Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Onko kenelläkään kokemuksia lääkityksestä Sepram + Edronax masennuksen hoidossa?
En halua olla enään yksin. Oon vain mököttäny kotona päivät pitkät ja dataillu. En haluais mennä minnekkään keskustaan tai muualle koska siel näkee niit onnellisia parisuhteita joita en kestä katsoa. Olen katsonut parhaaksi sulkeutua omaan huoneeseen ja sielä tuijotan 4 seinää ja sentään siel ei ole mitään onnellisuutta. Mitä mun…
Nyt olisi todella avut ja neuvot tarpeen. Sukulaiselleni rapsahtaa isot vahingonkorvausvaatimukset niskaan tammikuussa. Summa on melkein 10 000 euroa. Kysyisin neuvoa jos jollain on ollut samanlaisia vahingonkorvauksia maksettavana että kuinka olette selvinneet. Tämä nuori mies on työtön ja aloittamassa pian siviilipalvelusta. Rahaa ei siis ole korvausten maksuun eikä varmaan pankitkaan…
Rekisteröidyin tänne koska tarvitsen apua ja vertaistukea juomisen lopettamiseen. Minun ongelmani on juominen kerralla liikaa, ja siitä seuraava sekavuus. Juon muutaman kerran kuukaudessa, joskus humalatila menee yli, joskus ei. En kuitenkaan enää halua pelata venäläistä rulettia sen suhteen, meneekö kontrolli vai ei. Haluan lopettaa kokonaan. Haluan olla raitis. Haluan elämäni…
Poikani on arvaamaton ja väkivaltainen kun ottaa alkoholia. Nyt hän on ollut raittiina ja polttamattakin useita kuukausi ja kaikki tuntuu sujuvan hyvin. Hän asuu omassa asunnossaan, mutta ei ole töissä. Mutta kokoajan pelkään että jos hän alkaa juomaan ja riehumaan. Pelkään jopa keskellä yötä että jos hän tulee kotiini riehumaan.…
Haluaisin tietää mitä tällaisen hoitajan luona tehdään? Tai mikä sen tarkoitus on? Kertani on ensimmäinen ja pelottaa aivan hemmetisti.. pelittaa ettei oteta tosissaan tai syyllistetään… Onko teillä kokemusta ko. Hoitajista? Itse varasin ajan lääkärin ja tuttavan sitä suositeltua..
Tiettyjen ikävien ja kuluttavien tapahtumien seurauksena masennus, johon minulla liittyy myös voimakas ahdistus (luulen, että ensin oli kova stressi, sitten ahdistus, joka muuttui vakavaksi masennukseksi) tuli hiipimällä elämääni kevään-kesän aikana. Ensin minua alkoi ahdistaa. Ruokahalu huononi lähes olemattomiin. Oli koko ajan levoton, tuskainen, ahdistunut olo. Siitä huolimatta pystyin jollakin tavalla…
Mitä tässä pitäisi tehdä, kun ei jaksa yhtään? Jokainen minuutti on yhtä taistelua. Parisuhde meni poikki ja sen myötä koko tulevaisuus. En keksi yhtään mitään, millä mennä eteenpäin. En mitään, kun se kaikki meni. Ja tämä kaikki tuli niin yllättäen täysin puun takaa….
Olen lukenut, että masennukseen ja kenties muihin mielenongelmiin liittyy lamaantumista ja suorituskyvyn laskua. Itse tiedostan selkeästi, että nyt kun minulla on huolia ja pelonaiheita päällä, tahdon lamaantua, enkä saa mitään aikaiseksi. yritän kuvailla tähän olotilaa, josko joku sellaisen tunnistaisi ja voisi jakaa kokemuksen minun kanssani. Olo on apea, saamaton, jotenkin…
Hei kaikille, Haluaisin saada toisten kokemuksia siitä, millaisia fyysisiä oireita teillä on masennuksesta ja ahdistuksesta johtuen. Kun vähennetään tai lisätään lääkkeitä, on tavallista, että erilaisia oireita ilmenee, mutta mitenkäs silloin, kun ei ole tästä kyse? Itse olen tällä hetkellä täysin lääkkeetön. Lopetin mielialalääkityksen tuloksettomana. Lääkeaineiden pitäisi jo olla pois elimistöstä,…