Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Olen täysin kyllästynyt elämääni. En jaksa enää tätä ainaista pahaa oloa. Koen itse olen todella ruma ihminen eikä ole rahaa jotta saisin ulkomuotoni niin hyväksi että saisin paljon rakkautta ja hyväksyntää. Olen ollut aina huono kaikessa enkä rakkautta ole saanut en edes vauvana. Olen äitini hylkäämä. Haluaisin vaan rakkautta ja…
Niin, taasko se alkaa, masennus 😑❓ Äskettäin opiskelut (taas monen vuoden jälkeen) aloittaneena, tuntuu etten enää jaksa. Aamut on hirveitä, yöllä herään enkä välttämättä saa enää unta. Ajatukset juoksee ja ahdistaa. Olen saanut kaupassakin ”läheltä piti” paniikkikohtauksiakin viime aikoina. Niin ja tietysti jotta kaikki olisi mahdollisimman sekavaa, välissä on _todella_…
Vaikka minulle on kyllä aivan sama vaikka ihminen tekisi itsemurhan mutta koska ihmiset ovat sitä mieltä, että saa vapaasti puhua kun taas tänään teen itsarin, niin pitää olla myös oikeus puhua toisenlaisesta tunteesta. Netti on vääristänyt itsemurhan. On helppoa jokaisen pienenkin vaikeuden sattuessa kirjoittaa teen itsarin. Tai söin viisi pilleriä…
Olen 25-vuotias nainen, jolla on diagnosoitu kaksisuuntainen mielialahäiriö lokakuussa 2013. Olen nyt paljon joutunut pohtimaan paljon sairauttani ja miten se vaikuttaa elämääni. Sairastuin jo teini-iässä, mutta silloin sen sanottiin olevan masennusta. Diagnoosi tuo paljon selkeyttä menneisiin tapahtumiin, mutta suren sairauttani silti paljon. Ainakin, kun nyt on taas huonompi jakso menossa.…
Olen tällä hetkellä kahden vaiheilla, pitääkö minun mennä hakemaan masennuslääkkeitä vai yrittää vain sitkeästi sinnitellä ilman. En millään haluaisi mitään lääkkeitä, mutta kun kaikki tieto masennuksesta on niin ristiriitaista. Pelkään, että viivyttelemällä vain pahennan tilaani ja jotenkin ”rikon aivoni” jatkuvalla negatiivisuudella ja ahdistuksella. Eräässä nettitartikkelissa(http://masennusinfo.fi/ajankohtaista/Masennus_vaikuttaa_aivojen_toimintaan_ja_rakenteeseen), todetaan mm. että: ”depressioon liittyvä…
Olen pitkään kärsinyt masennuksesta ja 2 kertaa ollut vuonna 2012 sairaalassa itsemurha yrityksen takia. Olen viillellyt käsivarsiani monta vuotta. Sain sen loppumaan noin vuosi sitten, mutta nykyään en enää kestä olla tekemättä sitä. Olen taas aloittanut viiltelyn ja itsemurha ajatukset ovat tulleet takaisin. Joskus en jaksa uskoa että on olemassa…
Hei, onko täällä ketään joka olisi ”parantunut” masennuksesta tai ahdistuneisuudesta? Olen itse ollut koko elämäni jännittäjä. Lasteni syntymän jälkeen ahdistus ja pelko elämästä ovat kasvaneet ja masennus iski vuonna -11. Tai no, voiko masennus iskeä.. Jännittäminen työelämässä ja jatkuva ahdistus ja unettomuus ovat varmasti syitä siihen, että alkaa elämänhalu ja…
Törmäsin ”lukemattomia masentuneita auttaneen” George Pranskyn väitteeseen, että ”Masennus ei johdu aivokemiasta, vaan masentuneet ajatukset vaikuttavat aivokemiaan.” Mitä mieltä olette? Tuon väitteen perusteella on edelleen väitetty, että masennuksesta voi parantua ilman lääkkeitä nopeastikin, jos masentunut saadaan tietoisesti muuttamaan ajatuksiaan. Siinä mielessä siis perinteinen terapia ei ehkä ole kovin tehokasta, sillä…
Siis asian ei pitäisi kuulua minulle mitenkään mutta olen huolissani. Kaverini mies menetti työnsä alkoholin takia ja samantien ajokorttinsa. Tällä parilla kolme lasta, yksi koulussa ja kaksi muuta päiväkoti-ikäisiä. Olen tavattoman huolissani kuinka heidän nyt käy, saako mies töitä enää ikinä kun sössi kaiken, paljonko sakkoa kun kärähti ratista neljännen…
Onko kellään kokemusta kyseisestä lääkkeestä? Onko toiminut ja auttanut? Sivuoireita?