Hukassa

Hukassa

Käyttäjä Angel of Death aloittanut aikaan 08.10.2012 klo 15:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Angel of Death kirjoittanut 08.10.2012 klo 15:19

Makaan vain kaiket päivät sängyssä enkä jaksa tehdä mitään.
Aamulla koitan nukkua mahdollisimman pitkään, ettei tarvitsisi miettiä.
Olen sairaslomalla, mutta mistä, elämästä vai?
Herättyäni keitän kahvia, käyn koiran kanssa ulkona ja palaan takaisin sänkyyn makaamaan. En saa otetta mistään. En saa hoidetuksi mitään asioita. Ikäänkuin odotan, että kaikki asiat olisivat järjestyksessä kun herään. Tiedän, että jos alkaisin järjestellä asioita, ne saattaisivat hoitua, tai ainakin edetä, mutta en tiedä mistä saisin voimia tai motivaatiota aloittaa. Lopulta päädyn aina miettimään viimeisintä ratkaisua, poispääsyä tästä elämästä. Ehkä enemmänkin elämäntilanteesta, mutta kuinka se viimeinen ajatus aina on kuolema.
En halua tavata ketään! Odotan vain, että mieheni tulisi töistä kotiin. Olen ihan lamaantunut.
Juttelen vanhempieni kanssa puhelimessa lähes päivittäin, mutta tuntuu etteivät hekään oikein tajua tai halua tajuta tilannettani. Koittavat auttaa, mutta jokainen idea tuntuu minusta vastenmieliseltä ja haluan vain olla omassa rauhassa, eli makaamassa sängyssä.
Miten elämä on mennyt tämmöiseksi. Missä vaiheessa. Onko sattunut liikaa asioita, joista on yritetty selvitä ja nyt vain ei jaksa enää.
Onko muita, kenellä samanlaiset tunteet? Miten ihmeessä selviätte ja mistä saatte energiaa ja motivaatioita edes sen pienen asian tekemiseen, kuten sängystä nousemiseen?
Oloni on niin avuton ja turha!
Olen turha!

Käyttäjä Enkuli kirjoittanut 10.10.2012 klo 10:36

Tiedän tasan mistä puhut. Sillä erotuksella, että teen asioita, en vain tiedä miksi. Eihän millään ole mitään merkitystä? Elämällä ei yksinkertaisesti ole tarkoitusta. Miksi hankkia parisuhdetta, kaikkihan elää vain itseään varten. Ihan turhaa yrittää kiintyä ihmisiin kun kaikki kuitenkin ajattelevat vain itseään. Koitan vielä korjailla edellisenkin parisuhteen jälkiä, lääkärin määräämänä siis psykiatrille... Tuntuu vain turhalta. Miksi käydä käsittelemässä jonkin tietyn suhteen aiheuttamia jälkiä, kun kaikki ihmiset on pohjimmiltaan samanlaisia. Oma mielihyvä menee aina muiden edelle.

En tiedä miksi ostelen vaatteita tai tavaroita, miksi haen parempia töitä, miksi käyn salilla. Mikään ei tunnu miltään eikä mikään muuta maailmaa miksikään.

Käyttäjä Hyasintti kirjoittanut 10.10.2012 klo 11:53

Tiedän tunteen. Pakko saa minut tekemään pakollisia asioita, olen äiti. Ainut syy nousta ylös on tuo riiviö joka kysyy välillä suuret silmät levällään miksi äiti ei enää naura 😭
Töissä käyn, kun on pakko. Mutta aina kun tulen kotiin... tuntuu että olen ikään kuin autopilotilla. Tietyt asiat teen kuin sumussa, automaattisesti, mutta kaikki muu... olen peiton alla piilossa. Mieheni ei oikein käsitä tilannetta ja en jaksa enää selittää joten avioliittokin tuntuu menevän autopilotilla.

Olo, että on turha...niin tuttua. Se, ettei kukaan oikein käsitä, on tuttua. Mutta minä en oikein jaksa enää edes välittää siitä, ettei kukaan tunnu ymmärtävän. 😑❓