Onko täällä alkoholiongelmaisia?

Onko täällä alkoholiongelmaisia?

Käyttäjä Toivo7 aloittanut aikaan 05.11.2013 klo 13:23 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Toivo7 kirjoittanut 05.11.2013 klo 13:23

Rekisteröidyin tänne koska tarvitsen apua ja vertaistukea juomisen lopettamiseen. Minun ongelmani on juominen kerralla liikaa, ja siitä seuraava sekavuus. Juon muutaman kerran kuukaudessa, joskus humalatila menee yli, joskus ei. En kuitenkaan enää halua pelata venäläistä rulettia sen suhteen, meneekö kontrolli vai ei. Haluan lopettaa kokonaan. Haluan olla raitis. Haluan elämäni takaisin. Onko kenelläkään muulla samanlaisia ajatuksia?

Käyttäjä h kirjoittanut 10.11.2013 klo 16:53

Moi.

Mä "hoidin" masennustani monia vuosia alkoholilla kunnes viimein sain tarpeekseni ja kyllästyin. Nyt lopetuksesta on kulunut reilu vuosi ja olen NIIN onnellinen. Olin harkinnut ja yrittänytkin lopettamista muutaman kerran mutta tuloksetta. Vaikka se lopettaminen on tuskallista niin se kannattaa, kuinka voi kaikki muuttuakkaan. Vaikeinta mulle oli ensimmäinen tipaton viikonloppu. Sillon kyllä ketutti ja ahdisti ihan mielettömästi mutta kun sen yli pääsin niin jo helpotti. Oma pää ja ajatukset muuttuvat täysin. Itsetunto kasvaa enkä enää kävele selkä kyyryssä anteeksi pyydellen. Olen sanonutkin että oma kovalevy pitää asentaa uudelleen sitten kun onlopettanut juomisen.

Miten sulla, ootko saanut lopetettua juomista? Sun viestistä on jo vähän aikaa. Varmaan moni muukin täällä kävijöistä käyttää alkoholia lääkkeenä, siitä vaan ei puhuta. Mä olen käynyt muutaman kerran psygolokin luona niin hänkään ei kysynyt juomisesta, itse sille sen kerroin. Ja mun mielesta masennus ja viina kulkevat usein käsi kädessä. Tupakasta kyllä saarnataan mutta ei juomisesta. Enemmän se viina tekee vahinkoa muille ihmisille kuin tupakka.

Noh, taisin hieman innostua aiheesta. Kertoilkaa muutkin kokemuksia tästä aiheesta jos teillä niitä on..tuskin olen ainoa.

Käyttäjä Toivo7 kirjoittanut 26.11.2013 klo 16:13

Hei! Kiitos vastauksesta. En ole tuon viestin jälkeen juonut, eikä ole oikeastaan edes tehnyt mieli. Normaali arki on ollut riittävää. Toisaalta olen aiemminkin ollut pitkiä aikoja juomatta. Minun ongelmani onkin ollut aiemmin se, että juon harvoin mutta kerralla sitten liian monta annosta, jolloin muisti menee ja käyttäydyn sekavasti. Riski siis on vielä olemassa, vaikka elämä onkin nyt ollut mukavaa näin.

Käyttäjä Piakristiina kirjoittanut 28.11.2013 klo 19:32

Olen todella iloinen jos olet pystynyt lopettamaan juomisen. Pojallani oli alkoholiongelma. Hän joi usein ja reippaasti. Todellinen pysähdys hänen kohdallaan tuli tämän vuoden alkupuolella kun hän humalapäissään hajotti kaverinsa asuntoa ja pahoinpiteli kaveriaan. Ei muista mitään, mutta vahingonkorvausvaatimukset ovat suuret. Sen jälkeen vielä muutaman kerran joi reippaasti, mutta nyt on ollut raittiina. Kantapään kautta piti sekin asia oppia että viina ei sovi hänelle.
Kannattaa etsiä asioita jotka tuottaa mielihyvää ja jännitystä elämään muualta kuin alkoholin parista.