Aikuisen elämää

4 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä wylde aloittanut aikaan 31.03.2014 klo 09:38 kohteessa Aikuisen elämää

Minulle on tämän Ukrainan kriisin myötä tullut sodanpelko/tulevaisuuden pelko joka hallitsee liikaa ajatuksiani, ja vaikeuttaa keskittyä elämään ja sen iloihin. Olen lukenut liikaa lehtien kirjotuksia ja sitä kautta suorastaan lietsonut tätä pelkoa :/ Sairastin masennuksen viitisen vuotta sitten elämäntilanteen muutoksesta johtuen ja siitä pääsin lääkityksellä yli ja elämä hymyili mutta…

Käyttäjä tuffeli aloittanut aikaan 31.03.2014 klo 20:14 kohteessa Aikuisen elämää

Mitä ajatuksia teillä muilla on vihasta? Tunnetteko itsenne vihatuiksi tai tunnetteko itse vihaa? Viha on voimakas sana ja tunne myös. Miten sen kanssa pärjää? Pitkäkestoinen vihamielisyys kuluttaa paljon kehon voimavaroja. Vihat, kostonhalut, kateudet ja muut on ihan inhimillisiä tunteita ja niitä on ihan varmasti kaikilla. Oletko hakenut/saanut ammattiapua vihan tunteen…

Käyttäjä Ajelehtija aloittanut aikaan 01.04.2014 klo 17:41 kohteessa Aikuisen elämää

Hei. Olen 40-vuotias perheellinen nainen ja elämäni haasteet ovat muodotuneet ylitsepääsemättömiksi omien valintojeni takia. Olen suhteellisen sosiaalinen ja pärjään hyvin ihmisten kanssa, niin töissä kuin muuallakin ja minusta saa sellaisen kuvan että olen hyvinkin pärjäävä ihminen. Olen kuitenkin ihmisten suhteen erittäin varovainen ja pienellä paikkakunnalla olen sen todennut olevan hyvinkin…

Käyttäjä Joshen aloittanut aikaan 01.04.2014 klo 14:23 kohteessa Aikuisen elämää

kaksi viikkoa sitten kuvailin oloani onnelliseksi. Okei, avopuolisoni kanssa oli ollut hieman nihkeämpää ja ajattelin, että nyt on taas sellainen vaihe, että menee huonommin. Viikko sitten sunnuntaina otin asian puheeksi, että pitäisikö meidän jutella ja miettiä, miten voisimme kohdata toisemme paremmin. Poikaystäväni sanoi, ettei halua olla enää tässä suhteessa, ja…

Käyttäjä minnatak aloittanut aikaan 29.03.2014 klo 15:19 kohteessa Aikuisen elämää

Hei. Olen vasta äskettäin rekisteröitynyt tänne palstalle. Olen 26-vuotias nainen, joka sairastaa masennusta. Minulla on myös vaikeuksia selvitä sosiaalisissa tilanteissa ja syömisongelmia, jotka alkoivat 17-18-vuotiaana. Masennukseen sairastuin lukion alussa, n. 16-vuotiaana. Olen käynyt lukion ja sen jälkeen keskeytin ammattikoulun kahdesti. En ole koskaan käynyt töissä (vaan muutamassa työharjoittelussa). Opiskelu ja…

Käyttäjä Haku aloittanut aikaan 10.03.2014 klo 11:52 kohteessa Aikuisen elämää

Tietäisikö joku jostain sosiaalisen ahdistuksen ryhmästä Helsingissä? Itsellä jatkunut tämä ongelma nyt jo lapsesta asti, nyt 25 vuoden iässä ajattelin vihdoin alkaa ’treenata’ näitä taitoja ihan tosissaan. On vaikuttanut jo liian pitkään elämään (eli sen puutteeseen) ihan kaikilla alueilla. Jonkin sortin masistakin taitaa löytyä, taitaa olla mun kupit puoliksi tyhjiä.…

Käyttäjä Martze aloittanut aikaan 12.03.2014 klo 08:28 kohteessa Aikuisen elämää

Hei Kaikki ! Aloitin tänään lääkityksen kokeiluna, Concerta 18 mg. Kuulemma saa jo muutamassa päivässä tietää, josko auttaa. Olen 50-vuotias nainen ja varmasti aika vanha aloittamaan lääkitystä, mutta aion olla vielä pitkään työelämässä ja haluan apua impulssiivisuuteen ja jaksamiseen (keskittymiseen). Mietin kolme päivää lääkityksen aloittamista. Pelottaa. Mitä jos saan kaikki…

Käyttäjä nekkis aloittanut aikaan 19.03.2014 klo 20:35 kohteessa Aikuisen elämää

tarvittavat keinotkin on olemassa. mistä tässä vielä voisi hankkia apua, kun nettitukikin on vasta huomenna päivystämässä. en osaa soittaa minnekään. kotiuduin just sairaalasta ja osastolle voisi ilmeisesti soittaa, mutta mitä apua siitäkään on? en tiedä.

Käyttäjä Mammena aloittanut aikaan 26.03.2014 klo 21:35 kohteessa Aikuisen elämää

Vapaa päivä. Jaksoin herätä joskus kahdentoista jälkeen, sitten tuli KELAsta lappu jossa haluavat takaisn liikaa maksettua asumistukea. Nytkin on hankala elää, kun tulot riittää juuri ja juuri laskuihin ja ruokaan. Vahingossa tienasin joulu- ja tammikuussa liikaa. Ilmoitin tästä ja asumistuki pieneni ja sitten otetaan vielä siitäkin siivu. Nyt tulot on…

Käyttäjä Mammena aloittanut aikaan 25.03.2014 klo 23:04 kohteessa Aikuisen elämää

Tälläisestä aiheesta varmaan on paljon kirjoitettu. Olen hiukan väsynyt ja uudestaan täällä, joten tuntuu, että halusin kirjoittaa ihan oman otsikon alle. Nuorempana taistelin koulukiusaamisen jälkeen irti masennuksesta, nyt ei kai pahaa masennusta ole, mutta on tyhjä olo. Miksi? Ehtihän tässä mennä melkein 5 vuotta ihan hyvin ennen toissakevättä. Kamalasti tahtoisi…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: