Lamotrigin nosto / Lamictal yleensä.

Lamotrigin nosto / Lamictal yleensä.

Käyttäjä valonilo aloittanut aikaan 11.04.2018 klo 10:59 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä valonilo kirjoittanut 11.04.2018 klo 10:59

Hei,

6 viikko menossa Lamotriginilla 200mg. Sain sitä pitämään poissa masennusjaksot. Aikaisemmasta kokemuksesta en kokenut hyötyväni kauheasti SSRI-lääkkeistä. Cipralex, Cipramil, Seronil… aikaa sitten. Ehkä se johtuu mielialalääke vastaiisuudesta/kriittisyydestä ? Vaikka ne toisinaan puolusta varmaan paikkaansa.

Viimeksi pari vuotta sitten oli Voxraa ja lisukkeeksi Cipralex. Olo olikin tässä välissä parempi.
Tuntu että elämässä taas tulevaisuus. Tapahtui kivoja asioita ja olin jostain innostunut vaihteeksi. Aika paljon elämän muutoksia sopi tähän jaksoon.

Nyt noston jälkeen taas tuntuu paskalta, en haluaisi olla täällä, ei seura kiinnosta.
Voihan tämä olla minulle tavallista mielialanaaltoilu, ennen kun lääke rupeaa vaikuttamaan.
Tulevaisuus ei näytä valoisalta, vaikka opiskelen ja ala tuntuu mielenkiintoiselta. Ei vain jaksa oikein vapaalla ylimääräisiä tehtäviä.

Lisukkeeksi jos tämä ei riitä olis tarjolla vaikka Venlafaxia tai Vortioksetiini.
Venlaa en vieroitusoireiden takia taida edes uskaltaa alkaa kokeilla. Vortioksetiini antoi ensi tutkimuksella ristiriitaista tieto toimivuudesta edes.

Muutamia kertoja olen miettinyt, että olenko kuvitellut asioita, kun en löydä lukemaani artikkelia kovasta yrityksestä huolimatta, missä ollut mielenkiintoista tietoia. Mutta en jaksa uskoa keksineeni juttuja.

Koitko masennus oireiden lisääntyneet, tulleen takas noston jälkeen ?
Oletko lopettanut Lamotriginia, oliko vaikeaa, jouduitko jatkamaan ?
Tiedän että lääkkeet pitää lopetta pikkuhiljaa eikä kerralla.
Enkä halua syödä näitä loppuikääni.

🙂🌻