Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Mietin usein miten minä tähän jouduin. Kai se tapahtui huomaamatta kun lekuri määräsi diapamia ahdistukseen ja Tenoxia unettomuuteen. No, tätä on nyt kestänyt viisi vuotta. Jouduin silloin työttömäksi. Yhtäkkiä huomasin etten voi lähteä mihinkään ilman turvallista bentsopurkkia taskussa. Kun lääkkeet alkaa olla loppu, iskee paniikki. Rahaa menee hirveästi yksityisiin lääkäreihin.…
Kirjoitan viestini, koska en löytänyt (täysin) samanlaista keskustelua aiemmista aiheista. Eli alussa lyhyesti: hyljeksitty ala-asteelta lähtien, koulukiusattu ylä-asteella ja ammattikoulussa. Masentunut n. 14-vuotiaasta lähtien (nyt 25-v.) Työpaikalla huono ilmapiiri ym. -> sairaslomaa silloin tällöin, nyt yht.jaksoisesti noin puol vuotta. Hoitosuhde ja lääkitys ollut vuoden 2012 alusta. Eli aloitetaan alusta; Jo…
Olisiko täällä kellään vinkkejä miten tällaisesta ongelmasta eteenpäin? (Jos et jaksa lukea koko lätinääni, niin ongelman kuvaus kahdessa vikasaa kappaleessa): Olen nuoriaikuinen jolla oli aika rankka lapsuus. Koko lapsuuteni ajan (ja oikeastaan nykyäänkin) vanhemmillani on ollut niin paljon ongelmia ja huolia, että aika yksin ja itsenäisesti olen joutunut kasvamaan. Olin…
Olen ollut nyt kuukauden kesälomalla, sitä ennen sairastuin paria viikkoa ennen lomaa todella pahaan flunssaan ja erinäisiä tulehduksiin, jotka veivät toimintakyvyn lähestulkoon kokonaan. Kärsin taudista pitkään, alkoi tulla näitä huimauskohtauksia, jotka olivat todella rajuja. Samaan aikaan ilmeisesti laukesi jokin sosiaalisten tilanteiden fobia, sillä aloin saamaan julkisilla paikoilla paniikkikohtauksia – altistamalla…
fobiani
2Hei! Onko täällä ketään, jolla olisi todettu virallisesti olevan jokin fobia? Ja vielä, jos sattuisi olemaan sellaista, jolla on ampiaisfobia… Haluaisin lisää tietoa, miten ihmiset ovat selvinneet fobioidensa kanssa ja onko jokin keino tai käytös auttanut selviämään näistä suurista peloista, jotka kasvavat mittasuhteiltaan niin suuriksi. Mulla siis on moniakin pelon…
Moi! Olen 22 vuotias mies kotoisen Päijät-Hämeestä. Taustalla on vaikea-asteista psykoottista masennusta(päihitetty), sosiaalisten tilanteiden pelkoa(päihitetty), ahdistuneisuushäiriötä(päihitetty). Kuukausi sitten lopetin Seroquel Prolong lääkityksen, sitä syödessä olin hyvinkin avoin, sosiaalinen.. Lääkärin määräyksestä kokeiltiin lopettaa lääkitys pikkuhiljaa tässä keväällä/kesällä. Vajaa 4 viikkoa sitten lääkitys lopetettiin, 2 viikkoa lääkkeen lopetuksesta meni niin muutuin eristäytyneeksi,…
Olen 24 vuotias huumeista ja siittä elämäntavasta koukussa oleva mies. Lapsuuteni on rikkinäinen isääni en tunne ja olen kasvanut erittäin tiukassa nuorisokodissa 6vuotiaasta 18vuotiaaseen. Aikaisemmin lapsuudessa ollut masennusta ja pahaa oloa joiden vuoksi olen vieraillut psykiatrisellakin muutamaan otteeseen. Nyky tilanteeni on se että olen todella pahasti koukussa huumeisiin. En pelkästään…
En tiedä mistä alkaisin…. Vaikka lähes alusta. Olen pian 3kymppinen nainen. Käytin päivittäin suonensisäisesti subutexiä muutaman vuoden ajan, ja rinnalla satunnaisesti tiettt kaikkea muuta mahdollista. Eteeni tuli kuitenkin elämänmuutos ja tulin raskaaksi. Lopetin luonnollisesti narkkaamisen. Nyt ongelmani onkin, että olen tajunnut miten tylsäksi olen tehnyt elämäni istumalla kotona ja narkkaamalla.…
Mulla onkin jo pari ketjua täällä mutta se eka on lähinnä sellaista rönsyilyä mun tunteista ennen ja jälkeen jätetyksi tulemista, vaikka alotin kirjoittamaan jännittämisestä sosiaalisissa tilanteissa. Menneet on menneitä enkä halua enää itsekään lukea kuinka mollasin vain itseäni suhteen epäonnistumisesta kun en silloin vielä tiennyt tai edes osannut epäillä että…
Mistä elämänhalu oikein syntyy? Miltä sen ”kuuluisi tuntua”? Onko niilläkin, jotka nauttivat elämästä ja ovat oikein elämännälkäisiä, sellaisia tuntemuksia aina välillä, että ei ymmärrä miksi täällä maanpäällä tallataan, stressataan, ahdistutaan yms? Jos on, niin miten he kokevat ne hetket? Olen viimeaikoina pohtinut taas paljon elämäntarkoitusta ja elämänhalua. Tuntuu, että on…