Pelottaa

Pelottaa

Käyttäjä IisaMari aloittanut aikaan 11.11.2012 klo 21:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 11.11.2012 klo 21:43

Mitä te teette silloin, kun pelottaa ihan hirveästi? Pelkään, että hiljaa sisimmässään ihmiset halveksuvat ja säälivät minua, kun olen mieleltäni niin rikkinäinen. Useimmat tuntemani ihmiset tuntuvat elävän tätä elämää oikein. Minä elän sitä kai jotenkin väärin.

Käyttäjä repukka kirjoittanut 12.11.2012 klo 10:41

Kyllä monesta muustakin tuntuu, että on rikki vaikka ulospäin näyttäisi kaikki olevan hyvin. Ei kai elämää voi väärin elää? Jokainen elää kuin elää. Mulla on paha tapa haudata kaikki rikkinäisyys ja kipu sisimpääni, joten jossain vaiheessa paine käy liian kovaksi ja ahdistus iskee voimallaan. Pitäisi varmaan jotenkin yrittää purkaa tuntojaan ajoissa. Ehkä. En oikein osaa.

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 12.11.2012 klo 14:25

repukka kirjoitti 12.11.2012 10:41

Kyllä monesta muustakin tuntuu, että on rikki vaikka ulospäin näyttäisi kaikki olevan hyvin. Ei kai elämää voi väärin elää? Jokainen elää kuin elää. Mulla on paha tapa haudata kaikki rikkinäisyys ja kipu sisimpääni, joten jossain vaiheessa paine käy liian kovaksi ja ahdistus iskee voimallaan. Pitäisi varmaan jotenkin yrittää purkaa tuntojaan ajoissa. Ehkä. En oikein osaa.

Kuulostaa todella tutulta... En jotenkin osaa luottaa ihmisiin. Elämäni on pelkkää näytelmää. Miltä elämäni näyttää ulospäin - siinä kaikki mitä minulla on. Ei täällä sisimmässä ole mitään. Olen tyhjä.

Ja mitä järkeä jos käy vuosia terapiassa eikä mitään jää käteen? Eikö se tarkoita, että ehkä hoidoista ei voikaan jäädä mitään käteen. Ehkä ne psykologien puheet ovat pelkkää palturia. Eivät ne oikeasti osaa auttaa.