illan juttuja. Kaikki nämä liittyivät minäkuvani romahtamiseen. Vasta vuoden pääsin keskustelemaan tilanteestani ja kävin pari vuotta psykoterapiassa.
Raiskauskokemus tulee varmasti aina jollain tasolla olemaan elämässä. Sen kanssa voi oppia elämään, sille ei pidä antaa valtaa. Sinulla on tällä hetkellä vaikeampi kausi menossa. Musiikki, liikunta ja muut mieltä rentouttavat asiat ovat tärkeitä silloin, kun pahat ajatukset valtaavat mielen. Tärkeää on myös, että on joku, jolle voit puhua ja johon voit turvautua vaikeassa tilanteessa.

Tsemppiä paljon sinulle! 🙂🌻 Kerrohan kuulumisiasi että miten olet selvinnyt tästä vaikeammasta jaksosta!

Käyttäjä pala lasia kirjoittanut 04.01.2011 klo 17:28

Hei!
Tulin raiskatuksi reilu 2 kk sitten sekä nuorena neitsyenä ja sen jälkeen hyväksikäytetyksi. Sitä ei valitettavasti unohda koskaan. Toivon, että ajatukset ja mietteet lievenevät ajan mittaan. Taistelen paniikkia ja pakokauhua vastaan.
Toivon Sinulle hyvää!