Aikuisen elämää

1 päivä sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597

ero..

1
Käyttäjä onnetonolento aloittanut aikaan 03.08.2012 klo 18:53 kohteessa Aikuisen elämää

en tiedä. jotenkin tuntuu tyhmälle kirjoittaa tänne, muttei ole oikein ketään muutakaan kelle sen sanoisi ääneen. kärsin jonkinmoisesta masennuksesta, tai ei oikein ole elämäniloa. olen seurustellut viimeiset yli 3 vuotta miehen kanssa, joka päätti nyt sitten jättää minut. satuttaa miten paljon se vaan valehtelee valehtelemasta päästyään. ”en minä ketään uutta…

Käyttäjä ManisDepis aloittanut aikaan 03.08.2012 klo 12:18 kohteessa Aikuisen elämää

Tässä minun tarinani. Olisi kiva kuulla onko täällä kohtalotovereita, ketään ketkä olisivat tällaisessa prosessissa tai jopa päässeet pinnalle. Olen aina pursunnut ideoita. Normaali minä on sosiaalinen, idearikas, luova, menestyvä, vauhdikas. ”Aika vilkas lapsi” oli ”diagnoosi” neuvolassa ja siitä lähtien onkin sitten menty. Ympäristö on ollut taudille altistava. Murheista ja hankalista…

Käyttäjä msp aloittanut aikaan 28.07.2012 klo 23:55 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Olen kärsinyt epämääräisestä ahdistuksesta nyt lähemmäs 11 vuotta. Ahdistus on ollut hallinnassa enemmän tai vähemmän. Nyt se tuntuu lyövän päälle entistä lujempaa ja voimakkaammin. Ahdistukseni ensioireita en enää muista, mutta nyt voin kuvailla oloani ”kala kuivalla maalla”-tuntemuksella. Rintakehääni puristaa enkä tunnu ikinä saavan tarpeeksi sisääni happea. Tämä on ainoa…

Käyttäjä Kasvu aloittanut aikaan 30.07.2012 klo 12:50 kohteessa Aikuisen elämää

Kerron ensin taustaa: Lapsuus meni lähinnä kärsiessä viinan viemän yh-äidin väkivallasta minua kohtaan. Humalassa hän yleensä oli mukavampi kuin selvin päin. Henkinen haukkuminen ja alistaminen oli arkipäiväistä. Selkään sai milloin milläkin – itse haettu risu ulkoa – kämmen – vyö – koriste esine ja muistanpa hämärästi myös nyrkillä naamaan tönimistä…

Käyttäjä Merccu aloittanut aikaan 29.07.2012 klo 20:48 kohteessa Aikuisen elämää

Mittarin viisari heilahtaa parin kuukauden kuluttua neljännesvuosisataan ja sekös pistää ajattelemaan. Olen huomannut, että nuoruuden perfektionismi ajoittain edelleen nostaa päätään. Vuosien kuluessa olen oppinut ottamaan rennommin, mutta edelleen asioiden kontrolloiminen aiheuttaa päänvaivaa. Olen hetki sitten muuttanut pienestä pitäjästä kaupunkiin ja joutunut kohtamaan useita tilanteita, joista ei ole ollut ennakkotietoja. Selviän…

Käyttäjä 893 aloittanut aikaan 26.07.2012 klo 17:29 kohteessa Aikuisen elämää

Mä en oikein tiedä, miten tätä tilannetta kuvaisi. Sana ”naurettava” tiivistää sen täydellisesti. Mä olen pitkäaikainen mielenterveyspotilas, jolla on ollut hoito kiven alla ihan alusta alkaen epätyypillisen masennuksen vuoksi. Lekureita ei pahemmin ole kiinnostanut mm. työkyvyttömyys, painoarvoa on annettu lähinnä sille, että kykenen kommunikoimaan ja olen näennäisesti aktiivinen sosiaalisissa tilanteissa.…

Käyttäjä Ponneton_92 aloittanut aikaan 23.07.2012 klo 19:40 kohteessa Aikuisen elämää

Moi Olen 20 v mies. Minulla on ollut todella kurja elämä. Olen siis nimimerkki ”winkswinks92” mutta unohdin salasanan ja tein uuden tunnuksen. Tässä tarinani copypastella: ”Olen parikymppinen nuori mies. Nyt minulla on ilmennyt vakavan masennuksen oireita. Aiemmin ollut vain lievää ja sitä ns. normaalia masennusta. On ollut itsetuhoisia ajatuksia, olin…

Käyttäjä Elina81 aloittanut aikaan 05.07.2011 klo 22:00 kohteessa Aikuisen elämää

En tiedä, osaanko selittää tilannettani. Yritän kuitenkin, toivottavasti joku kommentoi. Ongelmani on sellainen, että päässä pyörii jatkuvasti liikaa ajatuksia. Käyn tavallaan jatkuvia keskusteluja pääni sisällä. Keskustelussa saattaa olla mukana vaikka joku tuttu tyyppi, jolle selitän asioita. Saatan päivän aikana ”puhua” monenkin ihmisen kanssa. Nämä keskustelut ovat sellaisia vuorovaikutteisia, että sanon…

Käyttäjä Pieniminä aloittanut aikaan 17.06.2012 klo 20:24 kohteessa Aikuisen elämää

Hei kaikille. Täällä nimimerkin kukaisesti pieni elämä, joka yrittää kaikkensa selvitä ja pitää päätä pinnan yläpuolella. Tänään oli sellainen päivä, että melkein tein itselleni jotain. Keinoja olisi, mutta lapsi ja puoliso estää. Olen lapsesta asti ollut vakavasti koulukiusattu ja siitä huonolla itsetunnolla tehnyt muita huonoja ratkaisuja elämässä. Lääkkeitä olin aluksi…

Käyttäjä keijukai aloittanut aikaan 24.07.2012 klo 14:48 kohteessa Aikuisen elämää

Tähän on tultu, olen 31-vuotias, kahden lapsen äiti. Olen naimisissa. Olen jaksanut hyvin tähän asti, nyt jotenkin olo on rampautunut. Minulla on takanani raskaita asioita joista olen luullut selvinneeni. Nyt kuitenkin haamut heräilevät henkiin. Vanhempani erosivat minun ollessa 13-vuotias, siitä asti olen ollut hyvin yksin. Jäin jonnekkin välimaastoon ja piiloon…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: