Ketään muuta, joka on täysin yksin?

Ketään muuta, joka on täysin yksin?

Käyttäjä Javuri aloittanut aikaan 06.04.2018 klo 22:32 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Javuri kirjoittanut 06.04.2018 klo 22:32

Onko täällä ketään muuta ikäistäni ihmistä, joka on täysin vailla ystäviä tai edes kavereita? Parisuhteesta puhumattakaan. Olen 23-vuotias mieshenkilö Etelä-Pohjanmaalta.

Kavereita minulla oli viimeksi lapsena ja heti ylä-asteelle siirryttäessä jäin kokonaan yksin. Sairastuin ahdistushäiriöön ja masennuin, joka johti vetäytymiseen omiin ajatuksiin ja ahdistuksen kanssa kamppailemiseen ja jostain syystä sosiaalisista tilanteista tuli yhtäkkiä erittäin hankalia ja saatoin olla puhumatta sanaakaan koko päivän. Hädin tuskin sain suutani auki kun joku jotain kysyi. Yksin-olosta tulikin pian ihan normaali olotila ja toisinaan viihdyinkin ihan hyvin yksikseni, mutta nyt vanhempana olen päässyt yli melko hyvin ahdistuksesta ja olen avoimempi ja rohkeampi.

Toiveena onkin siis löytää joku toinen yksinäinen sielu jostain, joka haluaisi ystävystyä kanssani.

Käyttäjä valonilo kirjoittanut 11.04.2018 klo 20:26

Hei,

Kurjaa että olet niin yksinäinen ☹️
Itse koen myös, mutta päivisin opiskelen joten päivisin seuraa on. Masennus taas vain iskee päälle, joten ei jaksa kiinnostaa ja olen mielummin yksin. Nyt pelottaa hieman että eristäydyn muista kuten niin monesti ennen opiskeluissani.
Ei minullakaan oikein ole kavereita tai ystäviä. Olen niin huono pitämään yhteyttä että kaveri ovat jääneet.

Viihdynki melko hyvin kyllä itsekseni. Aikaisemmin elämässäni olin paljon yksin ja silloin tosissaan tuntui pahalta se yksinäisyys, kun ei ketään tavannut ja oli itsekseni viikkoja, teki mieli itkeä kun tuntui niin pahalta.

Koitin alku vuodesta löytää yksinäisyyten jotakin ja törmäsin tähän sivuun. Ehkä sieltä voisi löytyä joku ? =) http://www.etsitaanystavaa.com/

Taimi Ry:n keskusketelu ryhmääkin kannattaa ehkä vilkaista.
https://www.taimiry.fi/taimin-keskustelupalsta/38-kirjeenvaihtoilmoitukset

Voimia jaksamiseen ja ystävän löytämiseen ! 🙂👍