Apua. Pelottaa, tulee paniikkeja. Miten töihin?

Apua. Pelottaa, tulee paniikkeja. Miten töihin?

Käyttäjä wendis aloittanut aikaan 03.08.2014 klo 15:51 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä wendis kirjoittanut 03.08.2014 klo 15:51

Olen ollut nyt kuukauden kesälomalla, sitä ennen sairastuin paria viikkoa ennen lomaa todella pahaan flunssaan ja erinäisiä tulehduksiin, jotka veivät toimintakyvyn lähestulkoon kokonaan. Kärsin taudista pitkään, alkoi tulla näitä huimauskohtauksia, jotka olivat todella rajuja. Samaan aikaan ilmeisesti laukesi jokin sosiaalisten tilanteiden fobia, sillä aloin saamaan julkisilla paikoilla paniikkikohtauksia – altistamalla itseni olen edes jokseenkin päässyt fobiasta eroon, mutta paniikit ovat pysyneet. Kun yritin mennä töihin pari kertaa ennen loman alkua ja sairasloman loppuessa, sain todella rajut paniikkikohtaukset molemmilla kerroilla. Minulla on ollut töissä ja siviilielämässä paineita, eikä asiaa auta yhtään huono työilmapiiri, töiden fyysisyys ja helteet (nekin riittävät laukaisemaan kohtauksen), sekä työn huono arvostus.

Olen ollut aiemmin sairaslomalla Työstressistä johtuvan unettomuuden takia. Nyt pitäisi palata töihin ja minusta tuntuu, etten pärjää siellä/pysty olemaan.. Pelkään kohtausta, ahdistusta ja huonoa vastaanottoa. Pelkään lähteä töihin. Olen todella uupunut..

Käyttäjä arka kirjoittanut 05.08.2014 klo 11:08

Hei!
Hae lisää sairauslomaa koska tuntuu niin vaikealta. Sairauslomalla voit sitten kaikessa rauhassa hoitaa itsesi että toivut. Ja sairausloman jälkeen voi saada määräaikaisen eläkkeen. Minä itse olen määräaikaisella eläkkeellä toukokuun loppuun ensi vuonna. Vähän tosin on ollut vaikeaa keksiä riittävästi tekemistä ja päivät ovat aika pitkiä. IM-ajatuksiakin on paljon mutta perhe on tässä ympärillä ja heidän takiaan taistelen. Hakeudu nyt lääkäriin että saat sairauslomaasi jatkettua!