Miten jaksaa enää..

Miten jaksaa enää..

Käyttäjä lunaenkeli22 aloittanut aikaan 23.08.2012 klo 18:13 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä lunaenkeli22 kirjoittanut 23.08.2012 klo 18:13

APUA

Hei,
ja kiitos siitä että olet siellä. Olen nuori nainen pahoissa talousvaikeuksissa. Sairastin masennuksen toista kertaa syksyllä 2011 ja alkutalvella 2012, silloin sorruin pitämään talouttamme pikavipein ja lainoin yllä. Jouduin maksuvaikeuksiin, ja en ole uskaltanut puhua asiasta avomiehelleni, vaan olen kantanut asiaa yksin. Olen ollut niin alhaalla, lähellä kuolemaa, ottaessani pikavippejä, ja nyt vaikka asiat ovat paremmin: olemme saaneet molemmat vakituisen työpaikan juuri, niin maksevaikeuksia on edessä. Pelkään että asuntomme menee alta, ja henkisesti tunnen olevani pian taas masennuksen partaalla. Olen viime vuosien aikana kokenut paljon henkisesti raskaita asioita, joista olen enemmän tai vähän selvinnyt, nyt taas kaikki tuntuu kaatuvan päälle. Pelkään aloittaa päivän, sillä ajattelen ettei ole mitään muuta kuin ikävää vastassa.

Elämäni rakkaus – avomieheni on elämäni valo, mutten pysty näyttämään hänelle tilanteen todellista luonnetta, sillä pelkään menettäväni elämäni rakkauden. Olen kantanut asiat liian pitkään yksin. Tuntuu hassulta ajatella että 5000e pelastaisi meidät tästä tilanteesta, mutta sitä ei ole. Vaivainen 5000e, rahaa, joka määrittää tällä hetkellä kaiken.. jokaisen päivän suunnan ja jokaisen tunteen. Mä tiedän että Jumala on lähellä, mä kaipaan vaan todistusta Jumalan voimasta ja JEESUKSESTA ja pyhästä hengestä.

MÄ EN TIEDÄ KAUAN ENÄÄ JAKSAN.. teen ihanaa työtä lasten parissa ja saan siitä voimaa ja miehestäni myös, mutta silti talousasiat vie mun sielun niin syvälle pimeään, että kohta tuntuu että pimeys voittaa…

Mä olen ajatellut itsemurhaakin, en nyt hetkeen, mutta nekin ajatukset tuntuvat vaan palaavan. MÄ EN HALUA KUOLLA, VAAN ELÄÄ JUMALAN KATSEEN ALLA MAANPÄÄLLÄ..

MITÄ MÄ TEEN? KAIPAAN APUA..haluan mun elämänilon takaisin..

Käyttäjä arka kirjoittanut 25.08.2012 klo 14:13

Hei!
Voitko mennä velkaneuvojalle että saat puhua asiasta. Tuo lainasumma on senverran pieni että järkevällä maksuaikataululla pystytte sen maksamaan, kyllä kai lainanantajat voivat joustaa kun neuvottelee. Onneksi sinulla on työ- ja rakkausasiat kunnossa.
Jeesuksen puoleen huudan minäkin. Jeesus rakastaa sinua ja on sinun kanssasi. Rukous kantaa vaikeitten aikojen ylitse. Rukoile ja ala samalla järjestämään uutta maksuaikataulua velkojiesi kanssa. Voimia!

Käyttäjä Despered kirjoittanut 25.08.2012 klo 20:27

Mä oon myös joutunut ottaa lainoja ja pikavippejä tosi paljon.
Koska joudun ottaa velkoja velkojen päälle olen joutunut tosi ahtaalle.
Tiedä siis mitä joudut kestämään. Soita velkojille ja koeta sopia maksuaikoja

Käyttäjä Angel of Death kirjoittanut 25.08.2012 klo 22:24

Minä myös olen joutunut ottamaan lainaa, maksaakseni entisiä lainoja pois. Siitä tulee niin äkkiä ja helposti kierre ja velat kasvavat ja joka kuukausi tulee myös lisää laskuja maksettavaksi.
Itse olen tahtomattani työtön, enkä saa penniäkään mistään!
Onneksi aika moneen paikkaan saa tehtyä maksusuunnitelman, mutta niitäkään ei ole voinut toteuttaa kaikkia kun yksinkertaisesti ei ole mistä maksaa.
Mistään en mitään tukia saa, asun avoliitossa, eikä puolisoni tiedä talousahdingostani mitään...
Yöt ja päivät mietin itsemurhan partaalla mistä saisi rahaa myöhässä oleviin vastikkeisiin!

Olen koittanut soitella eri paikkoihin, saamatta mitnkäännäköistä valoa tunnelinpäähän.
En osaa itse neuvoa muutakuin, että kannattaa kuitenkin koittaa ottaa yhteyttä velkaneuvojaan yms. Virastoissa katsotaan asiat niin yksilöllisesti.

Voimia

Käyttäjä Animi kirjoittanut 26.08.2012 klo 19:46

voimia sulle, lunaenkeli.

ois kyllä tosi tärkeetä, että pystyisit jakamaan tuon tilanteen sen miehen kanssa, jota rakastat. voithan pyytää vaikka jonkun kolmannen henkilön tilanteeseen mukaan, jos yksin kertominen pelottaa. en usko, että hän tuon takia sinua hylkää, jos todella haluaa jakaa elämän sun kanssa.
yhessä asian kanssa eläminen ja selvittely voi olla paljon helpompaa...
se velkaneuvoja varmaan myös tarpeeseen.
rukoilen sulle sitä Jeesuksen kosketusta jota kaipaat, ja hän ei sua varmasti hylkää missään tilanteessa vaanvie kaiken piemän läpi.
Animi

Käyttäjä Tollo83 kirjoittanut 27.08.2012 klo 10:01

Moikka!

Olen itse aika lailla samanlaisessa tilanteessa; tyhmyyksissä olen ottanut pikavippejä joista on syntynyt kierre ja miehelleni en ole uskaltanut kertoa. Onneksi olen saanut tukea ja neuvoja täältä, mutta edelleen tilanne tuntuu erittäin raskaalta. Olen tehnyt listan tuloista ja menoista, ja melko pahaltahan se näyttää ☹️. Velkaneuvojaan pitäisi minunkin olla yhteydessä, mutta pelkään millaisen vastaanoton saan. Tilannetta mutkistaa myös vanhempieni rahavaikeudet, sillä olen heidän pyynnöstään ottanut lainaa myös heille.

Tsemppiä! Kyllä me selvitään!

Käyttäjä tinppa-75 kirjoittanut 27.08.2012 klo 13:07

Menkää ensin pankkiin. 5000 euroa näillä korkotasoilla tekee 5-6v maksuajalla alle 100 euroa kuussa lyhennyksineen ja korkoineen. Jos vakipaikka molemmilla niin ihme jos et saa sitä. Toinenhan voi tarvittaessa taata lainan jos vakuuksia ei ole. Toinen vaihtoehto on pankin vakuudeton laina jossa korko on korkeampi mutta silti inhimillinen. Tärkeintä on että teet asialle jotain NYT! etkä pitkitä asiaa...🙂👍

Käyttäjä lunaenkeli22 kirjoittanut 27.08.2012 klo 21:27

Kiitos teille vastauksistanne,
ja sinulle Angel of Death: yritä pärjätä, ei me täällä maailmassa turhaan olla, vaikka tilanne onkin ankea.
ja kaikille muillekin: kyllä meitä täällä tarvitaan, vaikka harvoin siltä tuntuisikaan

Viikonloppu oli parempi, ja sain jonkun verran talousasioita selvittyä ja maksusuunnitelmia tehtyä, vaikeinta on niiden noudattaminen, sillä palkat tulee vasta ensimmäisen kerran syyskuun lopussa ja suurinosa laskuista on kohta haastevaiheessa ja matkalla ulosottoon..Mietin tässä kovasti toisen työn hankkimista tähän nykyisen rinnalle, sillä nyt 22v jos asian hoitamisen aloittaisi niin viim. 3-4v päästä olisi varmasti veloista vapaa.. Toi 5000 e ei valitettavasti ole ihan koko velkamäärä, vaan summa joka tällä hetkellä pelastaisi sen ettei laskuja menisi ulosottoon ja voisin pitää kiinni olevista maksusuunnitelmista. Velkaa muuten oikeasti n. 10000-12000.. Pankkilainaa en saa, sillä sain keväällä maksuhäiriömerkinnän, joten pankki ei oikein lainan myöntämisestä mulle innostu.. Onko teillä ihmiset kokemusta ulosotosta? Onko maksusuunnitelmia helppo tehdä?? Ja onko noi ulosottomiehet ''ihmisiä''?

Tänne asioiden kirjoittaminen ja tukea antavien vastausten saaminen auttoi kovasti saamaan prosessin alkuun.. Kiitos teille kaikille enkeleille siellä <3

Velkojen maksusuunnitelmien sopiminen on kyllä harvinaisen veemäistä.. tuntuu ettei ne siellä toisessa päässä luuria aina oikein tajua tilannetta: jos ei ole rahaa niin joku 200e kuussa lainan lyhentäminen on mahdotonta.. tosi harvasta paikasta saa oikeasti kohtuullisia maksueriä.. tiedän kyllä että itse olen velkaantunut, mutta..Argh

Velkaneuvontaan on aika 1.11, siis yli kahden kuukauden päästä.. ärsyttää että jonot on noin järkyttävät: ehtii vaan velat kasvaa korkoa..ja tilanne muuttuu vaikeammaksi

Mietin vanhemmilta lainan pyytämistä, mutta tilanne on mitä on.. (äiti ja iskä molemmat enemmän tai vähemmän sairaana)

Kuinka paljon yhdelle ihmiselle annetaan kannettavaksi??

Halauksia teille kaikille vastanneille ja viestini lukeneille..