Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Täytyy kysyä teiltä kokemuksia, kun nyt taas valvon kipujen takia. Olen jo vuosia kärsinyt hermoperäisistä kivuista, nyt kun myös mielenterveys on romahtanut, niin tuntuu, ettei enään oteta vakavasti. Olen syönyt vuodesta 2008 panacodia maximi määrää ja tuntuu ettei ne enään tehoa. Luonnollisesti olen pyytänyt vahvempaa kipulääkitystä, mutta en saa. Mulle…
Päätin purkaa tunteitani, koska toivon parempien aikojen vielä koittavan itselleni. Sorruin tyhmyyttäni vippikierteeseen, joka nyt on saavuttamassa ratkeamis pisteensä. Eilen sain ensimmäisen kirjeen käräjäoikeudesta, lisää on tulossa. Olen työssä käyvä ja muuten asiani hoitava ihminen, enkä ymmärrä kuinka tähän tultiin. Suurin osa vipeistä on pieniä 50-200 mutta mukana muutama…
En tee itselleni aktiivisesti mitään pahaa, itsaria enkä muutakaan. Siksi tuntuu oudolta, kun ajattelen jatkuvasti kuolemaa. On vahva tunne siitä, että en elä pitkään ja pakkomielteenä on siihen valmistautuminen kaikkine käytännön toimineen. Minulla ei ole mitään vakavaa fyysistä sairautta. Reuma vaan ja sekin hallinnassa. Psyykkisesti sitävastoin olen eläkkeellä ja parhaillaan…
Tuli vaan mieleeni, että olen jo kaiken sen kokenut ja nähnyt mitä haluan. Enempi ei kiinnosta.
Etsin vertaistukea, ajatustenvaihtoa erityisesti nuorilta aikuisilta, joiden vanhempi on työikäisenä sairastunut muistisairauksiin. Äitini sairastui noin 6 vuotta sitten, kun olin 27 vuotias, ja sukutaustaa vasten perinnöllisyys on aika todennäköistä. Vaikka aikaa on jo kulunut, nyt viime aikoina erityisesti oma kohtalo surettaa. Tässäkö tämä nyt oli?
Ahdistaa
3Kirjoittelen nyt ensimmäistä kertaa tälle palstalle. Minulla on nykyään jatkuvasti paha olla mutta en ole saanut aikaiseksi mennä lääkärin vastaanotolle puhumaan asioistani. Ajattelin kirjoittaa tänne vähän elämäntarinaani toivoen että sen sanoiksi pukeminen auttaisi tähän ahdistukseeni. Toki jos teillä hyvät palstalaiset on tarjolla neuvoja tai tukea niin arvostan kovasti. Olen vähän…
Vaikeaa on tämä yksinäisen elämä…mies petti ja jätti. oon nyt vapaana nähnyt mitä miehet on ja todella pettynyt. Silti kaipaan läheisyyttä,hellyyttä ihan sairaasti…umpikujassa olen. En silti haluaisi yhden yön juttujakaan…niistä tulis vaan morkkis. Mitä tässä sitten tekisi?
Huono olo
24Mulla on ongelmana mystinen huono olo ja ahdistus. 2012 elokuussa tuli totaalinen romahdus. Sillon tuli avioero ja muutin omaan asuntoon, kaksi viikkoa sen jälkeen tuli se romahdus. Maha meni ihan sekaisin, tuli siis sanoinkuvaamattoman järkyttävä olo, en voinu muuta kun maata sängyssä ja kieriskellä tukissani. Kaikki kaupassa käynit ja muut…
Miks koko ajan pakotetaan että sun pitää tehdä jotain. Sun pitää opiskella sun pitää tehdä töitä? Mut mitä jos mä en halua.. Mua ahdistaa se. Sä oot vain jotain siinä vaiheessa kun sä oot koulussa tai töissä. Oikeastaan mä haluisin tehdä jotain, mutta huomaan että mua pelottaa ihan sairaana mennä…
Uupumus
5Harmittaa, että unohdin tulla siihen livekskusteluun, jonka aiheena oli uupumus. Tuo aihe todella sopii minuun. Olen kärsinyt uupumuksesta nyt vähän yli kuusi vuotta eikä loppua näy. Mikään lepääminen ei tunnu riittävän. Toisaalta vähättelen tekemisiäni ja ilmeisesti teen jatkuvasti liikaa suhteessa voimiini, jotka ovat sangen vähäiset. Perheellisenä en hirveästi voi karsia…