Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Nyt sen sitten varmaan näkee jo naamastakin, että masentaa ja ahdistaa rankasti. Nyt sairasloman alkupuolella en sitten enää oikein ole jaksanut vetää sitä ”pärjäävän ihmisen roolia”, josta aiemmassa kirjoituksessani puhuin. Kai olen nyt sitten jotenkin antanut itselleni luvan olla alavireinen myös ihmisten ilmoilla. Itseäkin kauhistuttaa miten raunio olen. Kävin tänään…
Olisiko ihmisillä täällä kokemusta hoitajien, psykologien ja lääkädeisen suhtautumisesta DID:hen? Sain kesällä osastohoitoni aikana ihanalta ja ymmärtäväiseltä psykologilta diagnoosin DID. Nyt kuitenkaan sitä ei enää papereissani lue, viimeisin merkintä siellä taisi olla epävakaa persoonallisuushärisiö. Olen törmännyt nyt toistuvasti asenteisiin, ettei DID ole olemassaoleva diagnoosi. Että vain esitämme ja haemme huomiota.…
Olen vuodenvaihteessa 41 vuotta täyttävä mies ja olen erikoisessa elämäntilanteessa. En tiedä onko enää mahdollista saada asioitani kuntoon, mutta mielelläni kuulisin kohtalotoverien ja muiden mielipiteitä ja neuvoja siitä miten se ehkä vielä onnistuisi. Koulua käydessäni olin vielä normaali, olin luokallani yksi parhaiten pärjäävistä, älyssäni siis ei ole mitään vikaa. Kuudennelta…
Olen itse tällä hetkellä päälle 40- vuotias. Itselläni voimakkaat sosiaalisten tilanteiden pelot ja jännitykset alkoivat yläasteella 80- luvulla. 90- luvun alussa sain siihen kunnon lääkitystä, Rivatril 0,5mg vahvuisena. Se on ollut vuosien varrella varmaan tehokkain mun jännityksiin ja pelkoihin. Alkuun olin niin innoissani, kun tää lääke auttoi, ja pystyin syömään…
Onko kenelläkään sellaista, että on työviikon jälkeen niin väsynyt, että lauantaina on sitten olo kuin krapulaisella, on niin väsynyt eikä jaksa mitään. Mulla on vielä väliin sellaista, kuten eilen, että nukuin jossain vaiheessa töiden jälkeen. Sitten katoin yhden elokuvan dvd:ltä ja sitten takaisin nukkumaan. Jokapäiväinen kokopäivätyö, varsinkin tietyntyyppisissä töissä, vie…
Olen lueskellut muiden tarinoita ja ongelmia ja ajattelin nyt kertoa oman tarinani. Olen siis 20-vuotias tyttö ja kokenut ties mitä. Masennuin 18-vuotiaana ja terapeuttini kanssa pohdittiin sitten syitä tähän. Olin perheeni kanssa Tsunamissa vuonna 2004, joten se saattoi olla yksi tekijä, vaikkakin kävimme sen jälkeen koko perheen voimin terapeutille puhumassa…
Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä tutkimuksesta?
Oletteko joutunut ikinä nettikiusaajan käsiin tai vainojan kynsiin? Miten olette siitä selvinnyt? Saitteko jostain apua? Kuinka kauan pelko kestää?
… voiko teho oikeasti ”loppua” melkein kahden vuoden käytön jälkeen? Kyseessä escitalopram actavis, elokuusta lähtien annostus on ollut taas 20 mg. Sitä ennen on ollut myös tuo sama määrä mutta hetkellisesti oli matalampi kun oli loppuraskaus menossa. Mutta siis, voiko vaikutus loppua?
Heissan! Koska itse kukin masennuksen kokenut varmasti on pohtinut syitä tilaansa, ajattelin varsinkin mieslukijoita muistuttaa testosteronivajeesta yhtenä syynä alakuloon, vetämättömyyteen ym. oireisiin. Testosteroniarvot voivat olla pielessä jo nuorillakin miehillä. Mm. miesklinikka.com sivustolla tuntuu äkkiseltään olevan varsin hyvää infoa aiheesta. Syitä masennukseen ym. ”mielenterveysongelmiin” on tietysti lukematon määrä, joten tämä vain…