Sertralin lääkkeen lopettaminen

Sertralin lääkkeen lopettaminen

Käyttäjä viulu aloittanut aikaan 19.02.2018 klo 14:18 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä viulu kirjoittanut 19.02.2018 klo 14:18

Moikka, kyselisin Sertralin Orion annoksen laskuun liittyvistä vieroitusoireista. Mitä oon teillä muilla ollut?

Nostin just vajaa 2kk sitten annoksen 100mg:aan mutta sitten pian sen jälkeen alkoi virtsaamisongelmat. Vaikea saada suihkua alkuun ja se pätkii/on heikkoa eikä rakko tyhjene kunnolla: tämä todettiin ihan rakon ultraäänitutkimuksessakin. Siksi lääkärit päättivät että minun pitää laskea sertralin orion lääkitys takaisin 75mg:aan. Olin kuitenkin juuri saanut elämäniloa ja virtaa paljon lisää lääkityksen noston myötä ja koin että viimeinkin löytyi oikea hoitovaste. Monen kuukauden sairastamisen jälkeen aloin jaksaa tehdä töitä paremmin ja vähän kouluhommiakin. Nyt lääkettä on alettu purkaa ja mulla on todella tuskainen ja ahdistunut ja vihainen olo! ☹️

Käyttäjä viulu kirjoittanut 23.02.2018 klo 22:49

Heippa, päivitän omaa tilannetta tänne. 8pv mennyt 75mg annpksella eli 25mg laskettu. Mennyt yllättävän hyvin. Eilen illalla tuli eka ihan kamala ahdistus ja paniikki, sellainen että tuntuu et en oikeasti selviä ja kaikelta putoaa pohja ja maailma pyörii ja minä pyörin. Onneksi on opamoxeja siltä varalta.

Pelottaa tää lasku taas eilisen kohtauksen jälkeen mutta samalla yritän rauhoitella itseäni, että ei voi mitään ja pääsen kyllä lopulta taas suosta ylös... Sitten joskus kun saan toisen lääkkeen tämän tilalle...

Ei ole ollut mitään muita oireita kuin ärtyisyys ja lyhyt pinna, nukkuminen on taas vaikeampaa, ja näitä ahdistuksia ja paniikkeja enemmän

Käyttäjä Jaksankokauan kirjoittanut 28.02.2018 klo 00:39

Itse lopetin venlafaxin 75mg 3viikkoa sitten.viime kesänä oli vielä 150mg ja 6vuotta käyttänyt säännöllisesti, sitä ennen cipralex en muista määriä.mutta yli 10 vuotta kuitenkin. Tuli tunne että lääkkeet on kääntynyt itseään vastaan ja kourakaupalla en ala syömään. Niin pari päivää helevetti irti humahteluja kropassa ja päässä huimausta heikkoa olotilaa.lihassärkyä,pahaaoloa. Mutta ahdistus ja puristus rintalastassa hellitti melkein heti.se oli asia jonka takia jatkan tätä.nyt 3viikkoa myöhemmin humauksetja sydän tykytykset vähentyneet siedettäviksi. Päätä särkee edelleen ja olo on ärtyisä.itsetuhoiset ajatukset on myös vähentyneet uskallan varovasti vilkuilla ympärilleni. Niin eikä tartte aikuisten vaippoja mennä osteleen.virtsaaminen onnistuu mainiosti,ei jää putkeen ja seksihalutpalasi.varmasti tulee vaikka mitä fiilareita tän vuoden aikana,mutta paremmin tehnyt pohjatyötä tähän lopetuskertaan.ps Peter C Cothen kirjan tappava psykiatria oli viimeinen askel lähteä lääkkeiden poistoo!😣