Kun masentunut haluaa vain nukkua

Kun masentunut haluaa vain nukkua

Käyttäjä Adele aloittanut aikaan 20.11.2010 klo 13:54 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Adele kirjoittanut 20.11.2010 klo 13:54

Mitä tekisit kun ystäväsi Masentunut (bipo) haluaa vain nukkua koko päivän?

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 22.11.2010 klo 10:07

Heippa
Onhan ystäväsi käynnyt lääkärissä??? niin saisi sieltäkin lääkkeet ja avun.
Mulla oli yksi kaveri joka kertoi kun sillä oli ollut todella vaikea masennus ja oli
parantunut siitä niin sen ystävä oli ollut tukemassa tehnyt ruuat ja syöttänytkin siivonnut jne
ja vaikka se kyseinen henkilökin oli vaan nukkunut sängyssä niin ystävä oli vaan alussa
ulkona kävellyttänyt alussa pieniä matkoja ja hiljakseen vähän pitempiä matkoja voinnin
mukaan että kokeileppas sinä samaa???
Tärkeintä olisi ihminen saada liikkumaan vaikka vähän sillä jos sängyn pohjalle jää
niin sinne sitten jää.
Eli yritä ystävääsi auttaa ja tukea ja sano että aina autat ystävääsi ja sano että tästä noustaan
hiljakseen yritä antaa elämän uskoa jne
Kaunista talvea sinulle

Käyttäjä Mara70 kirjoittanut 22.11.2010 klo 19:26

Niin, itsekkin olen tuon kokenut, sitä kun on tarpeeksi masentunut haluaa vain pysyä sängyssä kaukana kavalasta maailmasta, murehtia omia ongelmiaan ja elämäänsä, siitä ei ilma apua enää nousta, siis pitää yrittää hiljalleen vihjailemalla ja kauniisti pyytämällä saada masentunut liikkeelle, edes kävelylle tai jotain muuta pientä tekemään, siitä se lähtee, minut aikoinaan suorastaan pakotettiin lääkäriin, sain oikeat lääkkeet joiden kautta hiukan tarmoa ja sieltä se elämä alkoi taas kurkistaa.
Masentuneen läheiseltä vaaditaan tähän valtavasti voimia ja välittämistä ja aina on vaarana, että läheinen putoaa samaan kuoppaan, siksi pitää olla herkällä mielellä ja tutkia itseään, löysätä tahtia jos masennus rupeaa painamaan päälle.
Jaksamista vain toivottelen.

Käyttäjä ninnuli83 kirjoittanut 05.01.2011 klo 18:19

tämän kanssa useammin kokenena voin sanoa että paras apu on se kun otetan ja patistetan ystävällisesti ylös sieltä sängyn pohjalta ja hakeutuman sinne hoidon samalla kuitenkin siinä tukena pysyen (näin ainakin itse asian olen kokenut joka kertaa)