Yksinäinen ja tarvitsen apua.

Yksinäinen ja tarvitsen apua.

Käyttäjä Antsa_ aloittanut aikaan 25.11.2013 klo 19:33 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Antsa_ kirjoittanut 25.11.2013 klo 19:33

En halua olla enään yksin. Oon vain mököttäny kotona päivät pitkät ja dataillu. En haluais mennä minnekkään keskustaan tai muualle koska siel näkee niit onnellisia parisuhteita joita en kestä katsoa. Olen katsonut parhaaksi sulkeutua omaan huoneeseen ja sielä tuijotan 4 seinää ja sentään siel ei ole mitään onnellisuutta. Mitä mun pitäisi tehdä?

Käyttäjä repukka kirjoittanut 28.11.2013 klo 11:39

Yksinäisyys on monelle vakava ongelma. Mä kärsin pitkään yksinäisyydestä. Oikeastaan koko lapsuu ja nuoruusajan. Vasta aikuisena olen tullut ulos kuorestani ja saanut ystäviä. Olisiko paikkakunnallasi jotain järjestöjä, jotka järjestävät toimintaa, kursseja, retkiä tai mitä vaan? Sellaiseen voisi olla helppo mennä mukaan ja siellä tutustuisi uusiin ihmisiin toiminnan ohessa. Jos jää vain kotiin, niin jääkin yksinäiseksi. Itse pitää tehdä se ratkaisu, että lähtee kotoa pois muiden pariin. Tosin netissäkin voi tutustua ihmisiin ja lopulta tavata livenä. Mä olen tutustunut moniin uusiin ihmisiin, kun menin mukaan asuinalueemme asukasyhdistyksen toimintaan talkoolaiseksi tapahtumia järjestämään (tai siis niissä avustamaan) ja lapsen urheiluharrastuksen seuraan talkoolaiseksi kanttiiniin, kirjuriksi otteluihin, huoltajaksi joukkueeseen jne. Olen saanut uusia tuttavuuksia ja jopa ystäviä. Kannattaa olla rohkea ja vain lähteä ulos kodista. Jos sua masentaa nähdä onnellisia ihmisiä, yritä ajatella niin, että heillä jokaisella on ongelmansa ja yllättävän moni kärsii samasta kuin sinä. Täydellistä elämää ei ole olemassakaan vaan kaikilla on jotain ongelmia, toisilla isompia, toisilla pienempiä. Myös seurakunnat järjestävät erilaisia toimintoja ja ryhmiä. Rohkeutta ja mukaan vaan!

Käyttäjä Piakristiina kirjoittanut 28.11.2013 klo 17:36

Uskon siihen että sun kannattaa vaan lähteä jonnekin ulos vaikka se onkin vaikeaa. Helposti siellä neljän seinän sisällä asiat vain tuntuvat paljon suuremmilta ongelmilta kuin ne ovat. Itsellänikään ei ole yhtään sellaista ihmistä jota voisin kutsua ystäväksi, mutta kavereita kyllä monia. Olen ujo ja hiljainen ihminen ja siksi vaikea solmia ihmissuhteita. Ehkä joku järjestö tai kansalaisopisto toiminta olisi hyvä vaihtoehto sinulle tavata uusia ihmisiä. Ei se sen kummempaa ole kuin tavallisista arkipäivän asioista jutustelua.

Käyttäjä Jaksaako? kirjoittanut 30.11.2013 klo 11:18

Hienoja ideoita nuo harrastukset ja yhdistykset. Hyvä, kun olette niistä löytäneet kavereita / tuttavia ym.

Omat kokemukset eivät ole positiivisia: yrittänyt olen, mutta aina jäänyt ulkopuoliseksi. Kaikki yritykseni päästä mukaan on torpattu enemmän tai vähemmän selvästi.

Tottaha se on, että neljän seinän sisällä ei ainakaan ketään tapaa, mutta aina eivät voimat kerta kaikkiaan riitä ulos lähtemiseen. Siihen, että ainoat keille tulee puhuttua ovat kaupan kassat.

Onnea kuitenkin teille! Ystävän saaminen on parempaa kuin miljoonien lottovoitto. 🙂🌻