Painon nousu

Painon nousu

Käyttäjä Laura87 aloittanut aikaan 21.04.2017 klo 17:32 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Laura87 kirjoittanut 21.04.2017 klo 17:32

Onko muilla noussut paino masennuslääkkeiden aloituksen jälkeen? Minulla on lääkityksenä sertralin 50 Mg ja paino on hieman noussut, eikä sitä saa tiukasta ruokavaliosta huolimatta laskemaan. Onkohan lääkkeellä tosiaan lihottava sivuvaikutus vai lisääkö se vaan ruokahalua? Muuten lääke tuntuu sopivan hyvin mutta rasittavaa tuo painon nousu.

Käyttäjä black feather kirjoittanut 21.04.2017 klo 23:39

Mulla on paino noussut lääkityksen aikana. Käytössä sama lääke kuin sinulla, mutta isommalla annoksella. Oon myös yrittänyt pudottaa painoa siinä onnistumatta. Liikunnan määrää pitäisi saada lisättyä, mulla vaan ei arkisin oo voimia liikkua tarpeeksi. Kyllähän tää painon nousu ikävältä tuntuu, varsinkin kun aikaisemmin oon aina ollut hoikka eikä ongelmia painon kanssa ole ollut.

Käyttäjä viulu kirjoittanut 19.02.2018 klo 14:15

Moi! Minulla noussut vajaa 2 vuoden lääkityksen aikana paino noin 10 kiloa. En kuitenkaan itse ole liittänyt sitä lääkkeeseen, sillä lääkettä aloittaessani 2016 keväällä laihduin ensin ainakin 5 kiloa. Ruokahalu väheni. Koen itse että masennusoireiden voimistuminen ja riittämätön lääkityksen taso on minulla aiheuttanut lihomista: mikään "terveellinen kunnon ruoka" ei ole maistunut, ja ruoka-ajat ollut mitä sattuu.

Nyt olen lievästi ylipainoinen enkä ole ikinä ollut näin "iso". En kuitenkaan koe että se olisi suurin huolenaiheeni juuri nyt. Toivottavasti teillä menee lääkkeiden kanssa hyvin. Liikapaino on tietysti aina kurja juttu jos siihen ei voi itse vaikuttaa, mutta ehkä sitten masennuksesta ja ahdistuksesta selvittyä saa painon taas asettumaan.

Käyttäjä Cherry77 kirjoittanut 19.02.2018 klo 17:41

Minulla nousi paino kun Sepram aloitettiin ekan kerran, 15 kg tuli lisää. Käytin lääkettä vuosia ja paino tasaantui. Nyt Cipralex aloitettu ja huono olo päällä, paino pysyy samoissa lukemissa vaikka en syö oikeastaan mitään.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 20.02.2018 klo 20:14

Mulla on noussu paino parisen kiloo, ku oon syöny tota olanzapinia puolisen vuotta.

Käyttäjä ainaeijaksa13 kirjoittanut 28.02.2018 klo 02:14

Itselläni paino nousi semmoset 10 kgku käytössä oli olanzapin noin puoli vuotta. Nyt sen lääkkeen lopetin. Ja paino lähtenyt pikkuhiljaa tippumaan. Ja siis aina syönyt terveellisesti eikä mitään muutosta tapahtunut lääkkeiden välillä. Itse siis olen sitä mieltä että pelkkä lääke voi lihottaa, ainakin vaikuttaa siihen hyvin suuresti.

Käyttäjä satu4 kirjoittanut 28.02.2018 klo 22:05

söin mirtatsapiniä kolme kuukautta ja paino nousi kahdeksankiloa, joka ilta mikropopcornit, vaikka vessapaperia olisin syönyt, niin kova oli ahmimisen tarve, fazerin sinistä meni