Alkoholin vaikutukset?

Alkoholin vaikutukset?

Käyttäjä niddeh aloittanut aikaan 29.12.2010 klo 21:36 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä niddeh kirjoittanut 29.12.2010 klo 21:36

Heipä hei! Millaisia vaikutuksia teissä tukinetin käyttäjissä ilmenee alkoholin nauttimisen jälkeen seuraavana päivänä, eli siinä surullisena kuuluisana krapulapäivänä? Itse käytän alkoholia pari kertaa kuukaudessa ja aina humaltumistarkoituksessa ts. maun vuoksi en ole koskaan oppinut juomaan. Alkoholi rentouttaa, ei ole enää huolia tai murheita, juttu lentää uusien ihmisten kanssa ja on vapautunut olo. Seuraava päivä ei sitten olekaan enää niin hehkeä: tärinä, sydämentykytys, ahdistuskohtaukset ja toiveet siitä että voisi vajota maan alle ja kuolla. On siis aika hämmentävää huomata miten kaltaisestani ujosta, herkästä ihmisestä saa alkoholi ulos menevän, uskaliaan, rääväsuun joka huokuu itsevarmuutta. Seuraavana aamuna ei olekaan kiva huomata sitä että, kun promillet laskevat veressä samoin katoaa itsevarmuus ja itsensä kunnioitus -taasko piti mennä juomaan. Tosin, ellen joisi, en olisi varmastikaan tutustunut yhteenkään mieheen -> mahdollisuus luoda ihmissuhde.

Niin ja olisiko neuvoja miten välttää tuo kauhea henkinen olotila seuraavana päivänä? Tiedän että huono olo juomisesta tulee, normaali kehon puolustusreaktio, mutta tuo henkinen puoli on aivan järkyttävä :S . Toisaalta, eipä siellä viihteellä tarvis juosta, jos kotona hellu odottelis..

Käyttäjä Ihmetys kirjoittanut 30.12.2010 klo 13:46

Alkoholin nauttiminen suruun tai ahdistavassa elämän myllerryksessä tuo yleensa pahemman olon seuraavana päivänä, kuin jos olisi iloisissa tunnelmissa naukkaillut vähän enemmänkin. Itse olen juuri nyt epätoivoinen ja tuntuu, etten saa mistään otetta. Taloudellisesti syksy on ollut katastrofi, velkautuminen ja työttömyys ovat varjostaneet epävakaata, turvatonta ja väkivaltaista parisuhdetta, joka on koetettu lopettaa useita kertoja. Masennus on hiipinyt perusoloksi, eikä enää usein kasvoilla näy hymyä. Kuppilassa en uskalla edes katsoa miehiä, tunnen olevani kauas näkyvä varoitusmerkki. Yksinäisyyteen lasillinen tai pari tuovat hetkeksi kepeämmän olon, mutta jos lipsahtaa humalaan, seuraa kertomasi kaltainen tunne täydellisestä kyvyttömyydestä parantaa elämäänsä tai hoitaa edes velvollisuuksia. Kaikki pelottaa, olisi vain tarve käpertyä peiton alle pimeään. Jos ystävää voi rasittaa puhelinsoitolla, parikin lohduttavaa, kannustavaa sanaa voivat auttaa. Ulkoilu selvittää päätä hieman, kävellessä saattaa nousta jokin kantava oivallus esiin. Pitää olla itselle armollinen ja alistuakin: nyt on sellainen olo kuin hankin, ja samaa vaivaa potee ehkä naapuri, tuttava ja pomo. Huomenna voi olla jo energiaa hoitaa edes yksi sysään syrjätty asia.

Käyttäjä kirjoittanut 31.12.2010 klo 14:06

Minä olen huitsin hauska ihminen kännissäni jopa omasta mielestäni.
Valitettavasti en nykysyin juo enää kovin usein ja siksi itseäni on vaikea sietää.
En kyllä pidä muistakaan ihmisistä selvänä, kännissä rakastan kaikkia.
Olen kossurakastaja.

Seuraavana aamuna on ankeeta. Koska verensokerini ovat persiilleen ja äitini mäkättää.
Mutta en silti kadu.

Käyttäjä Trikimees kirjoittanut 04.01.2011 klo 18:38

Ainoa tapa kai välttää tuo henkinen alennustila on olla juomatta. Itse lopetin juomasta, kun huomasin, että purin ahdistustani alkoholilla. Totesin, että täytyy olla joku toinen tapa pärjätä ja rentoutua. Olen sittemmin pyrkinyt rentoutumaan joogaamalla, liikunnalla ja kirjoittamalla tuntemuksiani päiväkirjaan ja tänne tukinettiin. Joskus oloni on synkkä, mutta ainakaan en pyri purkamaan sitä tilaa alkoholilla.

Mitä parisuhteen muodostamiseen ja ihmisten tapaamiseen tulee, niin on olemassa takuuvarmasti muitakin paikkoja, jossa voi tutustua mukaviin ihmisiin. Lähde rohkeasti jonnekin kurssille, esimerkiksi paikallisten työväenopistojen kurssit keräävät paraikaa ilmottautumisia. Deittipalvelut ovat väärällään yksinäisten ihmisten ilmoittelua. En ole koskaan uskonut siihen, että baareista voisi löytää elämänsä kumppanin, vaikka kai sellainenkin sattuma voi osua kohdalle.

Käyttäjä Eskimo kirjoittanut 05.01.2011 klo 11:28

Hei Niddeh!

Minäkään en oikein osaa antaa mitään hyviä neuvoja siihen, kuinka ahdistavasta tunteesta pääsisi eroon, muuten kuin lopettamalla juomisen. Tai ainakin rajoittamalla sitä niin, ettei "mopo karkaisi käsistä". Oletko miettinyt mikä sinua ahdistaa seuraavana päivänä? Nolottaako sinua tehdyt asiat vai tunnetko huonoa omaatuntoa esim. rahan tuhlaamisesta? Vai onko kyse pelkästään siitä, että krapula aiheuttaa sinussa ahdistusta. Itsellä ainakin tuli aina krapulassa ihan selittämättömiä paniikkikohtauksia. Jos kuitenkin haluat käydä viihteellä voi seuraavan päivän ahdistusta lieventää niin, että puhuu jonkun kanssa ja on yleensäkin toisten ihmisten seurassa. Tai sitten keksii jotain tekemistä, joka pitää ajatukset kasassa.

Mieti kuitenkin onko juominen sinulle niin tärkeää, että ahdistusta kannattaa kestää. Itse ainakin tulin siihen tulokseen, että minulla ei koskaan ollut viihteellä niin kivaa, että se olisi kompensoinut sitä seuraavan päivän itkupotkuraivariahdistusta.

Hyvää jatkoa! 🙂👍

Käyttäjä helemi kirjoittanut 06.01.2011 klo 09:55

Ainoa keino, on lopettaa se juominen.
Nousuhumalassa tuntuu velatkin saatavilta ja krapulassa tuntuu saatavatkin veloilta, joten ei mitään höytyä.