Ei jaksa enää

Ei jaksa enää

Käyttäjä Pieniminä aloittanut aikaan 13.08.2014 klo 10:29 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Pieniminä kirjoittanut 13.08.2014 klo 10:29

En jaksa enää.
Enkä tiedä miten estän itseäni tekemästä itsemurhaa.
Tänne voin sanoa suoraan, mietin sitä ihan täysin vakavissani.
Miehelle en voi sanoa, huolestuttaa.
Pieni lapsi tarvitsee äitiään.
Mutta minä en vaan jaksa enää.
Olen jaksanut vuosia.
Päivästä toiseen kotona ahdistuksen, masennuksen ja yksinäisyyden kanssa.
Lääkkeitä erilaisia.
Minä haluan vaan pois.

Käyttäjä Atlantis kirjoittanut 16.08.2014 klo 00:21

Älä lähde pois. Lupaan, en lausu mitään kliseitä. Jos taistelet nyt, jonain päivänä, ehkä vuoden tai kymmenen päästä, näet lapsesi kasvaneen ja itsesi eläneen.

Minkä ikäinen on lapsesi? Itsellä pahimmat ajatukset olivat pikkulapsiaikana, 0-4 ikävuoden välillä. Liikaa painoa yhden naisen harteille, aivan liikaa. Mietin silloin, missä elämäni pahimmat epäkohdat ovat ja päädyin osittain ulkopuolisiin mutta suurilta osin sisäisiin syihin.

Olin vaatinut itseltäni liikaa ja antanut muiden olettaa sellaista, mitä en voinut enää tehdä. Tukeuduin liikaa mieheeni. Kun onnistuin kasaamaan itseni, lähtien pienistä siruista isommiksi palasiksi ja sittemmin ehjäksi (?) ihmiseksi, olen tuntenut eläväni. Ja kiittänyt itseäni siitä, että elän. Vaan kun sanotaan, ettei rikottua saa enää eheäksi...

Käyttäjä arka kirjoittanut 16.08.2014 klo 09:10

Hei!
Minäkin haluaisin tehdä itsemurhan.
Yritetäänkö jaksaa tämä päivä.
Minäkin olen kotona eläkkeellä. Minullakin on mies ja lapsi.
Kirjoita lisää tänne.

Käyttäjä Lauramaija kirjoittanut 16.08.2014 klo 12:32

Hei.

Yritin itsemurhaa kolme vuotta sitten. Olin ihan paniikissa ja tahdoin, että tuska loppuu. Mieheni pelasti minut. Vaikeaa on ollut, mutta olen iloinen, että en onnistunut.
Päivä kerrallaan kuljetaan, parempina aikoina uskaltaa ajatella pitempiä jaksoja tulevaisuuteen. Käyn töissä, mutta töiden jälkeen en jaksa kuin pakolliset rutiinit. Ihmiset ovat kaikonneet ympäriltä, ottavat etäisyyttä sairastuneeseen. Niihin harvoihin, jotka eivät pelkää, en uskalla olla yhteydessä kuin harvoin. Pelkään, että he pettyvät minuun, kun en parane. Minulla on mies ja kaksi lasta: aikuinen joka opiskelee toisella paikkakunnalla ja teini.

Lähetin äsken sähköpostia työterveyshoitajalle, joka on luvannut tarvittaessa kirjoittaa lähetteen psykologille. Nyt on vaikeaa.

Käyttäjä arka kirjoittanut 16.08.2014 klo 16:47

Hei!
Nyt tuntuu siltä että pitäisi tehdä IM.
Rukoilkaa minulle voimia ja Pieniminälle myös.