kun tunnelin päässä ei näy valoa

kun tunnelin päässä ei näy valoa

Käyttäjä umpikuja1 aloittanut aikaan 24.04.2017 klo 19:37 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä umpikuja1 kirjoittanut 24.04.2017 klo 19:37

Eli siis, tarvitsisin neuvoja nykyiseen elämäntilanteeseeni ja ennen kaikkea siitä selviytymiseen. Olen nyt reipas 20-vuotias nainen, työssäkäyvä. Olen täysi-ikäisyyden kynnyksellä menettänyt isäni, raskasta aikaa koska hoidin häntä kotona sairauden edetessä. Viime vuosina on myös lähtenyt pilven reunalle aivan liian monta, ja liian läheltä.
Menettäminen on raskasta, mutta itse olen soppaani sen verran hämmentänyt, että isäni kuoltua opiskelin ja rahat olivat vähissä.. hetkeksi pimentoon joutuneena aloin ottamaan pikavippejä ym. Kierre on jatkunut pitkään. Tällä hetkellä maksettavaa olisi reilu 30 000e. Palkkani ei riitä kuin korkoihin, joten en siis mahdollisesti 30v kuluttuakaan ole päässyt eroon lainoistani. Olen saanut vakipaikan, mutta työpaikkani on mahdollisesti menossa konkurssiin, ja työmatkaakin on 200km suuntaansa. Äitini nimi on auton papereissa, jonka olen lainalla ottanut. Ulosottoon meno vaikuttaisi äitiinkin, ja en ole varma selviäisikö hän siitä(ja tällä hetkellä auto pakollinen töissä kulkemisen vuoksi). Koen, että ennen kuin voisin tehdä mitään järkevää niin auto pitäisi olla maksettu.

En haluaisi kuulla kommentteja siitä, että niin petaa kuin makaa. Näiden asioiden kanssa kamppailen päivästä toiseen. Olisi ihana katsoa tulevaisuuteen iloisin mielin ja odottaen elämältä pieniä onnenhetkiä, kun nyt mennään pientä ympyrää.
Jos löytyisi ideoita, että miten tästä eteenpäin?

Käyttäjä ^^ kirjoittanut 02.04.2018 klo 19:47

Aikoinaan- jo yli 10 vuotta sitten, kerroin yhdelle kaltaisellesi että menee sopimaan velkajärjestelyistä. Se on ainoa järkevä mahdollisuus mennä sopimaan jokin maksusuunnitelma niille vipeille. Taisi olla vuosi sitten, kun hän kertoi että kaikki on maksettu pois.

Sellaiset sivutkin löytyy kuin velkajärjestely.fi mutta niiden oikellisuudesta hyvyydestä en tiedä.

Älä ota enää pikavippejä - ne on ihmisen koukuttamista. Käänny sosiaalitoimen puoleen.
Ainakin helsingistä näyttää löytyvän "Talous- ja velkaneuvonta" ja sellainen löytyy ihan varmasti joka kaupungista. Sinne kysymään apua.

Olet niin nuori, että voit selvitä helpommin kuin uskotkaan. Mutta toimeksi vaan ja älä lainaa "huijareilta" joita nuo....xxx... ovat.

Käyttäjä ^^ kirjoittanut 02.04.2018 klo 19:48

umpikuja1 kirjoitti 24.4.2017 19:37

Jos löytyisi ideoita, että miten tästä eteenpäin?

jaahah en katsonut kirjoituspäivää- jospa asiat onkin selvinneet.