Osaako joku neuvoa minua?

Osaako joku neuvoa minua?

Käyttäjä typerys2 aloittanut aikaan 28.08.2012 klo 13:37 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä typerys2 kirjoittanut 28.08.2012 klo 13:37

Olen aivan loppu tässä taistelussani. Olen tehnyt semmoisen typeryyden et en tiedä selviänkö siitä enää ikinä. Minulla on talo myynnissä ollut vuoden verran eikä millään löydy ostajaa vaikkakin hinta on edullinen, talo hyvällä paikalla, tontti iso nyky tontteihin verratuna. Remonttikohdehan tämä on mut kumminkin asumis kelpoinen suurin satsaus kaiketi on pesuhuoneen ja saunan uudistus. Mutta sitä minä en ymmärrä kun monet henkilöt kumminkin haluavat tehdä kodistaan ”oman näköisensä” niin mikä ihme on kun ei mene kaupaksi. Olen maksanut käsirahan toisesta talosta joka on toisella paikkakunnalla. Siinä minun elämäni suurin tyhmyys ja teko. Nyt on raha-asiat niin pahasti pielessä että luottotiedot ovat menneet ja rahat eivät riitä enää mihinkään. Olen yksinhuoltaja 17v pojalleni ja asustamme kahden ihanan ison koiramme kanssa tätä myynnissä olevaa taloa jossa olen asunut 19 vuotta. Ensin taistelin nuo vuodet lainojen kanssa että selviydyn niistä kasvattaen neljä mahtavaa lasta yksin. Halusin antaa heille hyvän ja turvallisen ponnahduslaudan tulevalle elämälle. Siinä onnistuinkin hyvin lapseni ovat taspainoisia toiset huomioon ottavia aikuisia. Mutta takaisin tämän hetkiseen tilanteeseen. Tämän taloni laiton myyntiin koska halusin lähemmäksi tyttäreni perhettä toiselle paikkakunnalle ja kotona asustavan poikani tulevaa koulua jonne olisi alle kilometri. Sitten vielä minun tämän hetkisistä ystävistäni suurin osa asustaa siellä päin. Ratkaisu tuntui niin hyvältä kun löysin sieltä talon johon (rakastuin) jos talosta voi näin sanoa.Minulle on koti tosi tärkeä paikka senkin tähden taistelin tämän myynnissä olevan talon takia nuo vuodet kun en voinut kuvitellakkaan luopuvani kodista vaikka tiukalla oltiinkin. Mutta nyt. Mutta nyt. Sain kaiken todella sekaisin. Tarkoitus oli hyvä, mutta toisin kävi! Olen osan tavaroistani kuljettanut ”tulevaan kotiimme” ja ostellut sinne kaikkea uutta innoissani (kirppiksiltä). Nyt sitten myyjä on koko ajan niskkassani painostaen minua kun kauppaa ei synny jolle minä en voi tehdä mitään nopeuttaakseni asian kulkua. Kauppakirjassa ei ollut mitään takarajaa, muuta kuin se että rupean lyhentään maaliskuun jälkeen viivästys korkoja ja niin olen tehnytkin. Lyhennän joka kuukausi 400e myyjälle talosta joka saa oman rahatilnteen tosi sekaisin, kun on vielä maksettavana nykyistä asuntovelkaakin vaikkakin makselen tällä hetkellä vaan korkoja. Olen käynyt kahdessa pankissa kysymässä lainaa 93.000e että saan maksettua omistajan ulos. Mutta eihän niistä apua ollut koska luottotiedot olivat menneet. Suunnitelmani oli että olisin saanut kyseisen summan lainaksi siihen asti kun tämä talo olisi myyty ja maksanut vaan korkoja kyllähän tämä varmaan jossain vaiheessa löytää uudet omistajat on niitä paljon huonompi kuntoisempiakin myyty. Sillä kun tämän saa myytyä niin pystyn maksamaan rästilaskuni pois koska ”uusi kotimme” on paljon halvempi. Tämä pelko että menettää sen talon on niin suuri että koko ajan oksettaa, maha kipeänä, siis todelliseen kaaokseen olen saanut elämäni. Kaikki järjestyisi kun tämä talo vaan menisi kaupaksi.Niin ja sitten jos itse perääntyisin kaupoista (jota en todellakaan haluaisi, koska paikkakunta on pieni eikä siellä ole kovin kovaa asunto tarjontaa) menettäisin käsirahan 8000e, lainhuudatuksen 4000 ja paljon muuta. Sen siitä saa kun kuuntelee sydämmen ääntä eikä järkeä 😯🗯️ auttakaa typerystä!

Käyttäjä Hukka73 kirjoittanut 28.08.2012 klo 14:14

Hei,

tarinasi on ikävää luvettavaa. Olet tehnyt kaiken jotta tilanne paranesi. Uskon ja tiedän, että tilanteesi kohenee. Olet ihminen joka pyrkii elämässä eteenpäin. Pidän peukkuja sinulle.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 28.08.2012 klo 15:11

Heippa, Ei-typerys! En ole mikään talousnero, mutta kun pyysit neuvoja, sanon, mitä minulle tuli mieleen. Ymmärsin, että uusi talo on halvempi kuin vanha. Olisiko sinun mahdollista alentaa myyntihintaa? Olisit omillasi, jos saisit vanhasta saman, minkä uusi maksaa. Jos talo ei mene kaupaksi pyydetyllä hinnalla, hinta on liian kova (tai taloa ei ole markkinoitu tarpeeksi hyvin). Ei kai myynnin suhteen ole muuta mahdollisuutta kuin alentaa hintaa tai odottaa, kunnes joku haluaa maksaa pyydetyn hinnan? Kuinka kauan on varaa odottaa? Toinen vaihtoehto kai sitten on luopua uudesta talosta ja menettää käsiraha, maksetut viivästyskorot ja unelmakohde - mutta säilyttää hermot... Kolmas vaihtoehto, talon ostaminen velaksi, ei kertomasi mukaan onnistu, ja sen myötä voisit ajautua yhä pahempaan tilanteeseen, jos vanha ei mene kaupaksi.

Käyttäjä kirjoittanut 28.08.2012 klo 15:25

Minusta taa siitä uudesta ei enää missään nimessä kannata luopua eikä se omistaja voi mitään sanoa, jos kauppakirjassa ei ollut mainittu mitään takarajaa.
Laske kuinka kauan sulla on varaa elää näin ja sitten vasta sen jälkeen alenna sen vanhan talon hintaa, jos ei mene kaupaksi muuten.

Käyttäjä typerys2 kirjoittanut 28.08.2012 klo 17:22

Ensinnäkin kiitos kaikille kommenteista.Selvennän vähän kirjoitustani. Talon hintaakin on pudotettu lähtöhinnasta 35.000e.Eikä silläkään ollut mitään vaikutusta se keräsi vaan "vääränlaista" ostajakuntaa jos näin voi sanoa. Niin ja ainahan voisi jättää tarjouksen. Mä en ymmärrä mikä mättää koska kohde on minusta tosi mahtava ja mahtavamman saisi kun viittisi nähdä vähän vaivaa. Vastaavista remontoiduista taloista tässä lähellä jotka ovat olleet myynnissä on pyydetty noin. 100.000 tuhatta enemmän niin kyllä sillä rahalla tästä saisi jo loistolukaalin. Mutta tietenkin yksi syy on se että tässä lähiympäristössä on aika paljon myytäviä kohteita. Ei tämä voi olla kuin suurta epäonnea.

Käyttäjä Mantelinkukka kirjoittanut 28.08.2012 klo 22:58

Miulpa tul' tämmönen mieleen vanhasta kodistasi: Siivoa kaapit, hyllyt sun muut... siis koko talo. Pese ikkunat ja päästä tunne tasolla vanhasta kodista irti. Niin, helppo se on kirjoittaa ja sanoa et päästä irti....vaan toimii. 😉

Etsi mielessäsi sellainen henkilö, jonka toivot ostavasi talon ja ajattele joka päivä. Koti aina etsii omaa sieluaan ja sielu etsii kotiaan.

Voimaa ja irtipäästöä sinulle typerys2🙂

Käyttäjä Angel of Death kirjoittanut 31.08.2012 klo 15:29

Onko käytössä välittäjä vai koitatko myydä asuntoa itse?
Jos ei ole välittäjää, voisit esimerkiksi pyytä ilmaisen arviokäynnin ja jatkaa siitä sitten eteenpäin.

A