Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Lapsuuden pelkotiloihin kehitin nuorudessani hoitokeinoksi aggressiivisuuden. Eihän se mitään hoitoa ollut, sitä ei vaan sietänyt minkäänlaista pelkoa, arkuutta, mitään mitä silloin piti heikkoutena. Silti pelko oli koko ajan taustalla ja kasvoi kasvamistaan. Nyt kun olen jo yli 30-vuotias, olen varsinaisesti asian äärellä, toki pakon edestä, alkoi tunnehelvetti kaatumaan päälle, tai…
Tää työttömyys on ihan hirveää. Joudun uravalmennnukseen, ehkä se helpottaa oloa…. Mutta. Ahdistun hirveästi sitä että kaikki puolueet haluaa avata Suomen työmarkkinat koko maailmalle, ja poistaa tarveharkinnan. Miten minä sitten työllistyn kun kaikki työt menee sille ketä tekee halvimmalle EU:N ulkopuolelta tuleville. Näin pelkään. Kun katsoo vaikka ruotsia ,missä se…
Koen olevani masentunut, enkä enää tiedä kuinka pääsen tästä tilanteesta eteenpäin. Myös kunnallisella todettu masennus (keskivaikea) mutta lähetteet tulleet bumerangina takaisin, eli hoitoa ei ole luvassa sitä kautta. Mitä kannattaisi tehdä? Mistä voisin löytää tehokkaasti, nopeasti ja edullisesti apua tilanteeseen? Tarkoituksena on aloittaa työt kuun vaihteessa (palata työhön kuukauden lomalta),…
mieheni kuoli äkkikuoleman syliini kotiin ennen joulua, olen siitä saakka soitellut ystävilleni, joita on monta, lähes päivittäin ja saanut heiltä tukea suruun, siis en soita jokaiselle läheskään joka päivä, nyt on käynyt niin, etteivät ystävät enää jaksa kuunnella ja lopettavat puhelut lyhyeen jonkin tekosyyn varjolla, olen myös soitellut kriisipuhelimiin paljon,…
Tarvisin nyt apua. Oon jotenkin ihan hukassa oman juttuni kanssa. Oon käyny about vuoden aikana n. 20 kertaa depressiohoitajalla, ja nämä käynnit loppui koska hän tekee vain lyhytterapiaa ja molemmat koettiin, että se on antanut kaiken mitä mahdollista. Olen käynyt kaksi kertaa psykiatrilla, joka otti minut nyt psykiatrian poliklinikan asiakkaaksi.…
Vielä kerran haluan nauttia sen kielletyn hedelmän elämänpuusta. Kohdusta taistelin tähän todellisuuteen joka on kuin sammuva liekki. Kaiken koetun kannan sisälläni elämäni loppuun asti. Aivan kaiken. Näen edessäni vain tyhjänä ammottavan haudan. Jonne haaveet hukkuvat kuin karhu suolla. Elämä on hidasta vajoamista. Sen olen tajunnut. Tajuan elämän ja kun on…
Mitä syitä on enää uskoa tulevaisuuteen? Jos, voisitteko kertoa minullekkin. Enää en vain usko siihen. Talouden globalisaatio, työttömyys, kulutus, oikeuksien väheneminen, automatisaatio, robotit, vääränlainen talousjärjrstelmä. Miten nuo muka muuttaa? Ilman romahdusta. Eli mun kohdalla loppua. Ei löydy töitä, koulutus ei auta koska muuallakin se lisääntyy. Samaan aikaan maahan tulee lisää…
EHKÄ SYÖPÄ
35Hei, Tilanne on nyt se, että äidilläni on ehkä kasvain, taas. Sillä oli jo vuosia sitten se syöpäkasvain, mutta nyt on ehkä tullut uudelleen. Hänellä on muutoksia maksassa, ja ei tiedä onko sama kasvain uudelleen tulleena, vai levinneenä. Kuvaus on pian. Silloin selviää otetaanko koepala ja mitä tehdään. Pelottaa ja…
… Tai ainakin menetin syyni elää. Tammikuun alussa menetin koirani. 😭 Koirani joka oli aika kirjaimellisesti mun syy elää viimeiset 12 vuotta. Olisin varmaan siis kuollut jo 12v sitten tai jossain vaiheessa tässä välillä jos en olisi löytänyt koiraani silloin ja vielä niin mukavalta kasvattajalta joka antoi maksaa pennun erissä.…
Hei! Ajattelin laittaa tänne oman tarinani sairastumisesta tähän päivään, eli noin kymmenen vuoden ajalta. Toivoisin myös että muut jakaisivat tänne omia tarinoitaan. Noin kymmenen vuotta takaperin sairastuin tähän sairauteeni, jonka alun perin kerrottiin olevan tyypillinen kaksisuuntainen mielialahäiriö, mutta sitten myöhemmin on korvattu skitsoaffektiiviseksi häiriöksi. Diagnoosi tuntuu tosin itsestä vähän ylilyönniltä…