Aikuisen elämää

23 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4611
Käyttäjä Sussen aloittanut aikaan 11.11.2016 klo 19:30 kohteessa Aikuisen elämää

Heips ! Olen 3kymppinen sekamuotoista skitsoaffektiivistahäiriötä sairastava nainen. Diagnoosin sain v.2014. Mulla on joku kieltoreaktio tms. Eli en ole uskonut sairauttani todeksi. Psykiatri totesi kevyesti ahdistukseeni , että ” nää on vain näitä työnimikkeitä nämä diagnoosit”. Olen lahjakkaasti kieltänyt koko sairauden olemassaolon. Kunnes… En mä tiedä tuliko mania vai mitä…

Käyttäjä Mitensemenee aloittanut aikaan 11.10.2016 klo 17:15 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, Olen käyttänyt Rivatril 0,5 mg työpäivinä 3 kpl ja vapaa-ajalla kaksi. Nyt lääkäri haluaa saada poistetuksi Rivatrilin, koska sen käytöstä voi seurata älyllisten toimintojen heikkenemistä. Aloitin Voxran (150 mg) kaksi viikkoa sitten ja samalla yritän hitaasti vähennellä Rivatriliä. Olo heittelehtii. Välillä on tullut vanhoja paniikkiahdistuksia takaisin. Ei mitenkään vakavaa,…

Käyttäjä neeak aloittanut aikaan 11.11.2016 klo 20:50 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 20 vuotias viimeisillään raskaana oleva (tuleva yksinhuoltaja), jolla on niin jäätävän pahaa ahdistusta että alkaa pelottaa masuasukinkin puolesta. Pahin ahdistuksen aiheuttaja on varmaan raha-asiat ja valehtelu lähimmäisille. Mulla on paha peliriippuvuus, jota yritetään hoitaa täällä ensikodissa pois (lastensuojelu vaati mut tänne tai en saisi pitää lastani). Olen velkaa turhan…

Käyttäjä ethereal aloittanut aikaan 01.11.2016 klo 13:54 kohteessa Aikuisen elämää

Kuten monilla muillakin, itselläni iski todella paha ahdistus päälle. Syynä erinäisten stressien (pitkäaikainen työttömyys, aiemmat terveysongelmat sekä vasta todettu diabetes, taloudelliset ongelmat jne.) kasautuminen yhtäaikaisiksi. Yleensä olen onnistunut ahdistukset selättämään mutta nyt vain tuntuu että tämä ei meinaa millään helpottaa. Viisi päivää on mennyt aivan fyysisen ahdistuneessa ja lamaantuneessa olotilassa…

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 08.10.2016 klo 10:38 kohteessa Aikuisen elämää

En nyt tiedä onko tämä mikään koukku, mutta minun täytyy melkein jatkuvasti kuunnella musiikkia. Itsekin kyllä soitan, mutta enemmän kuuntelen… Välillä en pääse lähtemään kämpästä mihinkään kun pitää vaan kuunnella ja kuunnella. En kestä jos on ihan hiljaista. Onko kellään tällaista? Se johtuu tietenkin tottumuksesta. Mulle vaan tulee niin hyvä…

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 29.10.2016 klo 10:42 kohteessa Aikuisen elämää

Ajattelin täällä kysellä, että onko monilla ollut otsikon asioita päivittäin? Musta tuntuu välillä että sisällä on niin paljon vihaa ja ahdistusta, että tekisi suurin piirtein joka toinen päivä laittaa kämppä uuteen uskoon. Eilen illallakin kun olin nukkumaan menossa, niin piti vaan kiroilla viha pois. En tiedä minkä takia nyt yhtäkkiä…

Käyttäjä topcat aloittanut aikaan 03.11.2016 klo 19:39 kohteessa Aikuisen elämää

Onko sinun oireitasi tai tarvetta esim. kipulääkitykseen arvioitu psykiatrisen historiasi perusteella? Onko sinulle sanottu, että olet alkoholi/huume/lääkeriippuvainen, koska olet esim. masennuksen syöverissä itselääkinnyt tai epävakaan impulsiivisuuden iskiessä käyttänyt kannabista? Minulla on ollut alaselkäkipua yli vuoden ajan, vakavana noin kaksi kuukautta. Ensimmäisellä lääkärikäynnillä lääkärini (hyvin asiallisesti) kysyi päihteidenkäytöstäni ennen Panacodin määräämistä.…

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI ry:n kriisiauttaminen) aloittanut aikaan 18.10.2016 klo 09:30 kohteessa Aikuisen elämää

Mitä minun pitää tietää, kun erosta tulee totta? Mitä asioita minulle tulee eteen eron jälkeen? Miten eroon liittyvistä asioista voidaan päästä eteenpäin mahdollisimman vähin vaurioin? Tieto ei lisää tuskaa erotilanteessa. Eron yleisimmistä käytännön asioista monella miehellä ei usein ole selvää käsitystä. Asioihin on mahdollista saada selkoa tulemalla mukaan Tukinetissä ajalla…

Käyttäjä hiljaisuuttavaan aloittanut aikaan 31.10.2016 klo 19:25 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Olen melkein 30v mies. Olen heti synnyttyäni adoptoitu perheeseen jossa toinen vanhemmistani on pienestäpitäen huutanut ja arvostellut aina kun en ole heti oppinut jotain tai jokin ei ole mennyt toivotulla tavalla. Vanhemmat myös olleet tosi paljon töissä, tulleet kotiin aina vasta illalla. Olin nuorena aika vilkas ja impulsiivinen sekä…

Käyttäjä Catherin aloittanut aikaan 11.10.2016 klo 17:41 kohteessa Aikuisen elämää

Moi kaikki! Olen kokenut lapsuudessani perheväkivaltaa,alkoholismia,syrjintää,narsismiäidin ja mitä kaikkea oheistuotteita.Tänä päivänä pärjään ihan hyvin.Paremminkin voisi olla,mutta luulen että perfektionismi on yksi asia,josta minun kanattaisi luopua.

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: