Aikuisen elämää

1 päivä sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä Aurelie aloittanut aikaan 18.09.2012 klo 23:13 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, pitkästä aikaa Tytär kokee ahdistusta koulussa ja on tyytyväinen jos sairastuu pitemmäksi aikaa kuumeeseen, että voi ihan lääkärin luvalla olla pois. Mutta, voiko henkinen stressi ylläpitää kuumetta? Siltä nimittäin tuntuu😐 Potenut kouluahdistusta jo ala-asteelta saakka. Poissaoloja on paljon ja ne lisääntyivät huimasti ylä-asteelle siirtymisen jälkeen. Käy nyt viimeistä vuotta…

Käyttäjä Nano aloittanut aikaan 29.08.2012 klo 16:07 kohteessa Aikuisen elämää

Mikäli olette lukeneet jotain hyvää kirjallisuutta, joka kannustaa ajattelemaan elämää eri tavalla, jakakaa tänne vinkkinne. Haluaisin ymmärtää enemmän itsestäni, ajatuksistani, mielialoistani, peloistani, mutta en ole koskaan aiemmin osannut pysähtyä lukemaan. Nyt tilanne on toinen ja olisin kiitollinen kaikista vihjeistä ja avusta.

Käyttäjä NuuskaM aloittanut aikaan 14.08.2012 klo 12:10 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 43 vuotias mies ja sairastin keskivaikean masennuksen kolmisen vuotta sitten. Olin silloin sairaslomalla pari kuukautta ja söin Cymbalta nimistä lääkettä muutaman kuukauden. Masennus hävisi tuolloin ja elin melko normaalia elämää sen jälkeen. Parina viime vuonna masennus on uusiutunut, mutta en ole ollut poissa töistä enää sen takia. Olen ajatellut,…

Käyttäjä Mieleton aloittanut aikaan 09.09.2012 klo 16:37 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 23-vuotias nainen. Olen aina ollut melko herkkä ihminen, ja samankaltaisia oireita ilmeni ensimmäisen kerran 16-vuotiaana, jolloin ne kuitenkin menivät ohi lääkityksellä ja keskusteluavulla. Parikymppiseksi asti kaikki oli suhteellisen hyvin, mutta sen jälkeen on mennyt enemmän tai vähemmän huonosti. Joskus menee pitkäänkin hyvin ja tunnen itseni normaaliksi, mutta täysin oireeton…

Käyttäjä Pieniminä aloittanut aikaan 13.09.2012 klo 18:26 kohteessa Aikuisen elämää

Hei kaikki. Voi kun löytyisi kohtalotoveri nyt. Tai joku saman läpikäynyt. Nyt on niin paha tilanne ja mieli ettei mitään rajaa. On niin huono olo että vaan oksennan. Pitkäaikaisen masennuksen johtamana talous meni aivan sekaisin ja nyt ollaan tekemisissä perintäfirmojen kanssa. Olen jaksanut olla tuossa maailmassa nyt neljä vuotta mutta…

Käyttäjä pala lasia aloittanut aikaan 04.05.2012 klo 17:26 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Helmikuussa saatiin tietää, että yt-neuvottelut alkaa ja satoja tullaan irtisanomaan. Ihan hirveä shokki! 5 viikkoa sitten sain ennakkoilmoituksen irtisanomisesta. Itkin yhdessä pomoni kanssa, joka sen mulle antoi. Itkin melkein viikon. Tänään päättyi 10 päivän työnhakukoulutus, joka ”meidän” työpaikalla järjestettiin. Se OLI meidän työpaikka. Ei enää. 20 vuotta tuli tänään…

Käyttäjä BrokenArrow aloittanut aikaan 07.08.2012 klo 02:10 kohteessa Aikuisen elämää

Viimeinen vuosi oli kyllä kohtuu rankka. Se vei mukanaan pitkäaikaisen avopuolison, isän syövän muodossa ja nyt vielä duunin. Sitä ennenkin oli painajaismaista, kun äiti sairastui ensin masennukseen ja sitäkautta lopulta psykoosiin ja tappoi lopulta itsensä, vaikka yritin häntä parhaani mukaan auttaa. Ensimmäisestä itsemurhayrityksestä jouduin hänet itse pelastamaan verilammikon keskeltä. Toisesta…

Käyttäjä memmu83 aloittanut aikaan 12.09.2012 klo 00:52 kohteessa Aikuisen elämää

Millään ei ole enää väliä. Tietäisinpä vain miten lähtisin niin ettei muut kärsisi.

Hei

12
Käyttäjä Perho72 aloittanut aikaan 02.09.2012 klo 18:36 kohteessa Aikuisen elämää

Olen sairastanut vakavaa masennusta reilut 10 vuotta, tai silloin se diagnosoitiin, masennuksen oireita oli toki aiemminkin, mutta laitoin sen vaan väsymykseksi pienen lapsen hoitamisen, työssäkäynnin ja väkivaltaisen avoiliiton yhteissumman syyksi. Avioero tuli, ja mä romahdin, oli itsemurhayrityksiä parin kappalein ja jonkun verran alkonkin käyttöä. Mutta pidin kuitenkin itseni pinnalla, haparoiden,…

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 13.08.2012 klo 11:29 kohteessa Aikuisen elämää

Hei. Nyt ahdistaa ihan kauheasti. Olin lähdössä kaupunkiin jo aiemmin, vaikka jo silloin ahdisti, mutta lähdön aikoihin tuli tämä aivan karmea olo! En voinut muuta kuin peruuttaa keittiöön ja mennä pilleripurkille. Minun keinoni ahdistusta vastaan on oikeastaan vain lääkkeet ja itseni vahingoittaminen. Kuolemaakin joskus kaipaan. Joskus aikanaan, kun lääkitystä ei…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: