Menetin tänään parhaan ja minulle rakkaimman ystävän…

Menetin tänään parhaan ja minulle rakkaimman ystävän...

Käyttäjä kuu29 aloittanut aikaan 05.11.2013 klo 17:23 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kuu29 kirjoittanut 05.11.2013 klo 17:23

Kun kuulin päivän mittaan uutisen, tuntui että koko maailma pysähtyi.
Vietimme niin paljon aikaa yhdessä ja kävin hänen luonaan joka ilta. Olimme kuin kaksi puuta, jotka oli sinetöity elämään yhdessä. Tällä hetkellä voin jollain tavalla puhua asiasta, mutta välillä itku vie voimat ja pitää vain itkeä ja itkeä. En tiedä miten kauan tämä surutyö kestää..
Luulen että useita vuosia. Siellä missä hän nyt ikinä onkaan, toivon hänelle rauhaa ja lepoa ja kivutonta taivalta taivaan kotiin. Olet aina ja ikuisesti rakkain ja parhain ystävä.

Jos haluatte antaa minulle voimia ja tukea niin olkaa ystävällisiä ja vastatkaa minulle,

Kiitän kaikkia vastanneita ja minua tukevia surutyössä, ilman teitä en tiedä jaksaisinko.

Käyttäjä Elly kirjoittanut 05.11.2013 klo 19:07

Tunteesi ovat varmaan aika sekamelskaa, koska tapahtumasta on noin vähän aikaa. Sure ihan rauhassa ja anna kaikkien tunteiden tulla pintaan. Älä missään nimessä tukahduta niitä. Siitä seuraa vaan ahdistusta. Onko sinulla läheisiä tukena? Jos on, käänny ihmeessä heidän puoleensa. Ei sitä tarvitse puhua, jos ei huvita, mutta toisen läsnäolo yleensä helpottaa pahinta oloa.

Kun pahin olo on ohi, on hyvä alkaa tekemään arkisia asioita, jos vaan mitenkään pystyy. Ne vievät ajatukset hetkeksi pois asiasta. On tosi kuormittavaa, jos jää vaan ns. tyhjän päälle. Ajatukset kiertää kehää ja olo pahenee.

Varmaan kuulet tämän vielä monesti, mutta sanon silti, että aikaa myöten suru kuitenkin lieventyy ja jäljelle jäävät hyvät muistot. Kuitenkin parasta on keskittyä hetkeen, joka on tässä ja nyt, edetä päivä kerrallaan. Vaikka ei nyt siltä tunnu, sinä selviät! Joskus traumaattisesta kokemuksesta yli pääsemiseen menee vain enemmän aikaa, varsinkin kun kyseessä on noin tärkeä ihminen, jota kukaan ei voi korvata.

En pysty edes kuvittelemaan, miltä sinusta nyt tuntuu. Voin vain sanoa, että otan osaa menetyksesi puolesta ja toivon sinulle oikein paljon voimia ♥ Toivottavasti tästä höpötyksestäni oli edes jotain apua.

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 06.11.2013 klo 00:07

Menettäminen sattuu ja pitääkin. Kun läheinen lähtee niin ihminen on oikeutettu itkemään ja suremaan. Ja välillä tuntuu, että enää ei jaksa surun kans, mutta aina ei tarvi jaksaa, silloin saa keskittyä vain hengitykseen. Voimia. ☺️❤️

Käyttäjä kirjoittanut 06.11.2013 klo 04:25

Otan osaa suruusi.

Kaunko suru kestää? Kauan ja lopun ikää mutta jossain vaiheessa se muuttuu sellaiseksi, että sen ottaa esiin vain silloin, kun haluaa muistella kuollutta ystävää tai läheistä.

Käyttäjä lapintiira kirjoittanut 06.11.2013 klo 16:45

Menetystä ei heti tajuakaan. Se kaataa alleen yllättäen ja niin tapahtuu ikuisuudelta tuntuvan ajan. Luopuminen tapahtuu niin rytinällä, että mieli ei pysy perässä.

Itse käsittelin ystäväni kuoleman kolmessa vuodessa. Alkushokissa soitin hänen puhelimeensa kuullakseni onko se päällä ja yhä muistan häntä melko usein sillä olen säilyttänyt tavaroita jotka liittyvät häneen. Surusta on tullut kaihoa ja samalla arvostusta elämää kohtaan.

Voimia sinulle.

Käyttäjä Charlottis kirjoittanut 09.11.2013 klo 12:00

en voi sanoa tietenkään että minulla samanlainen tilanne ,mutta menetin juuri ystävän että hän lakkasi pitmästä yhteyttä näen hän aina facebookissa mutta hän ei kerro mitään ja sitä ennen menetin myös vuosien parhaan ystäväni jossa se olin minä joka ripustauduin pitämään viimeisilläkin tekstareilla yhteyttä häneen mutta lopetin tyystin niin tajusin miten erilaisia olimmekaan kyllä se silti sattuu pirusti kun perä perään aina menettää jonkun.

Käyttäjä Hukka73 kirjoittanut 09.11.2013 klo 15:35

Mulla kuoli lähiaikoina hyvin läheinen ja tärkeä ihminen. Muistotilaisuus auttoi ja aloin jatkamaan elämää. Joka päivä käy mielessä ja toisinaan on todella vaikeata. Surutyö on yksilöllistä ja voi viedä kauankin.

Käyttäjä Charlottis kirjoittanut 10.11.2013 klo 23:09

se on totta jokaisella se kestää sen oman aikansa ei ole mitään tiettyä aikaa vaan aikaa. Itse huomannut että tulee hetkiä kun ajattelen jotain tiettyä ihmistä useimman kerran päivässä sitten se tulee vain hetkittäin tietyissä tilanteissa. Välillä muistan tietyt tekstarit mitä lähetti tai tilanteet ja käy niitä lävitte mielessään. Ehkä surullistan on se että silläkin hetkellä ajatteli ei tuo ihminen katoaa kumminkin ja niin kävi.

Käyttäjä kuu29 kirjoittanut 30.11.2013 klo 23:20

Kiitos. avustasi. 🙂🙂