Aikuisen elämää

21 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä Mindblow aloittanut aikaan 16.07.2012 klo 12:43 kohteessa Aikuisen elämää

Lyhyesti: Kurja lapsuus: vanhempien alkon käyttöä, riitelyä, huutoa, henkistä ja fyysistä pahoinpitelyä vanhempien välillä. Tunnekyvytön äiti, vinksahtanut isä. Veljet isän mallin mukaan. Viaton iltatähti pikkusisko. Minä siinä välissä. Aina sijaiskärsijänä. Alistettuna ja ilman tukea. Aina se, jolle kaikki purkivat pahan olonsa joko psyykkisesti tai henkisesti tai seksuaalisesti. Tai sekä että.…

Käyttäjä alone2 aloittanut aikaan 10.10.2012 klo 21:22 kohteessa Aikuisen elämää

Hetken jo luullin että edes tämä viikko menisi sillai hyvin ettei mitään tapahtuisi :/ ei olisi siihenkään pitänyt uskoa, koska ystävälläni oli autoni lainassa ja hänen piti palauttaa se tällä viikolla..kun asiasta kysyin sanoi ettei voi..no sanoin että tuun itte hakee auton perjantaina et onko kotona. Tästä hän ilmeisesti suuttui…

Käyttäjä Eitsu aloittanut aikaan 07.10.2012 klo 17:28 kohteessa Aikuisen elämää

En tiedä mistä aloittaa. Olen parikymppinen ja juuri syksyllä ammattikorkeakoulussa aloittanut opiskelija. 4,5 vuotta sitten poikaystäväni kuoli onnettomuudessa ja tuntuu, että en ole vieläkään käsitellyt koko aihetta kunnolla. En vain tiedä mistä aloittaa surun käsittely? olen itkenyt ja itkenyt ja puhunut, mutta tuntuu ettei se riitä. Minulla on nykyään uusi…

Käyttäjä Hyasintti aloittanut aikaan 08.10.2012 klo 10:26 kohteessa Aikuisen elämää

Ajatuksen virta on niin voimakas ja epäsäännöllinen, ettne tiedä, mistä edes aloittaa. Olen paperilla varmaan todella onnekas ihminen ja usein sätinkin itseäni siitä, että miksi minä olen masentunut. Eihän minulla ole oikeaa syytä olla masentunut! Minä olen aina ollut se vahva ja tuki ja turva ja se joka tuo vähän…

Käyttäjä masentunut_tyttö aloittanut aikaan 11.10.2012 klo 03:48 kohteessa Aikuisen elämää

Olen parikymppinen tyttö. Olen sairastanut masennusta, syömishäiriötä ja paniikkihäiriötä ja luoja tietää mitä muita mielenterveysongelmia peruskouluajoista saakka. En ole koskaan hakenut apua ongelmiini kunnolla, vaan yrittänyt selviytyä aina itse, sillä ne vähäiset kokemukseni psykologeista ovat olleet negatiivisia. Vielä 18-vuotiaana minulla oli ystäviä ja elämää. Alettuani seurustelemaan kaikki kuihtui ympäriltäni. Lihoin,…

Käyttäjä Sirpale82 aloittanut aikaan 29.08.2012 klo 12:08 kohteessa Aikuisen elämää

Olen vähän ulapalla, tai siis en vähän vaan jonkin verran, oikeestaan aika paljonkin, se ei tunnu hyvältä😞 Valmistuin lähihoitajaksi joulukuussa ja olin riemuissani, kun pääsin tekemään sitä työtä mistä pidän. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että kroppani ei kestä työtäni, olen myös huomannut etten jaksa tehdä työtä vanhusten kanssa. Teen kolmivuorotyötä…

Käyttäjä troubles aloittanut aikaan 09.10.2012 klo 09:06 kohteessa Aikuisen elämää

Sisälläni on ruvennut voimistumaan koko ajan enemmän tarve muuttaa elämääni. Olen tällä hetkellä 44-vuotias, työskennellyt hoiva-alalla 16 vuotta, hoitanut muut arkiset velvoitteet. Kuitenkin vuosien saatossa on alkanut tuntumaan koko ajan vahvemmin siltä, että en elä omanlaistani elämää. Olen jotenkin väsynyt tähän suorituskeskeiseen rumbaan, joka jättää sisimpäni tyhjäksi, en ole onnellinen.…

Käyttäjä Angel of Death aloittanut aikaan 08.10.2012 klo 15:19 kohteessa Aikuisen elämää

Makaan vain kaiket päivät sängyssä enkä jaksa tehdä mitään. Aamulla koitan nukkua mahdollisimman pitkään, ettei tarvitsisi miettiä. Olen sairaslomalla, mutta mistä, elämästä vai? Herättyäni keitän kahvia, käyn koiran kanssa ulkona ja palaan takaisin sänkyyn makaamaan. En saa otetta mistään. En saa hoidetuksi mitään asioita. Ikäänkuin odotan, että kaikki asiat olisivat…

Käyttäjä salainen55 aloittanut aikaan 08.10.2012 klo 08:17 kohteessa Aikuisen elämää

Etsiskelen isovanhempia joiden lapsenlapset kärsivät jostain peroonallishäiriöstä. Toivon kokemuksien jakamista ja toivon lisäämistä, uskoa parempaan tulevaisuuteen. On raskasta katsoa ja kuunnella lasten raskasta osaa omien lastensa kanssa kun on kaikenlaista sairautta. Tuntuu etten edes muista olenko minä tarvinnut kestää tuollaista omien lasten kohdalla? Nyt on pää ihan sekaisin huolesta ja…

Käyttäjä talvi_tulossa aloittanut aikaan 21.10.2009 klo 15:15 kohteessa Aikuisen elämää

Viime laman aikaan olin 35-vuotias kolmen lapsen äiti ja vaimo. Lamavuosina jäin työttömäksi ja kouluttauduin uuteen ammattiin. Tiukkaa oli taloudellisesti, mutta miehen säännöllisen työn ansiosta selvittiin. Lapset ovat muuttaneet kotona pois ja avioliitto on jo vuosia sitten taakse jäänyttä elämää. Viimeiset viisi vuotta tulot ovat pienentyneet vuosi vuodelta ja viimeinen…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: