Minustako masentunut…?

Minustako masentunut...?

Käyttäjä Musicbox aloittanut aikaan 02.12.2013 klo 05:41 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Musicbox kirjoittanut 02.12.2013 klo 05:41

Hei, olen 20vuotias opiskelijatyttö, joka on painiskellut masennuksen kanssa suurimman osan elämästään. Varsinaista diagnoosia en ole koskaan saanut, sillä vuosia uskottelin itselleni olleeni ”liian terve” hakeakseni apua. :/ Olin koulukiusattu läpi ala- ja yläasteen, eikä mulla siksi ollut ystäviä peruskouluaikana. Oikeastaan koko lapsuus- ja nuoruusajan päässäni pyörivät pakonomaiset ajatukset itsemurhasta. Ongelmani ratkaisin syömällä, itkemällä hysteerisesti tuntikausia omassa huoneessani ja uppoutumalla kirjoihin. Sen kerran kun psykologille muutamaksi istunnoksi uskaltauduin sain vain kuulla olevani täysin terve, iloinen nuori neiti. Sain myös kuulla koulukiusaamiseeni puuttumisen olevan mahdotonta, olihan se täysin henkistä (nimittelyä, ryhmän ulkopuolelle jättämistä, vitsailua, matkimista jne.).

Nyt vuosien kuluttua olen ehtinyt käydä elämässäni läpi hyvin monenlaisia vaiheita. Lukiossa kehitin itselleni pientä syömishäiriön poikasta ja tiputinkin 4-5:ssä kuukaudessa 10kiloa painostani. Onneksi se pelleily loppui kuitenkin siihen, kiitos kotona vietetyn kesäloman. Saatuani kuulla olevani alallani ikäisekseni edistynyt ahdistuin kuitenkin sen verran pahasti kehuista, että viiltelin ensimmäisen kerran elämässäni. Se kierre jatkui onneksi vain lievänä seuraavina vuosina.