Aikuisen elämää

2 päivää sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä jepjep2 aloittanut aikaan 13.12.2010 klo 05:07 kohteessa Aikuisen elämää

Tervehdys, Olen käynyt reilut 4 vuotta terapiassa ja diagnooseja on aika paljon. Uusimman diagnoosin jonka sain on psykoottinen masennus. Paniikkihäiriö on todettu kanssa. Aloteitaampan lääkkeistä, aamulla menee 50mg citalopramia ja illalla 1mg risperdolia (tarv. opamox) Olen neljässä vuodessa kerennyt kokeilla montaa eri psykoosilääkitystä ja mikään ei tunnu sopivan vaikka annokset…

Käyttäjä meebu aloittanut aikaan 26.01.2010 klo 15:35 kohteessa Aikuisen elämää

Minulle määrättiin tuo lääke kokeiltavaksi. Käytössäni on Efexor, mutta se ei ole tarpeeksi tehokas ahdistusoireisiin, enkä oikein voi bentsojakaan käyttää joka päivä… Tämän lääkkeen pitäisi auttaa ahdistusoireisiin. Toinen lääkäri oli enemmän Buspironin kannalla, mutta hoitava psykiatrini päätyi kuitenkin siihen,että kokeillaan ensin tätä… Minua epäilyttää ja ahdistaa kovasti,kun olen allerginen niin…

Käyttäjä channah aloittanut aikaan 09.12.2010 klo 17:40 kohteessa Aikuisen elämää

Elämä tuntuu nyt liian raskaalta mutta tuntuu ettei mistään enää saa apua. Olen jo nuorena aloittanyt yksilöterapian jota kävin 4 vuotta, ollut sairaalahoidossakin ja sen jälkeen asunut kuntoutuskodissa, nyt jonkun aikaa käynyt ryhmäterapiassa. Ongelmanani on siis ollut jo yli 10 vuotta masennus ja sosiaaliset pelot. Välillä olen kokenut voivani paremmin…

Käyttäjä mitätönturhuus aloittanut aikaan 08.12.2010 klo 22:15 kohteessa Aikuisen elämää

Jos kaikki on niin ongelmaisia ja asiat on huonosti, niin miten kaikilla voi olla joku seurustelusuhde?? Missä minä voin tavata naisen, joka kiinnostuu minusta? Muut vaan saa ja saa ja saa ja saa, millon on mun vuoro?

Käyttäjä Perhonen82 aloittanut aikaan 08.12.2010 klo 01:47 kohteessa Aikuisen elämää

Olen vajaa 30v nainen ja sairastan masennusta. Minulla on lisäksi sosiaalisissa tilanteissa vaikeuksia, ja masennukseen liittyvää ahdistusta ja unettomuutta, sekä ajoittain ainakin esiintyvää epävakautta. Olen tällä hetkellä työvoimapalvelukeskuksen asiakas ja sairauslomalla mutta en saa Kelan sairauspäivärahaa..Käyn psykiatrian polilla. Mietin juuri omaa kuntoutumistani ja tilanteeni on se, että psykiatrian polilla hoitava…

Käyttäjä chok aloittanut aikaan 10.12.2010 klo 10:02 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Mieheni lähti firman risteilylle eilen . Hänestä ei ole kuulunut mitään sen jälkeen. Yleensä on edes kerran soittanut. Odotin tätä soittoa koko illan ja valvoin yön miettien. Miten risteilyllä ilman vaimoaan olevat miehet käyttäytyvät? Entä naiset? Nyt jännitän iltaa,kun hän tulee kotiin.

Käyttäjä Onneton3 aloittanut aikaan 28.11.2010 klo 18:38 kohteessa Aikuisen elämää

Jokin aika sitten vuodatin tuntojani palstalla, kun en löydä elämääni miestä. Löysin kyllä,mutta hän särki sydämeni ja itkin isot itkut ja söin ahdistukseeni lääkkeitä. Kun hyväksyin tosiasiat aloin voimaan paremmin ja sain jätettyä lääkkeet,jotka olivat tarkoitettukin tilapäiseen käyttöön. Löysin netistä toisen miehen melko samantien, hän oli aivan erilainen kuin kukaan…

Käyttäjä murtunut mieli2 aloittanut aikaan 08.12.2010 klo 21:43 kohteessa Aikuisen elämää

mulla on ollut nyt viikon ajan äärimmäisen ahdistunut olo. rintaa ”puristaa”, vaikea keskittyä mihinkään, väsymys, mikään ei jaksa kiinnostaa (ei sitä vähääkään mitä ennen), olen niin väsynyt. en osaa katsoa eteenpäin,kun kaikki voimat menee kun yritän selvitä taas seuraavaan päivään. on niin raskas olo☹️ turhauttaa ja tuntuu pahalta,kun olen niin…

Käyttäjä Mepa aloittanut aikaan 18.11.2010 klo 13:46 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, Olen sairastanut toistuvaa masennusta jo nelisen vuotta. Nyt sain lähetteen erikoissairaanhoidon puolelle melko vahvan kaksisuuntaisen mielialahäiriön epäilyn vuoksi. Haluaisin kuulla teidän kokemuksia sairaudesta. Itselläni on tällä hetkellä hieman sekavat fiilikset, toisaalta helpottavaa, toisaalta pelottavaa.

Käyttäjä J88 aloittanut aikaan 05.12.2010 klo 14:06 kohteessa Aikuisen elämää

Eli kuten tuolta toisesta ketjusta moni on varmasti lukenutkin, niin oma äitini sairastaa skitsofreniaa ja täten hänellä on ollut psykoosi myös. Nyt kuitenkin olen alkanut miettimään paljon tuota psykoosia. Eli olen jo pitkään pelännyt psykoosin ja varsinkin skitsofreniaan sairastumista. Tuota pelkoa on esiintynyt nyt kokonaisuudessaan jo 5:sen vuotta, mutta tuo…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: