Ahdistaa

Ahdistaa

Käyttäjä riisipuuro aloittanut aikaan 20.04.2014 klo 11:39 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä riisipuuro kirjoittanut 20.04.2014 klo 11:39

Olen jumissa, en pääse ylös enkä alas, tuntuu että pimeys vetää puoleensa ja juuri ja juuri jaksan taistella ettei se imaise minua. Olemme ihan normaali perhe, kaksi lasta, omakotitalo ja kaikki päällisin puolin hyvin. Näin ei ole, mieheni sairastaa kaksisuuntaista ja elämä on ollut aikamoista vuoristorataa, nyt olen itse aivan loppu. Haluaisin erota mutta jotenkin en vaan jaksa, tuntuu että olen reunalla melkein tippumassa, olen ihan väsynyt inhoan elämääni, lapset ovat ainoa ilonpilkku, mutta nyt en jaksa heitäkään en jaksa tappelua en mitään.
Kaikki tuntuu ylipääsetättömältä, tuntuu että olen yksin. olen yksin tässä parisuhteessa en saa mitään vastakaikua olen yrittänyt kaikkeni että me lähentyisimme nyt en enää jaksa. Tällähetkellä myös lasteni isovanhemmat mietityttävät he eivät pidä meihin yhteyttä, sisarteni lapset ovat erikoisasemassa. Sama mieheni vanhemmat he ovat aktiivisia vanhuksia reissaavat ja kulkevat eivät kestä lasten melua jotenka heitä ei näy koskaan, olen mitettinyt pääni puhki että miten voisin toimia toisin, syyllistänyt itseäni kovin mutta en enää jaksaisi. Kovasti pohdin tällähetkellä että miten voi olla että kaikki ihmissuhteet ovat niin hankalia ja tuntuu etten saa mitään vastakaikua vaikka kuinka pyydän, joku vikahan mussa on pakko olla? olenko kenties liian vaativa? olen aina yrittänyt olla ystävällinen, rehellinen ja reilu, ja varmaan myös yrittänyt miellyttää muita, enää ei jaksa

Käyttäjä repukka kirjoittanut 20.04.2014 klo 12:53

Kuulostaa siltä, että tarvitsisit nyt itse apua ja hoitoa. Voisitko ajatella hakeutuvasi lääkärille kertomaan tilanteestasi? Joko terveyskeskukseen tai työterveyshuoltoon. Sitä kautta voisit saada lähetteen psykiatriselle puolelle. Tai sitten suoraan yksityiselle psykiatrille. Olisi hyvä, jos pääsisit puhumaan noista mietteistäsi ja tuntemuksistasi jollekulle ammattilaiselle. Varmasti ei ole helppoa olla bipon puoliso varsinkin, jos hänellä on suuria vaihteluita olotiloissaan.

Minusta nyt ei ehkä kannattaisi niinkään keskittyä noihin lasten ja isovanhempien välisiin suhteisiin vaan ensin saada sinulle hoitoa. Sitten, kun se tilanne tasaantuu, voi ruveta miettimään muitakin asioita.

Kyllä ne asiat vielä järjestyvät. Haet ja otat vastaan apua, niin tilanteesi paranee.

Käyttäjä riisipuuro kirjoittanut 20.04.2014 klo 16:24

kiitoksia viestistäsi, Olenkin hakenut itselleni jo apua ja saanut psykiatrilta masennusläääkityksen ja käyn silloin tällöin keskustelemassa asioitani terapeutille, mutta tuntuu että tämäkään ei riitä kun joka puolelta tulee lisää pohdittavia ongelmia.