En jaksaisi enää

En jaksaisi enää

Käyttäjä anniina4 aloittanut aikaan 16.08.2014 klo 20:27 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä anniina4 kirjoittanut 16.08.2014 klo 20:27

Olen niin hukassa itseni kanssa etten enää jaksaisi. Paha olo tulee pienistäkin asioista ja tuntuu, että kaiken mitä teen, teen kuitenkin väärin.

Toistuvaa masennusta olen sairastanut vuosia. Välillä menee hetken paremmin ja sitten taas tuntuu että mitä millään on enää ☹️väliä.

Tärkeintä elämässäni on kaksi lastani
Ystäviä ei juurikaan ole ja miten kipeästi kaipaisinkaan ystävää.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 16.08.2014 klo 22:58

Mulla on sama tunne, että kaikki mitä teen nii on väärin ja nyt on ruokahalutkin kärsiny. Oon myös aatellu itteni tappamista.

Mut asiasta toiseen, nii mäkin kaipaan ystävää ja oon 23-vuotias nuor nainen.

Välillä tulee hyviä kausia, mut sit taas huonoja.

En tiiä auttoko tää viesti yhtään..
Mut tsemppiä ja jaksuja 🌻🙂🌻

Käyttäjä arka kirjoittanut 17.08.2014 klo 07:32

Hei Anniina!
Lastesi takia kannattaa yrittää sinnitellä. Minkä ikäisiä lapsia sinulla on? Itselläni on tytär joka on 16-vuotta. IM-ajatuksia on paljon.

Käyttäjä purppuraenkeli kirjoittanut 17.08.2014 klo 12:50

Hei, lapset ovat tärkeintä elämässäni. Sanon minä jolla jo aikuiset lapset ja pieniä lapsenlapsia. Itse yh-vanhempana koin ja painin samanlaisten asioiden kanssa mutta nyt olen kiitollinen kaikista niistä vuosista. Yh-vanhemmille on olemassa yhteisiä ryhmiä jonne voi kokoontua.. Vertaisryhmiä. Varmaankin paikkakunnallasi löytyy sellainen. Aina löytyy auttava taho. Harrastukset tuovat lisää väriä elämään.🙂🌻

Käyttäjä helemi kirjoittanut 20.08.2014 klo 12:56

Jokainen varmaan ajattelee, jossakin elämänsä vaiheesa itsemurhaa, kun seinät kaatuu ja mikään ei suju.
Olen siihen sortunuyt itsekkin, jopa yrittänytkin, voisin sanoa, on niitä parempiakin vaihtoehtoja kuin istua pilven reunalla varpaitaan heiluttelemassa. Tämä siksi, minulle varmaan olisi näytetty heti portilla, ne vaihtoehdot, jotka jätin käyttämättä ja olisihan se varmaan v-nut, sitten katsella maailmaa, kun olisikin ollut mahdollisuus elää, kun olisi vain valinnut toisin....siis valitsin toisin.
Elämä on valintoja ja aina löytyy jokin muu vaihtoehto. Me kuitenkin kuolemme joskus jokainen, se on ainoa pakko elämässä, joten miksi emme muuta elämää itse, ennen sitä?
Vaihtoehtoja varmasti löytyy, löytyihän minullekkin, vanhalle akalle. Kukaan ei tule niitä, eteen asettelemaan, vaan ne on löydettävä itse.