Aikuisen elämää

14 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä aavameri aloittanut aikaan 29.06.2016 klo 17:06 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, Luin tänään uutisista noin. Niiden päivien määrä väheenee, ja omavastuu kasvaa… Mitä voin tehdä 😭 Mieluusti tekisin töitä, mutta niitä ei ole. Olen 20 vuotias mies, ja elämäni on nyt kuopattu ja viimeinenkin toivo elämästä viety. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin itsemurhaa..😭 Sydän haluaisi uskoa, mutta kaikki toivo mennyttä……

Käyttäjä Loulou2 aloittanut aikaan 30.06.2016 klo 22:49 kohteessa Aikuisen elämää

Olen tänne joskus vuosia sitten kirjoittanut, mutta unohdin vanhan käyttäjätunnuksen, joten otetaan uusiksi… Minun piti kirjoittaa tänne pidemmästi, mutta en nyt jaksa kuitenkaan selittää kaikkia taustoja. Olen ollut 13 vuotta kuntoutustuella sosiaalisten pelkojen, vaikean paniikkihäiriön ja määrittämättömän persoonallisuushäiriön diagnooseilla. Välillä on mennyt paremmin, nyt taas harvinaisen huonosti. Olen jo pidempään…

Käyttäjä Sundance aloittanut aikaan 30.06.2016 klo 22:37 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, Avioliittomme päättyi mokoman seurauksena ja vasta nyt käsitän syitä ja seurauksia. Työ alkaa ja ensimmäiset pienet askeleet on otettu kun demonini on saanut nimen… Onko tuota prosessoineilla antaa ohjenuoraa omasta kokemuksesta etenemisestä? Terapiaan ei tällä hetkellä ole taloudellisesti mahdollisuutta. Olen 44 vuotias mies, 10 vuoden avioliiton eroa työstämässä.

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 24.06.2016 klo 15:15 kohteessa Aikuisen elämää

Olen tässä miettinyt, että mikä tässä ihmis-elämässä loppujen lopuksi on tärkeintä? Ensiksi tuli mieleen, että elossa pysyminen on ensi alkuun se tärkein juttu. Mutta sitten mietin, että on se elämä aika harmaata jos yrität vaan pysyä elossa: tyyliin että olet neljän seinän sisällä ja pelkäät. Tuli vaan mieleen, että kyllä…

Käyttäjä Hattara2016 aloittanut aikaan 28.06.2016 klo 00:13 kohteessa Aikuisen elämää

Yritän ja Yritän…. Koetan jaksaa tätä arkea. Itkeskelen ja olen jumissa. Rypistän hetken kerrallaan ja jatkan tätä loputonta suota. Kauanko tätä kestää…. Mitä ihmettä tässä pitää tehdä että jotenkin selviytyy . En jaksaisi enää tätä rypemistä. Työpaikkalääkäri määräsi psykologin konsultointia. Kerran olen siellä käynyt itkemässä. Uudestaan menossa taas viikon päästä.…

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 29.06.2016 klo 09:35 kohteessa Aikuisen elämää

Tää ei voi olla enää normaalia, kun tuntuu että kaikki asiat elämässä pelottaa. Ja hirveitä maailmanloppu ajatuksia pyörii usein päässä. Välillä menee toiminta kyky kun on jotenkin paniikissa. Rauhoittavat auttavat vähän. En ymmärrä miksi mulle yhtäkkiä on tullut tällainen kaaos päähän. Ja kun tuntuu että tää maailma on niin paha…

Käyttäjä duckstep aloittanut aikaan 21.06.2016 klo 22:34 kohteessa Aikuisen elämää

Olen ollut nyt jo jonkin aikaa työttömänä (sitä ennen opiskelin). Kuin ihmeen kaupalla alkoikin työhaastattelukutsuja sataa jopa kolme kappaletta! Olin aluksi tosi onnellinen, sillä ennen en ole päässyt edes niin pitkälle. Kävin yhdessä haastattelussa sitten, mutta siitä se alamäki alkoi kun mua alkoi aivan hirmuisesti ahdistamaan se paikka. En sitten…

Käyttäjä maaruk aloittanut aikaan 21.06.2016 klo 13:10 kohteessa Aikuisen elämää

En muista vielä lapsena olleeni masentunut, joskin alkoholistivanhemman ansiosta ehkä aina pikkuisen huolestunut. Lukiossa menin ensi kertaa psykologin pakeille, koska olin aivan rikki rakkaan kodin ja kesämökin menettämisestä. Vielä nyt viisitoista vuotta myöhemminkin kotien ajattelu saa kyyneleet silmiin. Ollessani 17 vanhemmat muuttivat maan toiselle puolelle töiden perässä. Itse halusin jäädä…

Käyttäjä lauda aloittanut aikaan 27.06.2016 klo 10:45 kohteessa Aikuisen elämää

Olen niin väsynyt tähän elämään. Olen lähes 10 vuotta ollu mielenterveyshoidossa mm. Masennuksen vuoksi.. eikä mikään tunnu enää auttavan. Ikää tällä hetkellä 30 vuotta enkä koskaan ole ollut yhdessäkään työssä. Tuntuu et oon nii epäonnistunut ihminen. Vanhempien ja veljen takii yritän jaksaa mutta mun tuntuu ettei sitäkää oikee enää jaksa….

Käyttäjä Naamakala aloittanut aikaan 24.06.2016 klo 12:37 kohteessa Aikuisen elämää

Reilu viikko sitten vaimoni ilmoitti minulle että hän on jo jonkin aikaa miettinyt avioeroa. Se tuli minulle aivan puskista ja totaalisena yllätyksenä.. Vielä kuukausi sitten oltiin keskusteltu asunnon ostamisesta ja muutenkin tulevaisuudesta. Nyt yhtäkkiä hänen tunteensa minua kohtaan ovat ”kuolleet” eikä tiedä enää haluaako jatkaa kanssani. Olen aivan paloina sisältä…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: