Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Ensimmäistä kertaa vihdoin kirjoitan jonnekkin ’julkisesti’ pahasta olostani, nyt vain tuntuu siltä että on pakko päästä purkamaan ajatuksia edes jonnekkin. Olen nuori, vähän päälle parikymppinen nainen jolla näyttää ulkoisesti kaikki olevan hyvin ellei paremminkin. Minulla on ihana perhe johon kuuluu 2 kissaa ja mies. Taloudellisesti kaikki on ok ja olen…
Hei. Päätyin aloittamaan alusta, uudella nimimerkillä.
Hei, onko täällä kellään kokemuksia risperidon nimisestä lääkkeestä? Kuulisin mielelläni kokemuksia kyseisestä lääkkeestä. Miten on toiminut just sulla? Onko tullu minkälaisia haittavaikutuksia? Plussat ja miinukset. Lääkäri kyseisen lääkkeen mulle määrännyt, mutta haluaisin kuulla kokemuksia lääkkeestä ennen kuin itse sitä aloitan. Kiitos jos jaksat vastata 😘
Hei! Olen kokenut elämässäni monia vaikeuksia,mutta ulosotto on ehkäpä pahin. Keskustelut entisten ystävien kanssa ovat turhia ja he ovat saaneet mennä. Masennus vaivaa,kun palkastani viedään UO täysimääräisenä vielä vuosia. En tullut tänne itkemään,mutta varoitan teitä muita. Apua ei saa mistään paitsi ,jos rikkaat vanhemmat. Eli ei kannata tuhlata aikaa ja…
Te, jotka käytätte serenasea nii onko auttanut ja minkälaisia sivuvaikutuksia on tullu? Mulle alotettiin semmonen lääke tarvittaessa, nii kaipaan käyttökokemuksia.
Hei! Uutena jäsenenä tiedustelisin että onko täällä muita joilla läheinen sairastaa masennusta tms.? Olisi kiva jutella ja vaihtaa kokemuksia. Olen 43 v nainen.
Hei. Kaipaisin neuvoja kuinka kehottaa loukkaamatta äitiäni muuttamaan pois kotoamme. Äitini muutti luoksemme noin 10 vuotta sitten ja olemme eläneet yhdenlaista kommuunielämää siitä lähtien. Nyt kuitenkin olisi jo korkea aika saada äitini pois hankaloittamasta minun ja mieheni arkielämää. En kuitenkaan tiedä että kuinka asian ilmaisisin hänelle niin etten häntä loukkaa.…
Elämän merkitys. Onko sillä sitä? Tarkoitusta? Pahoittelen sekavaa tekstiä, mutta olen lopen väsynyt… Ei ainakaan omassa elämässäni. Elämä on jatkuvaa selviytymistaistelua ja kamppailua. Erityisesti henkisesti. En tiedä asiaa joka ei ahdistaisi. Se, mikä niihin auttaa, vaihtelee paljon. Tällä hetkellä moneen on tuonut apua naapurin nuoripari. Heillä on pieni lapsi. En…
Mikähän mua mahtaa vaivata, ku syön ja syön itteni nii ähkyks ku voin. Syön sokereista riippumatta itteni ihan täyteen. Osaako kukaan auttaa? (sairastan diabetestä)
Miten kukaan masennukseen sairastunut kestää työelämän paineita? Itselläni on todettu keskivaikea masennus. Lääkäri määräsi sairaslomaa viikon ja olinkin kotona viisi arkipäivää. Sinä aikana töistä pommitettiin jatkuvasti viesteillä ja monet kyselivät uteliaina vointiani. Minulle laitettiin kaksi työvuoroa sairaslomaviikon lauantaille ja sunnuntaille. Teki mieli sanoa sairasloman jälkeen kaikille, että minun täytyy nyt…