psykiatrinen sairaanhoitaja

psykiatrinen sairaanhoitaja

Käyttäjä hhiltsi aloittanut aikaan 26.11.2013 klo 19:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä hhiltsi kirjoittanut 26.11.2013 klo 19:19

Haluaisin tietää mitä tällaisen hoitajan luona tehdään? Tai mikä sen tarkoitus on? Kertani on ensimmäinen ja pelottaa aivan hemmetisti.. pelittaa ettei oteta tosissaan tai syyllistetään… Onko teillä kokemusta ko. Hoitajista? Itse varasin ajan lääkärin ja tuttavan sitä suositeltua..

Käyttäjä Hämärä kirjoittanut 27.11.2013 klo 11:29

Hei,
Aikoinaan kävin tällaisella psykiatrisella hoitajalla. Hän oikeastaan vain kuunteli. Tosi harvoin herätti kysymyksiä tai selitti ihmisen käyttäytymistä. Mulla oli tarve puhua ja ajattelin, että parempi purkaa synkkiä tuntojani hänelle kuin rasittaa läheisiä. Ei tämä hoitaja kyllä mistään minua moittinut eikä syyllistänyt. Koin kyllä, että olisi saanut enemmän pohtia kanssani.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 27.11.2013 klo 12:27

Komppaan edellistä. Keskustelua. Purat puhumalla tilannettasi. Hoitaja enimmäkseen kuuntelee. Minun makuuni hieman liian "pliisua" touhua. Minä haluan että taho, jonka kanssa keskustelen ottaa enemmän kontaktia minuun, vuoropuhelee ja kertoo ihmisen mielenliikkeistä faktaa, joka ikäänkuin parantaa omaa suhteellisuudentajuani tilanteeni suhteen. Mutta tämä vain minun mielipide. Kokemus: Minä ahdistuneena purin tunteitani, psyk.sh katseli minua vaiti, katseli ikkunasta ulos ja sitten taas "tuijotti" minua. odotin hänen puhuvan. Oli aivan hiljaista. Alkoi melkein ahdistamaan se tilanne ja sain siitä melkein trauman. Ei kait tuollainen "tuijottelu" ketään auta?

Samainen "terapeutti" kerran, kun valitin, että on ruokahalu ollut huono, enkä syö juuri mitään, alkoi oikein sormi ojossa patistaa: "Etkö sinä ymmärrä, että sinun täytyy syödä, ei kukaan syömättä elä vaan tulee niin nälkäiseksi, että menee pihalle ja syö sieltä vaikka talitiaisen." Tämän esitti kiukkuisella äänellä. Voitte uskoa, että meinasin mennä vähän lukkoon.

Käyttäjä Hämärä kirjoittanut 27.11.2013 klo 13:19

Autiotalon Kuunvalo kirjoitti 27.11.2013 12:27
"Etkö sinä ymmärrä, että sinun täytyy syödä, ei kukaan syömättä elä vaan tulee niin nälkäiseksi, että menee pihalle ja syö sieltä vaikka talitiaisen." Tämän esitti kiukkuisella äänellä. Voitte uskoa, että meinasin mennä vähän lukkoon.

Anteeksi 😀 Minä nauroin. Ääneen. On tuo sinun saamasi kommentti ollut niin surkuhupaisa. Montakos talitinttiä olet syönyt? 😉 Itselläni todettu myös ns. epätyypillinen syömishäiriö ja siihen olen saanut myös niin ihmeellisiä kommentteja (no, ei ihan noin ihmeellistä). Ihan kuin sitä alkaisia syömään "normaalisti" kun joku niin vain lujasti sanoo.

Käyttäjä hhiltsi kirjoittanut 27.11.2013 klo 14:19

Kiitos paljon teille molemmille vastauksista. Nyt tiedän edes jotain mitä odottaa tulevaksi. Olen samoilla linjoilla tuossa etten hae poissaolevaa kuuntelijaa vaan jotain konkreettista. apua. Mutten tiedä mistä/miten sellaista saisi joten päätin aloittaa tästä. Kohta nähdään kuin ämmän kans käy.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 27.11.2013 klo 15:18

Hämärä kirjoitti 27.11.2013 13:19

Autiotalon Kuunvalo kirjoitti 27.11.2013 12:27
"Etkö sinä ymmärrä, että sinun täytyy syödä, ei kukaan syömättä elä vaan tulee niin nälkäiseksi, että menee pihalle ja syö sieltä vaikka talitiaisen." Tämän esitti kiukkuisella äänellä. Voitte uskoa, että meinasin mennä vähän lukkoon.

Anteeksi 😀 Minä nauroin. Ääneen. On tuo sinun saamasi kommentti ollut niin surkuhupaisa. Montakos talitinttiä olet syönyt? 😉 Itselläni todettu myös ns. epätyypillinen syömishäiriö ja siihen olen saanut myös niin ihmeellisiä kommentteja (no, ei ihan noin ihmeellistä). Ihan kuin sitä alkaisia syömään "normaalisti" kun joku niin vain lujasti sanoo.

Eipä mitään. Minua itseäkin tuo nyt jo naurattaa, kun on niin uskomattoman "hullu" kommentti ihmiseltä, jonka pitäisi olla pätevä. Laittoi epäilemään, että ko. henkilöllä oli itsellään niin sanotusti "kirjasto sekaisin". Talitiaisia en ole syönyt ja tuskin tulen syömään. Tyydyn katselemaan niitä ikkunasta, kun ne käyvät ruokintapaikalla😋 Siis ruokin, en syö niitä. Kíeltämättä tuo kommentti oli niin pimeä, että sen muistaa. Ja tosiaan, aivan kuin kukaan alkaisi sillä syömään, että sormi ojossa saarnataan. Uskomatonta..

Käyttäjä hhiltsi kirjoittanut 27.11.2013 klo 17:00

Kävin hoitajalla joka oli positiivisena yllärinä todella mukava ja symppis nainen. Kuunteli mutta myös kyseli ja selitti mahdollisia syitä tuntemuksiini. Sanoi varaavansa ajan lääkärille jos en itse siihen kykene. Jotta saadaan mahdollinen lääkitys ja hoitosuunnitelma(?) Tehtyä.. Uusinta käynti viikon päästä. Jäi jopa hyvä olo käynnistä ja sellainen tuntu että ainakin on alkuun päästy.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 28.11.2013 klo 16:36

Hyvä! Se on jo paljon jos jää hyvä tunne ja tieto "toimintasuunnitelman" tekemisestä antaa uskoa itsellekin, että kyllä tästä voi selvitä! Toivon sinulle kaikkea hyvää.