Keskustelua netissä.

Keskustelua netissä.

Käyttäjä salainen55 aloittanut aikaan 23.08.2012 klo 18:45 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 23.08.2012 klo 18:45

Kyselisin onko kenelläkään tietoa mikä olisi sellainen foorumi, jossa aikuiset ihmiset keskustelee kaikenlaisista asioistaan, asialliseen sävyyn ja jossa ei olisi näitä häiriköitä jotka kirjoittelee kaikenlaista niin ettei sellaista jaksa lukea, eikä halua sellaiseen osallistua. olen yrittänyt hakea sellaista mutten löydä.
Täällähän on turvallista kirjoittaa, mutta haluaisin jo muutakin kirjoittaa kuin ongelmista. Ystäviäkin olen yrittänyt netin kautta saada muttei ole onnistunut.
Onko joku onnistunut löytämään ystäviä netin kautta?
Koska on tärkeää jossain vaiheessa alkaa etsimään n.s.terveitä mielipiteen vaihtoa.
Olen aika vaikea ihminen, ilmeisesti, kun saan ihmiset aika äkkiä kaikkoamaan läheltä tai kukaan ei kait jaksa ”minua”. Huomasin tämän nyt kun olisin jo halukas luomaan ystävyyssuhteita ja muistelin ihmisiä jotka ovat olleet lähellä ja jotka karkoitin kun olin masentunut ja ahdistunut. En halunnut kuulla niitä ”hyviä neuvoja”, jos valitin että voin huonosti, enkä jaksanut kuitenkaan olla iloinen ja seurallinen.
Uskon etten enää ole ”vaikea” vaan olen oppinut jo jotain, minäkin. Ehken enää sulje kokonaan pois ihmisiä siinä vaiheessa kun väsyn, vaan otan vain hieman tilaa ja levähdän.
olin vuosia sitten sellainen, että olin ihan liian riippuvainen muista. Yritin saada apua ja hoitoa jokaiselta joka tuli lähelle. Pelkäsin yksinäisyyttä ja jotain josta en tiedä mitä se oli. Nyt ehkä jo luotan siihen että selviän elämässä, yksinkin ja toisten kanssa, ja osaan huolehtia itsestäni ja muista. Tänään on tällainen tunne ja toivon että se jatkuu.
Mutta hivenen ahdistaa se, ettenkö osaakaan pitää ystäviä? olenko liian arvosteleva? Pelkäänkö ihmisiä? Enkö luota toisiin?
Onhan minulla se perusluottaminen mennyt, ja olen aina ollut sellainen että en oikein tiedä mihin kuulun, en ole tiennyt miten pitää elää, elää oikein? En ole edes tiennyt mitä saan tuntea ja miltä jokin tuntuu, miltä se pitäisi tuntua? Mutta niitä ei opi miettimällä eikä lukemalla vaan kokemalla ja tuntemalla. Arvailemalla ei taida onnistua.

Käyttäjä kirjoittanut 24.08.2012 klo 18:48

Täällä kirjoitellaan kaikenlaisista asioista, osa keskusteluista näkyy vasta, kun rekisteröidyt.

http://www.voimahali.fi/vh/index.php

Eihän kai mikään estä tänne tukinettiin perustamasta ketjua missä kirjoitellaan muustakin kuin ongelmista. Itsekin sellaisessa viihtyisin.
Ehkä tänne peräti saisi oman osaston meille entisille sairaille?