Halu toisenlaiseen elämään

Halu toisenlaiseen elämään

Käyttäjä troubles aloittanut aikaan 09.10.2012 klo 09:06 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä troubles kirjoittanut 09.10.2012 klo 09:06

Sisälläni on ruvennut voimistumaan koko ajan enemmän tarve muuttaa elämääni. Olen tällä hetkellä 44-vuotias, työskennellyt hoiva-alalla 16 vuotta, hoitanut muut arkiset velvoitteet. Kuitenkin vuosien saatossa on alkanut tuntumaan koko ajan vahvemmin siltä, että en elä omanlaistani elämää. Olen jotenkin väsynyt tähän suorituskeskeiseen rumbaan, joka jättää sisimpäni tyhjäksi, en ole onnellinen.
Omaa hölmöyttäni tyrin raha-asiani niin, että olen pitkään velkavankeudessa. Toisinsanoen elän kädestä suuhun. Jos näin ei olisi, sapattivapaa töistä olisi hieno juttu. Rakastan eläimiä, erityisesti koiria. Suurin haaveeni on, että voisin vetäytyä nelijalkaisten ystävieni kera pois melua, kiirettä ja aikatauluja täynnä olevasta oravanpyörästä.
Yritän löytää arjen keskeltä pieniäkin ilonaiheita ja imeä niistä voimaa, mutta nyt koko sisin suorastaan huutaa irrottautumista. Onko muilla vastaavia ajatuksia ??😟

Käyttäjä kirjoittanut 10.10.2012 klo 12:29

Hei, troubles! Todella tuttu on tuo halu muuttaa elämä toisenlaiseksi. Vähän erilaisessa elämäntilanteessa olen kuin sinä, mutta tiedän kyllä, miten ahdistavaa ja turhauttavaa on, kun haluaisi elää ihan toisin, mutta esim. köyhyyden takia ei voi. Minäkin yritän sentään etsiä arjesta pieniä ilonaiheita - esim. musiikista, lukemisesta ja vaikka luonnosta - mutta vähän epätoivoiselta sekin monesti tuntuu.

En taida osata antaa sinulle ihmeempiä ohjeita, kun en osaa itsekään irrottautua tästä ahdistuksesta ja turhautumisesta, mutta haluan toivottaa sinulle jaksamista. Toivon, että löydät vielä ilon elämääsi! 🌻🙂🌻