Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Ahdistaa
2Olen jumissa, en pääse ylös enkä alas, tuntuu että pimeys vetää puoleensa ja juuri ja juuri jaksan taistella ettei se imaise minua. Olemme ihan normaali perhe, kaksi lasta, omakotitalo ja kaikki päällisin puolin hyvin. Näin ei ole, mieheni sairastaa kaksisuuntaista ja elämä on ollut aikamoista vuoristorataa, nyt olen itse aivan…
Aina kun minulta kysytään että mistä olen kotoisin, vastaan että ”mä en ole mistään kotoisin”. Se herättää hilpeyttä, onhan se ns. hauskaa huumoria. Mutta minulle totisinta totta. En ole mistään kotoisin sillä koko lapsuuteni jouduin muuttamaan eri paikkakunnille enkä siten tuntenut ikinä olevani kotona/juurillani missään. Minulla ei ollut ikinä kotia…
Tervehdys! Juuri foorumille ”eksyneenä” ja sitä hieman selanneena ajattelin itsekkin kirjoitella tänne jotain. Ensimmäistä kertaa huvittaisi hakea apua ihan ulkopuolisilta tähän jatkuvaan kamppailuun mielialanvaihteluiden, masennuksen ja ahdistuksen kanssa, epäilen kylläkin sellaisen avun taikka pysyvän ratkaisun olemassaoloa… Olen siis reilu parikymppinen nuorimies, ainakin vielä fyysisesti hyvässä kunnossa ja vakituisessa työpaikassa. Minulla…
Hei! Löysin tieni tälle sivustolle sattumalta. Mistähän aloittaisin. Vajaa kuukausi sitten ajelin töihin autolla ja yks kaks tuli outo olo, päässä jotenkin humahti, alkoi pyörryttämään, sydän hakkasi, koko keho tärisi(sisäisesti), tuntui että happi loppuu tähän paikkaan. Ajoin auton tien sivuun mistä miesystäväni tuli minut hakemaan koska en kyennyt ajamaan autoa.…
APUA!
2Minulla on jatkuvia itsemurhakuvitelmia enkä tiedä kuinka kauan nämä kuvat pysyvät vain kuvitelmina.
Olen ollut vakavasti masentunut vuosikausia ja jonkin verran koko pitkän elämäni. Käyn terapiassa ja yritän kovasti korjata itseäni. Välillä koen oivalluksia, jotka tuntuvat avaavan ovia parempaan elämään – elämän vähiin rippeisiin -, mutta sitten tulee kohta romahdus ja epätoivo ja tolkuton itkeminen. Olen liian yksinäinen elinikäisen jännittämisen ja ihmispelon takia,…
Olisin kiinnostunut tietämään näistä terapioista, että miten ne toimii. Siis mieltäni askarruttaa se, että miten ne Kelan korvaamat psykoterapiat eroavat kunnallisen mielenterveystoimiston tarjoamista terapioista? Olen vuosia sitten käynyt juurikin kunnan mielenterveystoimistossa asioimassa erinäisten ongelmien vuoksi ja silloin keskustelu/terapiatuokiot olivat psykiatrisen hoitajan kanssa, joka käsittääkseni on siis psykoterapeutti. Nyt kun on…
Moikka! En tiedä miten täällä kuuluisi aloittaa tällainen keskustelu. Monta kertaa olen yrittänyt, mutta en koskaan ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Jospa nyt onnistuisin. Minulle on parin kuluneen vuoden sisällä sattunut kaikenlaista. Läheinen ystäväni teki itsemurhan ja minulla alkoi kausi, jolloin alkoholi maistui enemmän. En saanut silloiselta poikaystävältäni tukea tilanteeseen, joten…
En tiedä mistä aloittaisin..Isäni kuoli 9 vuotta sitten.Elämäni romahti,isäni oli minulle todella tärkeä ja olin isin tyttö.Olen perheen nuorimmainen.En syytä tietenkään isäni kuolemaa tästä mutta elämäni on mennyt alamäkeä sen jälkeen. Jossain vaiheessa aloin ottamaan erilaisia vippejä ja lainoja enkä tietenkään pystynyt niitä maksamaan.Sitten kuvittelin olevani fiksu ja otin isomman…
Olen sairastanut pitkän masennuksen ja jossain vaiheessa toipunut siitä. Pääsin takaisin työelämään ja selvisin tyydyttävästi. Nyt kun poikani sairastui psyykkisesti, sairastuin itsekin ja välilä menee paremmin ja välillä huonommin. Auttaisi jos olisi lenkkeily tai kahvitteluseuraa tai joku yhteisö joka kokoontuu tsemppaamaan toisiansa. Osaattteko kertoa löytyisikö jotain?