Yliannostus

Yliannostus

Käyttäjä ainaeijaksa13 aloittanut aikaan 31.03.2018 klo 00:16 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä ainaeijaksa13 kirjoittanut 31.03.2018 klo 00:16

Yliannostus, minkälainen määrä pitäis vetää lääkkeitä et saa itseltään hengen pois ? Tiedän että niitä aikapaljon sais ottaa että ne hengen veis. Toki jos on oikeet lääkkeet saatavilla niin ei se määrällisesti ole yhtä suuri.. en vaan saa näitä ajatuksia pois mielestäni ja siksi pakko kysyä .. enkä nyt tarkoita että sitä olisin tekemässä

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 31.03.2018 klo 11:15

Se vaihtelee eri ihmisillä, et kuinka paljon ottaa lääkkeitä. Joillekin riittää pienempi määrä ja jotkut tarvii isomman määrän. Mut voin sanoo kokemuksesta, etten suosittele.

Käyttäjä vaniljapulla kirjoittanut 31.03.2018 klo 17:42

ainaeijaksa13 kirjoitti 31.3.2018 0:16

Yliannostus, minkälainen määrä pitäis vetää lääkkeitä et saa itseltään hengen pois ? Tiedän että niitä aikapaljon sais ottaa että ne hengen veis. Toki jos on oikeet lääkkeet saatavilla niin ei se määrällisesti ole yhtä suuri.. en vaan saa näitä ajatuksia pois mielestäni ja siksi pakko kysyä .. enkä nyt tarkoita että sitä olisin tekemässä

Hei ainaeijaksa13. Minusta on huolestuttaa että kysyt yliannostuksesta, vaikka ilmaisetkin ettei sinulla ole itsemurha-aikeita. Toki ajatella saa asioita (ajatukset eivät vielä vie tekoihin, koska ajatukset ovat vain ajatuksia), mutta mieleeni tuli onko sinulla ollut pitkään muista synkkiä mielikuvia kun ajatuksesi ovat siirtyneet kuolemaan? Jos on, voitko jutella näistä pahoista mielikuvista jollekin taholle? Tärkeä olisi ettet jäisi yksin synkkien ajatuksiesi kanssa.

Käyttäjä lylle kirjoittanut 01.04.2018 klo 10:17

Mä oon miettiny täysin samaa ainaeijaksa13! Toki riippuu lääkkeistä, sukupuolesta, painosta, pituudesta, yms, mutta silti tää on asia mikä pyörii päässä ja mistä ei pääse yli. Vaikka ei olekaan sitä tekemässä.

Käyttäjä ainaeijaksa13 kirjoittanut 01.04.2018 klo 22:51

vaniljapulla kirjoitti 31.3.2018 17:42

ainaeijaksa13 kirjoitti 31.3.2018 0:16

Yliannostus, minkälainen määrä pitäis vetää lääkkeitä et saa itseltään hengen pois ? Tiedän että niitä aikapaljon sais ottaa että ne hengen veis. Toki jos on oikeet lääkkeet saatavilla niin ei se määrällisesti ole yhtä suuri.. en vaan saa näitä ajatuksia pois mielestäni ja siksi pakko kysyä .. enkä nyt tarkoita että sitä olisin tekemässä

Hei ainaeijaksa13. Minusta on huolestuttaa että kysyt yliannostuksesta, vaikka ilmaisetkin ettei sinulla ole itsemurha-aikeita. Toki ajatella saa asioita (ajatukset eivät vielä vie tekoihin, koska ajatukset ovat vain ajatuksia), mutta mieleeni tuli onko sinulla ollut pitkään muista synkkiä mielikuvia kun ajatuksesi ovat siirtyneet kuolemaan? Jos on, voitko jutella näistä pahoista mielikuvista jollekin taholle? Tärkeä olisi ettet jäisi yksin synkkien ajatuksiesi kanssa.

Ajatuksia ollut jo melko pitkään ja nyt viime ajat ihan päivittäisiä.. olin vastikään osastohoidossa ja vielä ensi keskiviikkoon asti päiväpotilaana eli yöt kotona ja päivät osastolla, näillä näkymin. Ja siellä olen asiasta jutellut mutta tuntuu vain että asiaa vähätellään ja minua ei oteta todesta.

Käyttäjä ainaeijaksa13 kirjoittanut 01.04.2018 klo 22:54

lylle kirjoitti 1.4.2018 10:17

Mä oon miettiny täysin samaa ainaeijaksa13! Toki riippuu lääkkeistä, sukupuolesta, painosta, pituudesta, yms, mutta silti tää on asia mikä pyörii päässä ja mistä ei pääse yli. Vaikka ei olekaan sitä tekemässä.

Niin totta kyllä. Voi lylle meillä näyttää olevan vähän turhan paljon yhteistä tällä saralla. Oon niin pahoillani sun puolesta et joudut semmosia miettimään se on niin surullista et ihminen tommosia ajattelee. Onko sulla ketään kenen kanssa pystyt asiasta juttelemaan? On hyvin raskasta kun ajatuksen on tuolla tasolla. Tsemppiä sulle kovasti ❤️

Käyttäjä lylle kirjoittanut 02.04.2018 klo 16:20

ainaeijaksa13 kirjoitti 1.4.2018 22:54

lylle kirjoitti 1.4.2018 10:17

Mä oon miettiny täysin samaa ainaeijaksa13! Toki riippuu lääkkeistä, sukupuolesta, painosta, pituudesta, yms, mutta silti tää on asia mikä pyörii päässä ja mistä ei pääse yli. Vaikka ei olekaan sitä tekemässä.

Niin totta kyllä. Voi lylle meillä näyttää olevan vähän turhan paljon yhteistä tällä saralla. Oon niin pahoillani sun puolesta et joudut semmosia miettimään se on niin surullista et ihminen tommosia ajattelee. Onko sulla ketään kenen kanssa pystyt asiasta juttelemaan? On hyvin raskasta kun ajatuksen on tuolla tasolla. Tsemppiä sulle kovasti ❤️

Meillä todella tuntuu olevan yhteistä paljon. Surullista että sua ei oteta osastolla tosissaan. Missäs sitten jos ei siellä? Tulee jotenkin voimaton olo? Kuinka paljon sairaana pitää jaksaa apua pyytää? Mulla ei oo ketään kenelle olisin viittiny asiasta avautua. Uus terapiasuhdekin on niin alussa, että on siellä puhunu vielä paljon mitään. Mutta muistan seiskaluokalla miettineeni ja jotain mietoja lääkkeitä ottaaneenikin "yliannostuksia" pahaan oloon. Eli about 15 vuotta on menty ihan tätä samaa rataa, jotenkaan oo edes osannu ajatella että tää(kun) olis ongelma. Kun aloitit tän ketjun niin heti havahtu. Onko sulla ollu miten kauan ajatuksissatällaset asiat? Toivottavasti saat apua ja sut otetaan todesta! Jaksamista! ❤️

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 02.04.2018 klo 16:37

Sairaanakin pitää vaan pyytää apua, vaikka ois miten sairas. Koitin pyytää osastolla apua vaikka kuinka, nii en saanu sitä tarpeeks.

Käyttäjä ainaeijaksa13 kirjoittanut 09.04.2018 klo 11:54

Lylle: niinpä, luulisi että osastolla ollessa saisi sitä tarvitsemaansa apua. Ja kyllä tulee todella voimaton ja turhautunut olo. Ikävä kyllä tuntuu että itse pitää vain jaksaa ja jaksaa jos sitä apua haluaa saada, en vain ymmärrä että miten semmosessa voinnissa kukaan jaksaa.

Voi että, toivottavasti uuden terapeutin kanssa asiat lähtee sujumaan hyvin ja syntyy hyvä luottamussuhde. Toivon että pystyisit hänen kanssaan juttelemaan kaikista mieltä painavista asioista. Harmillista kun se aina ottaa oman aikansa ennen kuin pystyy tuommosista asioista alkaa puhumaan. Voimia sulle kovasti <3!

Tyttönen vaan : niinhän se ikävä kyllä menee , mutta millä voimilla kun voimat ihan nollassa. Surullista että et ole saanut apua osastolla ollessasi vaikka sitä olet itse aktiivisesti pyytänyt. Toivotan sulle myös kovasti voimia <3!

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 09.04.2018 klo 15:00

Kotia ne laitto sillon 1.pv tätä kuuta, vaikka en ollu vielä valmis. Mut nyt on kuitenkin alkanu menee paremmin.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 09.04.2018 klo 15:08

Mulla on hirveen hankalaa nyt. Näen harhoja päivittäin ja kovaa rintakipua. Tekisi mieli kuolla.☹️

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 10.04.2018 klo 12:57

minäitse89 kirjoitti 9.4.2018 15:8

Mulla on hirveen hankalaa nyt. Näen harhoja päivittäin ja kovaa rintakipua. Tekisi mieli kuolla.☹️

Mulla on sama ongelma, ku sullakin..