Mä en tiedä kestänkö enää kauaa

Mä en tiedä kestänkö enää kauaa

Käyttäjä aprilkitten aloittanut aikaan 06.03.2018 klo 03:34 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä aprilkitten kirjoittanut 06.03.2018 klo 03:34

Asun ulkomailla ja lopetin viikko sitten lääkitykseni josta sain karmeat vieroitus oireet. Päässä tuntuu sellaisia sähköiskumaisia tuntemuksia ja epätasaisuutta, en pysty tekemään mitään muuta kuin nukkua, en pysty syömään kunnolla(eilen söin vain kerran ja sekin tuntui pakonomaiselta).. Haluaisin vain takaisin Suomeen ja hoitoon siellä.. Ongelmana on että olen naimisissa ulkomaalaisen kanssa. Meidän omat maat vetävät meitä erilleen ja en tiedä mitä tekisimme asian suhteen. Lääkkeistä luopuessa tajusin realiteetin ja sen että oma elämä olisi kuitenkin kotimaassa, perhe ja kaikki muu, parhaat mahdollisuudet.

Haluaisin vain parantua ja päästä sairaalaan ☹️ Huomenna pääsen onneksi käymään jossakin psykologi/lääkärillä, mutta pelkään etten osaisi kuvailla oloani tarpeeksi tai sitä ettei minua ymmärrettäisi. Tiedän että lopetin lääkkeeni ehkä liian nopeasti ja se oli tyhmä ratkaisu.

Käyttäjä vyyhdike kirjoittanut 06.03.2018 klo 22:10

Ikävä tilanne, mutta erittäin hyvä, että olet menossa lääkärille. Jotta saat parhaan hoidon, niin kirjaa ylös kaikki oireesi ja tuntemuksesi. Lääkäritkin ovat vain ihmisiä ja potilaat sitäkin enemmän. Monta tärkeää asiaa jää ehkä sanomatta, jollet ole niitä ylös kirjannut.

En ole varma, saako suomessakaan niin hyvää hoitoa, mutta ne perheläheiset ovat usein elämäntärkeä tukiverkko. Suomessa määrätään euroopan entien lääkkeitä, mistä huolestuin itse. Psykoterapia on kallista, joten tähän on päädytty. Onneksi on näitä vertaistukiryhmiä, edes hitusen vajausta korvaamaan.