Aikuisen elämää

13 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä Tauriini20 aloittanut aikaan 25.06.2014 klo 20:14 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 20v nuori mies, asioiden pitäisi olla aivan kunnossa ja olen fyysisesti ihan normaalissa kunnossa. Mutta ei se niin ole.. Olin koulukiusattu ja tein monia virheitä itsekin, ja itsetuntoni laski aivan pohjiin ehkä loppuelämäksi. En luota oikein keneenkään ja ahdistun monesti (yleensä..) jopa parhaan kaverin seurassa. Uusia ystäviä en voi…

Käyttäjä sairassairaanhoitaja aloittanut aikaan 11.06.2014 klo 13:22 kohteessa Aikuisen elämää

Tervehdys! Olen vähän päälle kaksikymppinen toisen vuoden mies sairaanhoitajaopiskelija ja huomasin kesätyöt aloitettuani että ahdistun siitä aivan järkyttävän paljon. Päällimäisenä mieleen nousee ahdistus ihan kaikesta elämässäni. Päätösten teko on hankalaa ja mietin aina tehtyäni päätöksen että olisi pitänyt valita toisin. ☹️ Olen huomannut että ainakaan vanhusten kanssa työskentely ei ole…

Käyttäjä rusko aloittanut aikaan 09.07.2014 klo 13:02 kohteessa Aikuisen elämää

Huolenani on aikuisen lapseni koti, joka olisi raivaussiivousta vailla, mutta ei anna itseni eikä kenenkään muidenkaan puuttua asiaan.Sain useamman vuoden jälkeen nyt käydä asunnossa hieman oveluutta käyttäen, ja asunto on mielestäni lievästi sanottuna terveysriski. Mikä neuvoksi, onko kokemuksia?

Käyttäjä sitruunakeksi aloittanut aikaan 21.02.2014 klo 00:33 kohteessa Aikuisen elämää

Yritän tiivistää… Viime aikoina on alkanu rassaamaan moni asia, kuten töissä jaksaminen, etenemätön parisuhde ja se etten saa kotona mitään aikaseksi eikä mitkään harrastukset tms. jaksa kiinnostaa. Oon parikymppinen ja asun yksin. Päivärytmi arkena: herään juuri ennen töihin lähtöä, 8h työpäivä, kotiin koneelle tai telkkaria kattoon ja nukkumaanmeno. Nukun varmaan…

Käyttäjä soilil aloittanut aikaan 02.07.2014 klo 17:39 kohteessa Aikuisen elämää

Tervehdys kaikille, tai ainakin niille jotka lukevat… Käytin Cymbalta 30 mg n. puolitoista vuotta ahdistuksen ja uusiutuneen masennuksen hoitoon. Lääke toimi ok ja kävin samalla terapiassa joka myös osaltaan auttoi toipumisessa. Olin jo pitkään voinut hyvin, ja kun lääkkeet loppuivat viime vuoden elo-syyskuussa en enää uusinut reseptiä, vaikka psykiatri oli…

Käyttäjä aloittanut aikaan 07.07.2014 klo 11:14 kohteessa Aikuisen elämää

Hei kaikille, Olen uusi palstalainen joten kerron hieman tilanteestani. Olen 33-vuotias nainen. Masennuksesta olen kärsinyt käytännössä koko elämäni, ainakin vanhempieni avioerosta asti, jolloin olin 11-vuotias. Terapia taipaleeni alkoi 18-vuotiaana, (vaikka 15-vuotiaana äitini jo muutaman kerran minut raahasikin tapaamaan terapeuttia). Olen käynyt läpi kelan tukeman kolmevuotisen kognitiivisen terapian parikymppisenä ja nyt…

Käyttäjä Murehtija aloittanut aikaan 26.06.2014 klo 13:38 kohteessa Aikuisen elämää

Olen juonut humalahakuisesti jo vuosia, päivittäin, viikonloppuisin vieläkin enemmän. Nyt on tullut pysähdyksen hetki kun lapset aikovat laittaa välit poikki… Olen yli 50 vuotias 3 lapsenlapsen mummi. Nyt olen menossa tänään aa-kerhoon, pelottaa hiirveästi ja että osaanko laittaa korkin kiinni, koska oluista, viineistä ja siidereistä on tullut niin rakkaita kavereita…

Käyttäjä Muistovain aloittanut aikaan 26.06.2014 klo 10:07 kohteessa Aikuisen elämää

Nyt alkaa oikeasti paha olla ihmisen. Mieheni työskentelee toisella paikkakunnalla. Nähdään vkl, mutta viikot on sitten oman pään pitämistä pinnalla. Minulla ei ole ketään ystäviä täällä ei ole autoa eikä mitään mahdollisuutta päästä mihinkään, että olen vain 4:n seinän sisällä viikosta toiseen (pää alkaa hajota). Mies ei koe tarpeellisena pitää…

Käyttäjä avuton3 aloittanut aikaan 30.06.2014 klo 22:52 kohteessa Aikuisen elämää

Moi teille jotka tätä luette. Ehkä tästä on ollut puhetta täällä jo aiemminkin mutta ajattelin nyt kysellä jos jollain on omia kokemuksia ja vihjeitä antaa. Eli ensimmäinen ongelma on armoton ylipaino mikä vaikuttaa moneen asiaan.. niin parisuhteen löytymiseen kun jopa työpaikan löytymiseen. En oo niinkään huonokuntonen..tai sillain että jaksan kyllä…

Käyttäjä sammale aloittanut aikaan 01.07.2014 klo 10:27 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 21 vuotias nuori ja haluan vain purkaa pahaaoloani johonkin. Toki neuvot ja vinkit asioiden selvittämiseen ovat tervetulleita. Olen todella hukassa oleva ja ristiriitainen ihminen, tässä tarinaa tiivistetysti; Näin aluksi voisin kai mainita alkoholin käytöstäni, aloitin säännöllisen humalahakuisen juomisen jo 14-vuotiaana. Se on kulkenut enemmän ja vähemmän mukanani tähän päivään…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: